Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
15 svar
5 synes godt om
24. november 2017

Sprit25

Min søn på præcis 5 mdr's kurve er knækket igen. 

På tre uger har han kun taget 280 gram på og dette gør hans kurve er lidt knækket.. 

Første gang han knækkede var der meget lidt og det indhentede han. Min læge synes ikke jeg skal være bekymret?

hvad tænker I

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2017

Carina:-)

Nej det synes jeg ikke .

Hvis dit barn ellers trives så ville jeg tage det roligt.og så længe din læge er rolig så kan du også.

Min den yngste knækkede også som 5 mdr og det fortsatte.

Han bliver 2 d 23 december og er blevet fuldt af børnebøger længe og der er intet galt. 

Han trives og kan alt det han skal .

Han vokser bare ikke det han skal  

Han er 74 cm og 9 kg tung men som lægerne siger så er det vigtigste at barnet er i trivsel

Så hvis din dreng ellers kan det han skal .

Er vågen klar i blikket og der kommer det id der skal i den anden ende ville jeg vente og holde øje.

Skal han kontrol vejes?

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

Carina:-) skriver:

Nej det synes jeg ikke .

Hvis dit barn ellers trives så ville jeg tage det roligt.og så længe din læge er rolig så kan du også.

Min den yngste knækkede også som 5 mdr og det fortsatte.

Han bliver 2 d 23 december og er blevet fuldt af børnebøger længe og der er intet galt. 

Han trives og kan alt det han skal .

Han vokser bare ikke det han skal  

Han er 74 cm og 9 kg tung men som lægerne siger så er det vigtigste at barnet er i trivsel

Så hvis din dreng ellers kan det han skal .

Er vågen klar i blikket og der kommer det id der skal i den anden ende ville jeg vente og holde øje.

Skal han kontrol vejes?

Nej det skal han ikke. Han trives så fint og er bare altid glad han spiser samtidig rigtig fint. 

Anmeld Citér

24. november 2017

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Nej det skal han ikke. Han trives så fint og er bare altid glad han spiser samtidig rigtig fint. 

Så pyt med den kurve

Han er lige som han skal være 

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

Carina:-) skriver:

Så pyt med den kurve

Han er lige som han skal være 

Det var også min læges ord. Men han tager mange ting sådan rimelig cool så ville lige dobbelt tjekke for eksempel: 

mig: han har ikke afføring hverdag som flaskebarn skal have. 

Læge: stilhed. De sundhedsplejerske altså. De tager alting så alvorlig 

Anmeld Citér

24. november 2017

AnoMom

Sprit25 skriver:

På tre uger har han kun taget 280 gram på og dette gør hans kurve er lidt knækket.. 

Første gang han knækkede var der meget lidt og det indhentede han. Min læge synes ikke jeg skal være bekymret?

hvad tænker I

Synes heller ikke du skal være bekymret. Min søns kurve knækkede også mange gange. 

Han er 27 mdr og kun 86 cm lang og vejer omkring 11 kg. Noget tøj bruger han stadig str 80  i. 

Han er en lille en. Men han udvikler sig som han skal og trives. Han følger sin egen kurve. Nogen gange tager han stort ryk andre gsnge vokser han slet ikke. 

Han brugte f.eks str 56/62 i tøj indtil han var 1 år gammel 

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

AnoMom skriver:

Synes heller ikke du skal være bekymret. Min søns kurve knækkede også mange gange. 

Han er 27 mdr og kun 86 cm lang og vejer omkring 11 kg. Noget tøj bruger han stadig str 80  i. 

Han er en lille en. Men han udvikler sig som han skal og trives. Han følger sin egen kurve. Nogen gange tager han stort ryk andre gsnge vokser han slet ikke. 

Han brugte f.eks str 56/62 i tøj indtil han var 1 år gammel 

Min søn tog 300 gram på om ugen den første 8 uger. Og som min læge også formuleret: så ville han jo blive overvægtige også ville alle jo også sige det var et problem. 

Så jeg tænker det er helt normalt men blev lige lidt angst og en masse følelser fra min fødselsreaktion kom tilbage

Anmeld Citér

24. november 2017

AnoMom

Sprit25 skriver:

Min søn tog 300 gram på om ugen den første 8 uger. Og som min læge også formuleret: så ville han jo blive overvægtige også ville alle jo også sige det var et problem. 

Så jeg tænker det er helt normalt men blev lige lidt angst og en masse følelser fra min fødselsreaktion kom tilbage

Kan jeg sagtens forstå. Jeg var også bekymret med da han ikke voksede så hurtigt som andre børn. Havde selv en fødselsdepression så det ramte hårdt. Men lærte heldigvis at slle børn ikke er ens

Anmeld Citér

24. november 2017

Cassandra

Sprit25 skriver:

hvad tænker I

Hejsa 

Står i lidt samme situation med min datter på 5 mdr., men så længe hun er i trivsel og er glad, ser de ikke noget problem. Men det er bare ikke sjovt når ens barn ikke tager nok på - lægen og sundhedsplejerskens kurver er bare et mareridt. Tag det roligt  han skal nok indhente det forsømte Hvordan ser hans spisevaner ud - det er jo ikke altid man tager lige meget på 

Anmeld Citér

24. november 2017

Sprit25

AnoMom skriver:

Kan jeg sagtens forstå. Jeg var også bekymret med da han ikke voksede så hurtigt som andre børn. Havde selv en fødselsdepression så det ramte hårdt. Men lærte heldigvis at slle børn ikke er ens

Præcis. Og noget der gjorde det værre var at min datter var småtspisende! Så når hans vægt svinger får jeg det helt dårligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.