Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2017

Sprit25

Cassandra skriver:

Hejsa 

Står i lidt samme situation med min datter på 5 mdr., men så længe hun er i trivsel og er glad, ser de ikke noget problem. Men det er bare ikke sjovt når ens barn ikke tager nok på - lægen og sundhedsplejerskens kurver er bare et mareridt. Tag det roligt  han skal nok indhente det forsømte Hvordan ser hans spisevaner ud - det er jo ikke altid man tager lige meget på 

Han spiser sjældent under 200 ml flaske plus han får grød 2 gange om dagen. 

Han har også lige haft en periode med afføring 5 gange på en dag og knap så meget appetit. Så det hele hænger sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2017

Cassandra

Sprit25 skriver:

Han spiser sjældent under 200 ml flaske plus han får grød 2 gange om dagen. 

Han har også lige haft en periode med afføring 5 gange på en dag og knap så meget appetit. Så det hele hænger sammen. 

Kan jo være han har haft en omgang maveforkølelse - han lyder jo til at have en god appetit

Anmeld Citér

25. november 2017

AnoMom

Sprit25 skriver:

Præcis. Og noget der gjorde det værre var at min datter var småtspisende! Så når hans vægt svinger får jeg det helt dårligt

Det er helt forståeligt

men husk på. Så længe han trives og udvikler sig som han skal. Så der ingen grund til bekymring

Anmeld Citér

28. november 2017

Kurt_H

Sprit25 skriver:

Min søn på præcis 5 mdr's kurve er knækket igen. 

På tre uger har han kun taget 280 gram på og dette gør hans kurve er lidt knækket.. 

Første gang han knækkede var der meget lidt og det indhentede han. Min læge synes ikke jeg skal være bekymret?

hvad tænker I

Jeg tænker at det er dejligt når forældrene gider bekymre sig om deres børns helbred. I andres øjne kan man som forældre godt virke lidt pylret omkring forskellige ting... det er et sundhedstegn hos forældrene som beskriver en af deres naturlige roller. Men alt kan over gøres og dét skal du altid have i baghovedet !

Overfører vi dén tanke til madpakkens indhold, lidt senere i din søns liv, så er du på rette spor. Man skal nemlig holde et vågent øje på deres kosts indhold og ikke mængden af indtaget mad !

Voksnes stofskifte svinger altså også i perioder, så mon ikke at det er der din læge er i sine tanker... udover den lægefaglige viden !

At tvangsfodre et barn kan blive til mange ting i samfundet... men nu og her samt lidt på sigt, så vil det kunne lede til at barnet får opbygget et unaturligt spisebehov som kan være meget svært at ændre senere.

Anmeld Citér

29. november 2017

Sprit25

Kurt_H skriver:

Jeg tænker at det er dejligt når forældrene gider bekymre sig om deres børns helbred. I andres øjne kan man som forældre godt virke lidt pylret omkring forskellige ting... det er et sundhedstegn hos forældrene som beskriver en af deres naturlige roller. Men alt kan over gøres og dét skal du altid have i baghovedet !

Overfører vi dén tanke til madpakkens indhold, lidt senere i din søns liv, så er du på rette spor. Man skal nemlig holde et vågent øje på deres kosts indhold og ikke mængden af indtaget mad !

Voksnes stofskifte svinger altså også i perioder, så mon ikke at det er der din læge er i sine tanker... udover den lægefaglige viden !

At tvangsfodre et barn kan blive til mange ting i samfundet... men nu og her samt lidt på sigt, så vil det kunne lede til at barnet får opbygget et unaturligt spisebehov som kan være meget svært at ændre senere.

Er bestemt heller ikke ude i tvangsfodring. Men mere om jeg skulle kontakte min sp og lige få hendes vurdering 

Anmeld Citér

29. november 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Hvis han ellers trives og er glad, ville jeg ikke være så bekymret. Der er jo en vægtøgning. Hvis du ser tiden lidt an, kan det være at hans vægt pludselig tager et ryk opad på et lidt senere tidspunkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.