Dårligt tal til NF.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
18 svar
4 synes godt om
21. november 2017

Mor til guldklumpen

Profilbillede for Mor til guldklumpen

Jeg var til NF idag og fik et tal 1:386. De mener det er en lav risiko, men jeg føler mig slet ikke så sikker. Hvad ville i gøre hvis det var jer? Jeg overvejer moderkagebiopsi men der er jo også en risiko for abort. Jeg er så ked og forvirret

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. november 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad er det der er udslagsgivende? 

Er det din alder, blodprøven eller scanningen?

Anmeld Citér

21. november 2017

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme

Jeg fik et tal der hed 1:210 denne her gang. Takkede nej til moderkagebiopsi, men ja til nipt test, som bare er en blodprøve fra mig. 

Vi venter heldigvis en sund og rask dreng (28+3). Krydser for at der ikke er noget i vejen 

Anmeld Citér

21. november 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Mor til guldklumpen skriver:

Jeg var til NF idag og fik et tal 1:386. De mener det er en lav risiko, men jeg føler mig slet ikke så sikker. Hvad ville i gøre hvis det var jer? Jeg overvejer moderkagebiopsi men der er jo også en risiko for abort. Jeg er så ked og forvirret

Det er da et fint tal?!? 

Bevares, der er da også nogle, der får 1:20.000, men det normale har meget vidde grænser.

Har du sat dig ind i, hvad tallet betyder? 

Anmeld Citér

21. november 2017

Mor til guldklumpen

EBK skriver:

Hvad er det der er udslagsgivende? 

Er det din alder, blodprøven eller scanningen?

Jeg ved det ikke jeg synes ikke hende der scannede mig fortalte ret meget. Jeg er 31år. Men hun havde problemer med at måle nakkefolden fordi baby lå meget uroligt, derfor tog hun den tykkeste måling. Men blodprøverne ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Mor til guldklumpen

Det er da et fint tal?!? 

Bevares, der er da også nogle, der får 1:20.000, men det normale har meget vidde grænser.

Har du sat dig ind i, hvad tallet betyder? 

Altså jeg ved godt at hvis jeg har 386 sorte bolde så er en af dem røde. Og det faktisk kun er 0,2 procent risiko. Jeg tror bare jeg er farvet af at sidst jeg var gravid var tallet meget højere. Så på en måde gik jeg bare i chok og har ikke kunne slippe det igen. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Mor til guldklumpen

baby_drømme skriver:

Jeg fik et tal der hed 1:210 denne her gang. Takkede nej til moderkagebiopsi, men ja til nipt test, som bare er en blodprøve fra mig. 

Vi venter heldigvis en sund og rask dreng (28+3). Krydser for at der ikke er noget i vejen 

Dejligt tillykke . Betalte du selv for den nipt test? Hende der scannede mig sagde nemlig man kunne købe sådan en på en privat klinik til ca 5000kr. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Vaya

Profilbillede for Vaya

Da jeg blev scannet i sidste uge, sagde hun, at hun gik efter en sandsynlighed mindre end 1:300... og det er du jo

Anmeld Citér

21. november 2017

Mor til guldklumpen

Vaya skriver:

Da jeg blev scannet i sidste uge, sagde hun, at hun gik efter en sandsynlighed mindre end 1:300... og det er du jo

Ja men alligevel kun 86 fra

Anmeld Citér

21. november 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie
Mor til guldklumpen skriver:

Sagde hun, hvad hun havde målt nakkefolden til? Det er rigtig svært at være lige på den anden side af grænsen.  Mit tal var 1:234, så jeg fik tilbudt yderligere undersøgelse. Da nakkefolden var helt fin, var det blodprøven der gav udslaget (er 32 år) og derfor tog jeg en beslutning om ikke at ville risikere en abort (risikoen for abort ved moderkagebiopsi var lige så stor som risikoen for, der var noget galt), så jeg fik lavet en nippt test. Og alt var helt fint.

Med de odds du har skal du huske at risikoen for, du aborterer ved en moderkagebiopsi er større end risikoen for der er noget galt med barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.