Jeg fik også valget om at prøve alm fødsel eller pls, efter mit aks i uge 34+
Jeg havde endelig besluttet at jeg gerne ville ha pls, men endte med at lade mig overtale til at prøve selv.
Blev som en anden også skriver sat igang med ballonkateter, hvilket virkede efter planen.
Vi havde en aftale om, at hvis der blev det mindste under fødslen, ville jeg ku be om ks.
Jeg havde sagt, at hvis jeg sku selv, ville jeg være sikker på at de hørte efter hva jeg/kæresten sagde osv.
Endelig gik fødslen ik helt efter planen. Jeg blev syg, men baby var upåvirket osv.
Da jeg var ca 8-8 cm åben, kom en overlæge ind og begyndte at "blande" sig med det resultat, at mine veer gik i står. Hun begyndte at snakke om ks, også blev jeg bare "sur/meget bestemt" for det var ik en del af aftalen osv. Fordi baby havde det fint, fik jeg 20 min til at føde i og ellers var ks.
Alberte blev født ca 15 min efter
Alle havde sagt, at ihjhh der er ik noget bedre end at føde alm og uha du er så meget hurtiger på benende bagefter og en million andre fantastisk, dejlige ting.
Min oplevelses er helt klart, at selv om begge mine fødsler, ik er gået efter "planen" så har resultatet været det samme!! Nemlig en sund og rask baby og begge oplevelser har været helt fantastiske!
MEN sku jeg nogensinde vælge igen, så ville jeg klart vælge pks. Ik fordi det er nemmer, for det er det virkelig ik, men pga oplevelserne bagefter! Vh Stine