Nye vinterdæk vs julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
28 svar
68 synes godt om
24. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er kommet i et dilemma og samtidig føler jeg mig som en dårlig mor der er ligeglad med mine børn sikkerhed. 

Sagen er den at bilen skal have vinterdæk på men da jeg var klar med bilen sagde mekanikeren at der faktisk kun er 2 millimeter tilbage så den skal have nye dæk. Prisen lyder på 2400 kr for 2 dæk. 

Det ville også være helt fint medmindre det ikke var jul og hvis min kæreste ikke snart har fødselsdag. Vi har 2 børn og de skal selvfølgelig have julegaver. Samtidig har jeg en mor der også skal have julegaver og min kæreste skal have både fødselsdagsgaver og julegaver. Men jeg har ikke råd til både gaver og nye dæk på bilen så lige nu kører jeg stadig med sommerdæk på. Det burde være let at sige jamen selvfølglig er børnenes sikkerhed det vigtigste da jeg kører med dem hver dag men hvad så med julegaver til dem?? 

Jeg føler mig så uansvarlig!! Jeg har ingen opsparing jeg kan trække på da jeg tjener så lidt at der ikke er til en opsparing. Hvad ville I gøre?? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. november 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg er kommet i et dilemma og samtidig føler jeg mig som en dårlig mor der er ligeglad med mine børn sikkerhed. 

Sagen er den at bilen skal have vinterdæk på men da jeg var klar med bilen sagde mekanikeren at der faktisk kun er 2 millimeter tilbage så den skal have nye dæk. Prisen lyder på 2400 kr for 2 dæk. 

Det ville også være helt fint medmindre det ikke var jul og hvis min kæreste ikke snart har fødselsdag. Vi har 2 børn og de skal selvfølgelig have julegaver. Samtidig har jeg en mor der også skal have julegaver og min kæreste skal have både fødselsdagsgaver og julegaver. Men jeg har ikke råd til både gaver og nye dæk på bilen så lige nu kører jeg stadig med sommerdæk på. Det burde være let at sige jamen selvfølglig er børnenes sikkerhed det vigtigste da jeg kører med dem hver dag men hvad så med julegaver til dem?? 

Jeg føler mig så uansvarlig!! Jeg har ingen opsparing jeg kan trække på da jeg tjener så lidt at der ikke er til en opsparing. Hvad ville I gøre?? 

Jeg ville få skiftet dækkene, så ville jeg fortælle mor og kæreste, at de ingen julegaver eller fødselsdagsgaver får, da du ikke har råd. Er der penge tilovers så vil jeg bruge dem til gaver til børnene

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Droppe julegaver til kæreste og mor

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

24. november 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonym skriver:

Jeg ville prioritere vinterdæk og gaver til børnene. De voksne må have forståelse for at det kan være stramt med økonomien, og dækkene er altså vigtige når det er glat! 
Så ja, jeg ville sige nye dæk og gaver til børnene. Evt små gaver/noget brugt, alt efter deres alder og ønsker. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonym trådstarter

Men min mor har allerede købt gaver til mig?? 

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Anonym skriver:

Men min mor har allerede købt gaver til mig?? 

Hun er din mor! Mon ikke hun forstår? Eller så en lille symbolsk ting. Gavekort til oplevelse med ungerne? 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hun er din mor! Mon ikke hun forstår? Eller så en lille symbolsk ting. Gavekort til oplevelse med ungerne? 

Jo, det er selvfølgelig rigtig nok.... 

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg ville få skiftet dækkene, så ville jeg fortælle mor og kæreste, at de ingen julegaver eller fødselsdagsgaver får, da du ikke har råd. Er der penge tilovers så vil jeg bruge dem til gaver til børnene

Ja, jeg må gøre op på hvor mange penge jeg har til gaver når alt, dæk og madbudget er betalt osv. Men ja printere gaver til børnene selvfølgelig og så må jeg se om der kan blive til kæresten og mor.... Men for pokker. Sidste år gav vi heller ikke hinanden julegaver og han fik heller ikke fødselsdagsgaver pga jeg heller ikke der havde råd. Og det var ikke pga nye dæk dengang... så vil bare aå gerne give ham ihvertfald fødselsdagsgaver til ham...

Anmeld Citér

24. november 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Find et andet sted og køb dæk ??? 

Jeg har lige købt 4 vinterdæk med masser af mønster på hos Vissenbjerg autoophug. 

Jeg gav 800 kr hvor han tog de gamle dæk af fælg og satte de nye dæk på mine fælge 

Anmeld Citér

24. november 2017

Vaya

Profilbillede for Vaya

Det er ikke sjovt at tænke på, men hvis du en dag kører galt med børnene, så enten du eller de kommer til skade, tror du så ikke, at du vil fortryde gaverne??? (Hvis du altså havde prioriteret dem over dækkene)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.