Vaginal fødsel vs planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2017

Molly90

Profilbillede for Molly90
Mor11 skriver:

Ikke to fødsler er ens ❤️ 

Min første varede for evigt, og endte i aks fordi min søn drejede hovedet skævt i bækkenet da jeg langt om længe var åben nok til at han kunne komme derned af - derfor sad han også lidt fast og de måtte hive ham op. Han havde også hovedform efter det til at starte med. 

2. Fødsel foregik vaginalt - nu havde de fokus på at min krop var rigtig dårlig til at lave effektive veer første gang, så ved det mindste tegn på det, fik jeg sat ve drop til! (Det var ve drop der gjorde at jeg langt om længe udvidede mig mere end 5-6cm under min første fødsel) som sagt, så gjort. Jeg gik over tid, blev sat i gang med ballonkateter og fik prikket vandet. Ingen veer.. fik ve drop, og jm var super opmærksom på styrken så jeg ikke skulle få ve storm (fik jeg første gang) havde naturligvis bælte på under hele forløbet for at tjekke op på det gamle ar og baby. Efter 7 timers veer fødte jeg. Helt efter bogen. 

Vaginal fødsel var mit højeste ønske! Jeg følte mig snydt efter min første fødsel. Jeg kæmpede men fik aldrig forløsningen med. Jeg er SÅ glad for at jeg valgte at prøve igen - med aftaler om forløbet så den langtrukne affære ikke skulle gentage sig.  Jeg synes du skal gøre det samme, for det lyder til det også er vigtigt for dig at føde vaginalt. ❤️ Læg en plan, og få din mand/kæreste med indover så han ved hvad der skal ske - bør ske - i tilfælde af knapt så opmærksomme jordemødre når tiden kommer. De findes jo desværre. 

Det lyder ikke til at du fin Ks pga noget akut - ligesom mig, det var heller ikke akut i den forstand. Så jeg ville ikke frygte for at det skulle gå værre næste gang. 

Der er ALTID risici, og hvis nu dit og hvis nu dat. Men der er stadig størst chance for, at det går ukompliceret ❤️

Tak  nu har jeg også fået tænkt lidt og tror helt klart jeg vil prøve vaginalt igen måske jeg et heldig det hele går i gang af sig selv denne gang. Var os igennem en lang igangsættelse process med min søn blev sat gang mandag og han kom først ud ved ks fredag aften  aå krydser for det hele går naturens gang nu 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Molly90 skriver:

Tak  nu har jeg også fået tænkt lidt og tror helt klart jeg vil prøve vaginalt igen måske jeg et heldig det hele går i gang af sig selv denne gang. Var os igennem en lang igangsættelse process med min søn blev sat gang mandag og han kom først ud ved ks fredag aften  aå krydser for det hele går naturens gang nu 

Efter et Ks er en ingangsættelse heldigvis noget mere skånsom end ellers. Normaltvis er det jo med piller der kan have nogen trælse virkninger og kan blive for kraftige. Men af samme årsag må man ikke sætte tidligere Ks mødre igang med piller så der sætter man simpelthen et ballonkateter op som de fylder væske i, og natten over skal det så have åbnet livmodermunden nok til at de kan prikke vandet om morgenen. Og så foregår det derefter præcis som hvis fødslen var startet med en naturlig vandafgang - dvs man skal have født indenfor et døgn  

Anmeld Citér

26. november 2017

Molly90

Profilbillede for Molly90
Mor11 skriver:

Efter et Ks er en ingangsættelse heldigvis noget mere skånsom end ellers. Normaltvis er det jo med piller der kan have nogen trælse virkninger og kan blive for kraftige. Men af samme årsag må man ikke sætte tidligere Ks mødre igang med piller så der sætter man simpelthen et ballonkateter op som de fylder væske i, og natten over skal det så have åbnet livmodermunden nok til at de kan prikke vandet om morgenen. Og så foregår det derefter præcis som hvis fødslen var startet med en naturlig vandafgang - dvs man skal have født indenfor et døgn  

Okay synes lægen sagde de ikke engang vil give mig ballonkateter men jeg må snakke med hende her igen om 10 uger 

Anmeld Citér

26. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Molly90 skriver:

Okay synes lægen sagde de ikke engang vil give mig ballonkateter men jeg må snakke med hende her igen om 10 uger 

Hmm, jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke skulle gøre det. Din fødsel var jo helt normal udover at veerne ikke har gjort nok lyder det til.

men du må høre hende ad  

Anmeld Citér

26. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik også valget om at prøve alm fødsel eller pls, efter mit aks i uge 34+

Jeg havde endelig besluttet at jeg gerne ville ha pls, men endte med at lade mig overtale til at prøve selv.

Blev som en anden også skriver sat igang med ballonkateter, hvilket virkede efter planen.

Vi havde en aftale om, at hvis der blev det mindste under fødslen, ville jeg ku be om ks.

Jeg havde sagt, at hvis jeg sku selv, ville jeg være sikker på at de hørte efter hva jeg/kæresten sagde osv.

Endelig gik fødslen ik helt efter planen. Jeg blev syg, men baby var upåvirket osv.

Da jeg var ca 8-8 cm åben, kom en overlæge ind og begyndte at "blande" sig med det resultat, at mine veer gik i står. Hun begyndte at snakke om ks, også blev jeg bare "sur/meget bestemt" for det var ik en del af aftalen osv. Fordi baby havde det fint, fik jeg 20 min til at føde i og ellers var ks.

Alberte blev født ca 15 min efter

Alle havde sagt, at ihjhh der er ik noget bedre end at føde alm og uha du er så meget hurtiger på benende bagefter og en million andre fantastisk, dejlige ting.

Min oplevelses er helt klart, at selv om begge mine fødsler, ik er gået efter "planen" så har resultatet været det samme!!  Nemlig en sund og rask baby og begge oplevelser har været helt fantastiske!

MEN sku jeg nogensinde vælge igen, så ville jeg klart vælge pks. Ik fordi det er nemmer, for det er det virkelig ik, men pga oplevelserne bagefter! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.