Inspiration til julegavekøb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

En icebreaker en ny måde at lave isterninger

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

9. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Det virker bare som om, at laver man sådan én fartfidus dér, så siger man det er okay at køre for stærkt. Og det forstår jeg ikke. 

Det ville vel ikke være anderledes end at lave en dims der kunne skjule promillen i blodet hvis man havde drukket eller en dims der kunne sløre nummerpladen hvis man blev knipset af politiet....

Jo, det ville være væsentligt anderledes. Du ville næppe heller se en trafikforsker udtale sig positivt om sådanne dimser. De ville jo ikke få folk til at lade være med at køre spritkørsel eller køre for stærkt, tværtimod ville de gøre det langt mere udbredt. Folk kører ikke stærkere af at have sådan en dims i bilen - de gasser ned og kører langsommere. 

Folk KØRER for stærkt. Det er et faktum. Det gør de i mindre grad, når de ved, der er fartkontrol. Er du også imod, at politiet på forhånd annoncerer, at de sætter all in med fartkontroller i fx den følgende uge? Det gør de jo ikke for at skåne folk for bøder, men pga. den præventive effekt, det bevisligt har. 

Jeg er helt pragmatisk omkring dette. Færre, der kører for stærkt = færre forulykkede i trafikken. 

Anmeld Citér

9. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Forstår ikke helt man bruger penge på sådan en dims når der nu er flere apps der gør det samme. Den kan man endda se kø, og ulykker i. Bruger selv den der hedder trafikkontrol og den fungerer fint. Der var en dag jeg kørte forbi et uheld og der var den allerede registreret selvom personen ikke en gang var kommet ud af bilen. Vi ku se personen var ved at stige ud af bilen og der var 2 andre der var holdt ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.