Hvor længe tror børn på Julemanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
14 svar
25 synes godt om
1. december 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi

Jeg vil så gerne bibeholde Johanne's tro på julemanden lidt endnu, men i og med hun er startet i skole kan jeg godt frygte, at hun hører noget, som jeg moderen måske ikke syntes hun skulle høre.

Jeg tror stadig hendes klassekammerater i børnehaveklassen, tror på julemanden, men hvor længe tror i, den naive barnetro varer??

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Isabella går i 1. og selvom hun godt ved mor og far køber gaver, så er der alligevel en lille ting fra julemanden ind i mellem, og hun lyder altså som om hun tror på ham endnu i hvert fald..

Anmeld Citér

1. december 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Jeg stoppede som 4-årig. Kan huske, at jeg "lod" som om, at jeg troede på ham, så jeg ikke skuffede mine forældre og de så ville stoppe med at købe gaver til mig fra julemanden ��

Anmeld Citér

1. december 2017

Ena

Profilbillede for Ena

Jeg vil så gerne bibeholde Johanne's tro på julemanden lidt endnu, men i og med hun er startet i skole kan jeg godt frygte, at hun hører noget, som jeg moderen måske ikke syntes hun skulle høre.

Jeg tror stadig hendes klassekammerater i børnehaveklassen, tror på julemanden, men hvor længe tror i, den naive barnetro varer??

Min 7-årige, der går i første klasse, er fuldstændig overbevist om at der findes både nisser, julemanden, påskeharen, tandfeen, alfer og små, søde trolde i træerne og under jorden (sikkert fra Ronja Røverdatter). Der er ikke nogen i skolen, der har modsagt det. 

I går var vi på et marked, hvor en dame solgte nissedøre. Hun spurgte min datter om vi ikke skulle have sådan en med hjem og sætte op, så nissen kunne komme ind. Min datter rynkede brynene, og sagde med stor overbevisning at vores nisse selv sætter sin dør op. Bagefter kigge hun på mig og sagde konstaterende, at den dame vist ikke kender nisserne særlig godt. 

Anmeld Citér

1. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Troldemommi skriver:

Min nevø stoppede med at tro på julemanden som 8 årig.  

min niece på 6 tror stadig fuldt og fast på ham selvom storebror siger han ikke findes. Så tror ikke du skal bekymre dig om hvad hun hører i skolen.  

Anmeld Citér

2. december 2017

Bebsen

Profilbillede for Bebsen

Min søn er 7 og går i 1. klasse og han tror fuldt og fast på julemanden, nisser, tandfeen osv... Der er selvf mange i hans klasse der ikke tror på dem mere, men han har holdt fast... Vi sad og snakkede den anden dag og jeg spurgte ham om han tror på Gud? Nej, men han tror på julemanden og tandfeen 

Anmeld Citér

2. december 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
CBbaby skriver:

Jeg stoppede som 4-årig. Kan huske, at jeg "lod" som om, at jeg troede på ham, så jeg ikke skuffede mine forældre og de så ville stoppe med at købe gaver til mig fra julemanden ��

der var godt nok tidligt, jeg har også en 4 årig og han tror i stor stil på julemanden 

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

2. december 2017

Dash

Profilbillede for Dash
Troldemommi skriver:

Vores på 8 tror ikke på julemanden, men tror stadig på nisser. I klassen er det næsten 50/50 om man tror på julemanden eller ej. 

Vi har haft en del snakke om at man under alle omstændigheder ikke må fortælle andre at julemanden ikke findes 

Anmeld Citér

2. december 2017

Vik

Profilbillede for Vik

Min datter er 7 år og er i 1. Klasse. Hun tror på både julemand og nisser. Her har vi en historie der siger at så snart man stopper med at tror på julemand forsvinder magien og så kommer julemand ikke mere men de voksne selv skal købe gaver.

Anmeld Citér

5. december 2017

Kurt_H

Profilbillede for Kurt_H

Den dag dit barn får bevidsthed om at julemanden er et reklamestunt, så finder du lige en link til en god side, hvor der står om den rigtige julemand !

Her læser du så op fra med en overbevisende stemme og viser de billeder der er. Så er du sikret ét år mere. Den dag dit barn selv kan læse (og forstå sammenhængene i den fulde tekst), så er du på den...

Men hvad frygter du at dit barn skal komme til at høre ? Du kommer jo ikke udenom at dit barn bliver undervist i almindelig viden og forskning som skal ruste børnene til at være en del af samfundet.

PS. De børn som bor i lejlighed ved godt at julemanden er fup, fordi de har ingen skorsten han kan komme ned igennem !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.