Inspiration til julegavekøb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
12 svar
21 synes godt om
21. november 2017

Tillesen

Profilbillede for Tillesen

Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider med inspiration til julegaver ?

Hvad er populært som gave i år ?

Mangler noget godt input til listen 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. december 2017

Tillesen

Den her fart-advarsels-tingest ser ud til at blive et hit:

http://morefews.dk/gaveideer-til-ham/#Mest_populaere_gaveideer_til_ham_i_2017

Anmeld Citér

8. december 2017

Tillesen

Tillesen skriver:

købt 

Anmeld Citér

8. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
kan ikke ønske mig mere :)
Tillesen skriver:

Uh hader sådan en ting der!!! 

Fatter ikke at det er lovligt.... 

Men jeg er også bare en sur gammel dame

Anmeld Citér

8. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Loa skriver:

Det er jeg vist også, og kender forresten en hel gratis møde at undgå fartbøder: ikke køre for stærkt 

Anmeld Citér

8. december 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14
Loa skriver:

Så melder jeg mig også som sur gammel dame. Forstår virkelig ikke folks behov for at køre for stærkt. 

Men overvej lige hvis man selv køber den, og trykker fartkontrol ind alle steder hvor de ikke er. Så ryger hele ideen med den og måske vil bare et par stykker køre ordentligt  

Anmeld Citér

8. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Politiets primære formål med fartkontroller er den præventive effekt - folk sænker hastigheden, når de ved, der er kontrol. Det gør de, hvad enten de har deres viden om kontrollen fra politiets egne forhåndsmeldinger, fra medbilister, der advarer med lygterne eller fra “sådan en ting”. Når politiet på forhånd annoncerer, at de den følgende uge vil have fartkontroller massivt ude, er det netop for at advare folk mod at køre for stærkt - for det virker.

Selvfølgelig kan man mene, at sidegevinsten ved fartkontroller er, at der kommer bødepenge til statskassen, men det er nu engang ikke det egentlige formål - ligesom formålet med alkotjek ikke er at skrive bøder ud, men at forhindre spritkørsel.

Citat fra link: “Den nye opfindelse bakkes op af Harry Lahrmann, trafikforsker ved Aalborg Universitet. Han mener, at Saphe har potentiale til at øge trafiksikkerheden.

- Ideen med at melde ind, når man ser en fotovogn, er vældig god, fordi så bliver alle biler inden for en radius på et par kilometer advaret og letter ikke kun foden fra speederen lige der, hvor fotovognen står, siger Harry Lahrmann.” 

https://nordjyske.dk/nyheder/undgaa-fartboeder-med-ny-opfindelse/a5af29aa-b5a1-4435-93f0-38e14aa9f715 

Anmeld Citér

9. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
Mor og meget mere skriver:

Politiets primære formål med fartkontroller er den præventive effekt - folk sænker hastigheden, når de ved, der er kontrol. Det gør de, hvad enten de har deres viden om kontrollen fra politiets egne forhåndsmeldinger, fra medbilister, der advarer med lygterne eller fra “sådan en ting”. Når politiet på forhånd annoncerer, at de den følgende uge vil have fartkontroller massivt ude, er det netop for at advare folk mod at køre for stærkt - for det virker.

Selvfølgelig kan man mene, at sidegevinsten ved fartkontroller er, at der kommer bødepenge til statskassen, men det er nu engang ikke det egentlige formål - ligesom formålet med alkotjek ikke er at skrive bøder ud, men at forhindre spritkørsel.

Citat fra link: “Den nye opfindelse bakkes op af Harry Lahrmann, trafikforsker ved Aalborg Universitet. Han mener, at Saphe har potentiale til at øge trafiksikkerheden.

- Ideen med at melde ind, når man ser en fotovogn, er vældig god, fordi så bliver alle biler inden for en radius på et par kilometer advaret og letter ikke kun foden fra speederen lige der, hvor fotovognen står, siger Harry Lahrmann.” 

https://nordjyske.dk/nyheder/undgaa-fartboeder-med-ny-opfindelse/a5af29aa-b5a1-4435-93f0-38e14aa9f715 

Men hvad er der galt med at alle bare kørte den tilladte fartgrænse?

Anmeld Citér

9. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Men hvad er der galt med at alle bare kørte den tilladte fartgrænse?

Det ville da være dejligt. Men gør alle det? Har alle nogensinde gjort det? 

Det ville også være dejligt, hvis ingen kørte spritkørsel. Men jeg er nu alligevel glad for, at frygten for at blive stoppet af politiet får nogen til at lade være. 

Anmeld Citér

9. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
Mor og meget mere skriver:

Det ville da være dejligt. Men gør alle det? Har alle nogensinde gjort det? 

Det ville også være dejligt, hvis ingen kørte spritkørsel. Men jeg er nu alligevel glad for, at frygten for at blive stoppet af politiet får nogen til at lade være. 

Det virker bare som om, at laver man sådan én fartfidus dér, så siger man det er okay at køre for stærkt. Og det forstår jeg ikke. 

Det ville vel ikke være anderledes end at lave en dims der kunne skjule promillen i blodet hvis man havde drukket eller en dims der kunne sløre nummerpladen hvis man blev knipset af politiet....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.