Hvor længe tror børn på Julemanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2017

Kurt_H

Ena skriver:

Min 7-årige, der går i første klasse, er fuldstændig overbevist om at der findes både nisser, julemanden, påskeharen, tandfeen, alfer og små, søde trolde i træerne og under jorden (sikkert fra Ronja Røverdatter). Der er ikke nogen i skolen, der har modsagt det. 

I går var vi på et marked, hvor en dame solgte nissedøre. Hun spurgte min datter om vi ikke skulle have sådan en med hjem og sætte op, så nissen kunne komme ind. Min datter rynkede brynene, og sagde med stor overbevisning at vores nisse selv sætter sin dør op. Bagefter kigge hun på mig og sagde konstaterende, at den dame vist ikke kender nisserne særlig godt. 

Din datter har tydeligvis forstået at bevare fantasiens vigtige elementer som mange voksne har rystet af sig i en alt for travl hverdag.

På min arbejdsplads er det et kæmpe plus at kunne se nisser og trolde osv. overalt... også udenfor sæson !

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. december 2017

Zicla

Profilbillede for Zicla

Mine piger tror stadig på nisser og julemand og de er 5 og 8 år gamle.

Zia 23 maj 2009

Clara 29 juni 2012

SA - Juli 2015 - 11+2

MA - Marts 2016 - 13+0

Gravid igen: December 2017

Anmeld Citér

6. december 2017

CarinaSB

Profilbillede for CarinaSB
Elsker mine dejlige drenge

Vores den mindste på 5 år tror på julemanden .. hvorimod den store på 8 år på ingen måder tror på julemanden :)

Noah 01-08-09

Charlie 09-02-12

Det handler ikke om hvor hårdt du kan slå, det handler om hvor mange slag du kan tage."

*Poul-Erik 17-04-53 - 06-09-12* 
Savner dig far 

Anmeld Citér

8. december 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Ikke lige julemanden, men min mands 2 drenge på 11 og 13 tror fuld og fast på nissen  

Min datter på 6 sagde i går at hun ihvertfald ikke troede på julemanden  
men håber nu lidt alligevel at hun gør det. 

Anmeld Citér

8. december 2017

bøllen

Profilbillede for bøllen
Med ærlighed kommer man længest :-)
Troldemommi skriver:

Jeg vil så gerne bibeholde Johanne's tro på julemanden lidt endnu, men i og med hun er startet i skole kan jeg godt frygte, at hun hører noget, som jeg moderen måske ikke syntes hun skulle høre.

Jeg tror stadig hendes klassekammerater i børnehaveklassen, tror på julemanden, men hvor længe tror i, den naive barnetro varer??

Min dreng er 8 år og tror fuld og fast på julemanden . Overvejede i om tiden var til at fortælle sandheden men vi holder den lidt endnu . Frygtede han ville bliver drillet i skolen . Nu må vi se .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.