Møbler i julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2017

Anonym trådstarter

Hej  

Manden og jeg er uenige, vi har en skøn dreng på 5 år, han er lidt speciel eller hvad man  nu skal sige, han rydder meget op og altid frivilligt, han elsker at nusse på sit værelse og stille ting op. 

Han glæder sig til om søndagen hvor vi gør rent med sæbe vand osv på værelset så ja han hygger sig med at nusse om hjemmet  

Han vælger også ofte pynte ting til sit værelse frem for legetøj 

Jeg vil så give ham en stor rumdeler i julegave, så der er plads til han kan opstille sine lego kreationer og de figurer osv han laver (han laver rigtig mange! 

Men manden mener det er en fesen gave og hvis man endelig skulle give sådan noget er det til en pige  han er pludselig bange for vi støtter ham i at blive homoseksuel  jeg har forklaret ham at det kan man altså ikke opfodre til, det er bare sådan det er. 

Han fejer mig af vejen og siger hans bedste veninde og kamarat er homosexuelle - det er også rigtigt. Men så det sgu da en vild underlig frygt  han er I øvrigt sådan en type der acceptere alle former for samliv og sexuelitet altså alt lovligt  så fatter slet ikke hvor det her kommer fra. Vi er begge enige om vores dreng er skøn og unik så det anså virkelig mærkeligt. 

Så hvad siger i kan man give en rumdeler? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej  

Manden og jeg er uenige, vi har en skøn dreng på 5 år, han er lidt speciel eller hvad man  nu skal sige, han rydder meget op og altid frivilligt, han elsker at nusse på sit værelse og stille ting op. 

Han glæder sig til om søndagen hvor vi gør rent med sæbe vand osv på værelset så ja han hygger sig med at nusse om hjemmet  

Han vælger også ofte pynte ting til sit værelse frem for legetøj 

Jeg vil så give ham en stor rumdeler i julegave, så der er plads til han kan opstille sine lego kreationer og de figurer osv han laver (han laver rigtig mange! 

Men manden mener det er en fesen gave og hvis man endelig skulle give sådan noget er det til en pige  han er pludselig bange for vi støtter ham i at blive homoseksuel  jeg har forklaret ham at det kan man altså ikke opfodre til, det er bare sådan det er. 

Han fejer mig af vejen og siger hans bedste veninde og kamarat er homosexuelle - det er også rigtigt. Men så det sgu da en vild underlig frygt  han er I øvrigt sådan en type der acceptere alle former for samliv og sexuelitet altså alt lovligt  så fatter slet ikke hvor det her kommer fra. Vi er begge enige om vores dreng er skøn og unik så det anså virkelig mærkeligt. 

Så hvad siger i kan man give en rumdeler? 

Jo da. hvis i ved at han sætter pris på st kunne ordne værelset, er det da perfekt. Min søn har også lige fået opdateret værelset med lidt nye møbler til sin fødselsdag og han blev lykkelig. Han blev 6. 

Anmeld Citér

20. november 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ej, man bliver altså ikke homoseksuel af, at få en rumdeler i julegave. Hvis I ved, at jeres søn ville blive glad er det da bare sådan en han skal have

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym

Det er helt vildt, så mange år man har undersøgt seksualitet uden at opdage det åbenlyse led mellem at få møbler i julegave og være tiltrukket af sit eget køn 

Jeg synes, det lyder som en god gave, og jeg spurgte mig mand, som lyder lidt som din søn (og er heteroseksuel, mærkeligt nok) - han ville have elsket den som barn!

Anmeld Citér

20. november 2017

Thea14

Hvorfor skulle en dreng ikke kunne få en rumdeler i julegave?? Hvis han mangler det og vil blive glad for det? Børn i dag har da rigeligt med legetøj. Og at påstå at en dreng ikke kan, men en pige godt kan, er da at kønsdiskriminere. 

Min datter ville blive dybt skuffet over at få møbler i julegave. Til gengæld ønsker hun sig et Star wars lyssværd (faktisk to, så hun har nogen at kæmpe mod).

Min mand er så typen der altid ønsker sig køkkenting, både til jul og fødselsdag. Og vores bryllup. Alle troede at det var mig der havd edomineret vores ønskeliste med alle de køkkenting og pyntegenstande, men jeg havde nu kun ønsket mig bidrag til bryllupsrejsen..

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, jeg er helt enig og jeg forstår slet ikke hvad der sker med min mand han har aldrig haft en frygt for vores søn skulle være homosexuel og nu er det åbenbart det hele store fokus 

Jeg har fundet en fin rum deler og den får han af mig! Så må manden købe en anden gave for ved at den er en vinder. 

Udover det så arbejder min mand ude og er her kun I weekenden så føler måske ikke rigtig han kan udtale sig om hvad A ville blive glad for. 

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym

Min mand fik også et lille flip over at vores lille søn gerne ville have en lyserød plystaske med en enhjørning på og mumlede alt mulig om at det var en pigeting og at han ville blive homo af det og at det jo allerede lå i hans gener (jeg er selv Panseksuel og min mand er biseksuel). Det gav ingen mening for mig, så jeg gav ham en lille - meget stille og rolig - skideballe over at der ikke er noget der hedder "drengeting" og "pigeting", blot ting, man godt kan lide.

Han piver også lidt over at vores søn godt kan lide at lege med dukker, men vender det blinde øje til at vores datter render og leger pirat eller gør ALTING til pistoler og siger "pew, pew, pew" mens hun render og "skyder" ting... Eller for den sags skyld at hun her den anden dag ytrede at kjoler var for tøser, som om det var det værste hun overhovedet kunne forestille sig.

Køb i nu endelig den rumdeler til jeres søn; det lyder til at være en perfekt gave til ham.

(Min sotrebror er i øvrigt også meget et ordensmenneske, men han er helt og aldeles heteroseksuel)

Anmeld Citér

20. november 2017

klmf

IKEA har de fedeste glas/metalskabe, der er perfekte til udstilling af lego-kreationer og så videre. I kan lige så godt gå all in 

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand fik også et lille flip over at vores lille søn gerne ville have en lyserød plystaske med en enhjørning på og mumlede alt mulig om at det var en pigeting og at han ville blive homo af det og at det jo allerede lå i hans gener (jeg er selv Panseksuel og min mand er biseksuel). Det gav ingen mening for mig, så jeg gav ham en lille - meget stille og rolig - skideballe over at der ikke er noget der hedder "drengeting" og "pigeting", blot ting, man godt kan lide.

Han piver også lidt over at vores søn godt kan lide at lege med dukker, men vender det blinde øje til at vores datter render og leger pirat eller gør ALTING til pistoler og siger "pew, pew, pew" mens hun render og "skyder" ting... Eller for den sags skyld at hun her den anden dag ytrede at kjoler var for tøser, som om det var det værste hun overhovedet kunne forestille sig.

Køb i nu endelig den rumdeler til jeres søn; det lyder til at være en perfekt gave til ham.

(Min sotrebror er i øvrigt også meget et ordensmenneske, men han er helt og aldeles heteroseksuel)

Det jo helt skørt ligesom min mand, har også spurgt ham hvad der ville være galt med en homoseksuel søn og ja det kunne han ikke lige svarer på, så drop det dude 

Ej hvor "sjovt" med din søn og datter, hvis det ikke  var for henholdsvis pigen og drengen de putter på legetøjs æsker osv. Ville ingen vide hvad pige og drenge legetøj er 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.