Sprit25 skriver:
Min søn på præcis 5 mdr's kurve er knækket igen.
På tre uger har han kun taget 280 gram på og dette gør hans kurve er lidt knækket..
Første gang han knækkede var der meget lidt og det indhentede han. Min læge synes ikke jeg skal være bekymret?
hvad tænker I
Jeg tænker at det er dejligt når forældrene gider bekymre sig om deres børns helbred. I andres øjne kan man som forældre godt virke lidt pylret omkring forskellige ting... det er et sundhedstegn hos forældrene som beskriver en af deres naturlige roller. Men alt kan over gøres og dét skal du altid have i baghovedet !
Overfører vi dén tanke til madpakkens indhold, lidt senere i din søns liv, så er du på rette spor. Man skal nemlig holde et vågent øje på deres kosts indhold og ikke mængden af indtaget mad !
Voksnes stofskifte svinger altså også i perioder, så mon ikke at det er der din læge er i sine tanker... udover den lægefaglige viden !
At tvangsfodre et barn kan blive til mange ting i samfundet... men nu og her samt lidt på sigt, så vil det kunne lede til at barnet får opbygget et unaturligt spisebehov som kan være meget svært at ændre senere.
Anmeld
Citér