Dårligt tal til NF.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2017

Mor til guldklumpen

Profilbillede for Mor til guldklumpen

Sagde hun, hvad hun havde målt nakkefolden til? Det er rigtig svært at være lige på den anden side af grænsen.  Mit tal var 1:234, så jeg fik tilbudt yderligere undersøgelse. Da nakkefolden var helt fin, var det blodprøven der gav udslaget (er 32 år) og derfor tog jeg en beslutning om ikke at ville risikere en abort (risikoen for abort ved moderkagebiopsi var lige så stor som risikoen for, der var noget galt), så jeg fik lavet en nippt test. Og alt var helt fint.

Med de odds du har skal du huske at risikoen for, du aborterer ved en moderkagebiopsi er større end risikoen for der er noget galt med barnet. 

Ja på det tykkeste 2.8 jeg er 13+5 ved ikke om det betyder noget? Jeg tror bare ikke jeg får noget som helst ville helst have den nipt test for at være sikker. Hun sagde jeg kunne ringe når jeg havde tænkt over det og så kunne jeg måske få en moderkagebiopsi. Men ja det er rigtig svært at være lige over for havde det været 86 under var jeg blevet tilbudt en. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. november 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Mor til guldklumpen skriver:

Altså jeg ved godt at hvis jeg har 386 sorte bolde så er en af dem røde. Og det faktisk kun er 0,2 procent risiko. Jeg tror bare jeg er farvet af at sidst jeg var gravid var tallet meget højere. Så på en måde gik jeg bare i chok og har ikke kunne slippe det igen. 

Prøv at berolige dig selv, det er et virkeligt fint tal.

Hvis du skal være gravid igen, kan du risikere vidt forskelligt niveau, det er jo kombinationen af flere faktorer, der gør det - hvis du havde fået nf en anden dag, kunne dit tal både have været værre og bedre, det er altså kun vejledende.

Der findes jo også sjældne historier med flotte tal til nf, hvor barnet alligevel har kromosomfejl, det er bare en del af vilkårene, når man får børn, desværre, det ville være meget nemmere med garantier.

Slå koldt vand i blodet, tallet er ikke engang dårligt nok til standardtilbud, det bør også sige noget.

Anmeld Citér

21. november 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Ja på det tykkeste 2.8 jeg er 13+5 ved ikke om det betyder noget? Jeg tror bare ikke jeg får noget som helst ville helst have den nipt test for at være sikker. Hun sagde jeg kunne ringe når jeg havde tænkt over det og så kunne jeg måske få en moderkagebiopsi. Men ja det er rigtig svært at være lige over for havde det været 86 under var jeg blevet tilbudt en. 

2,8 mm er en fin tykkelse. Min var 2,5 mm. Jeg er selv tekniker og finder tryghed i at vide, hvordan de forskellige dele vægtes. Måske kan nedenstående give dig tryghed også? 

http://www.lindenberg.dk/Patientinformation/nakkefold.htm

Anmeld Citér

22. november 2017

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme

Dejligt tillykke . Betalte du selv for den nipt test? Hende der scannede mig sagde nemlig man kunne købe sådan en på en privat klinik til ca 5000kr. 

Den var gratis, fik den på hospitalet, tror det var fordi tallet var under 300.   Hvis tallet er højere og derfor ikke i risikogruppen, så skal man vidst selv betale 

Anmeld Citér

22. november 2017

Mor til guldklumpen

Jeg har nu fået en tid på mandag til en moderkagebiopsi det er det der føles rigtig for os. Jeg tror ikke jeg ville kunne slippe tanken og nyde min graviditet hvid jeg ikke får vished. 

Anmeld Citér

22. november 2017

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme

Jeg har nu fået en tid på mandag til en moderkagebiopsi det er det der føles rigtig for os. Jeg tror ikke jeg ville kunne slippe tanken og nyde min graviditet hvid jeg ikke får vished. 

Så er det, det rigtige at gøre. Held og lykke med det hele  

Anmeld Citér

22. november 2017

August2015

Profilbillede for August2015
  • Jeg fik (1:34) for 2 uger siden pga alder (35) og dårlige værdier i blodprøve. Nakkefold målt til 1,5 cm. Det er barn Nr 2. Ved barn nr 1 fik vi slet ikke tal, men bare oplyst, at det ikke var under 1:300. Og er det over det, er man ikke i risikogruppen. Synes det er rigtigt fint, at de ikke oplyser konkret tal, når man ikke kommer under 300. Så slipper man for at bekymre sig. 

Drnne gang fik vi moderkagebiopsi næste morgen (en tirsdag) og fik svar fredag eftermiddag. Det var de længste dage i vores liv. Heldigvis har jeg en sund og rask baby i maven og er nu 14+6. 

Jeg ville på ingen måde være bekymret over dit tal og troede slet ikke de ville tilbyde biopsi ved så højt tal. Men dejligt for dig at du kan få afklaring og ro på igen. Selve biopsien var ikke slem (og jeg er endda panisk for nåle) - men ventetiden på svar var uudholdelig. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Mor til guldklumpen

Så fik jeg lavet moderkagebiopsien igår, og det gik så fint. De målte nakkefolden til 3mm og det er lidt stort. Derfor er jeg virkelig glad for at jeg fik tilbudt den her prøve. Nu venter jeg i spænding imens jeg holder mig i ro på sofaen

Anmeld Citér

28. november 2017

Mor til guldklumpen

August2015 skriver:

• Jeg fik (1:34) for 2 uger siden pga alder (35) og dårlige værdier i blodprøve. Nakkefold målt til 1,5 cm. Det er barn Nr 2. Ved barn nr 1 fik vi slet ikke tal, men bare oplyst, at det ikke var under 1:300. Og er det over det, er man ikke i risikogruppen. Synes det er rigtigt fint, at de ikke oplyser konkret tal, når man ikke kommer under 300. Så slipper man for at bekymre sig. 

Drnne gang fik vi moderkagebiopsi næste morgen (en tirsdag) og fik svar fredag eftermiddag. Det var de længste dage i vores liv. Heldigvis har jeg en sund og rask baby i maven og er nu 14+6. 

Jeg ville på ingen måde være bekymret over dit tal og troede slet ikke de ville tilbyde biopsi ved så højt tal. Men dejligt for dig at du kan få afklaring og ro på igen. Selve biopsien var ikke slem (og jeg er endda panisk for nåle) - men ventetiden på svar var uudholdelig. 

De gik med til det fordi nakkefolden var 3mm og de havde svært ved at måle baby. Det var også det der gjorde mig mere nervøs. Udfra tallet alene havde jeg ikke været så bekymret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.