Tøj til nyfødt. Heldragte, body's m.m. tips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Der er mange forskellige svar, og alle har forskellige meninger.

Med hensyn til størrelser, så afhænger det af babyen. Vores den ældste svømmede i str. 50 og var et par uger før hun kunne passe 56. Den yngste startede i str. 56. - Køb lidt af hvert, og hver istedet klar til at supplere op når baby er ude og du ved hvad der virker for jer. (Husk at butikkerne lukker ikke fordi du føder)

Slå om bodyer er fantastiske i første uger, men når man når str. 62 syntes jeg at de begynder at blive upraktiske.

Jeg er aldrig blevet gode venner med strømpebukser til de helt små. Syntes de er besværlige at give på og sidder sjældent godt. Jeg har isteder brugt bløde bukser og strømper. Syntes først de begynder at sparke strømperne af når de er ældre.

Heldragter har vi kun brugt som natdragter, og ingen af vores børn har kunnet forene sig med dem med fødder. Når de trækker benene til sig følger fødderne i dragten ikke med, og så kan de ikke strække benene igen bagefter. De bliver også hurtigt for korte i benene så de ikke kan strække sig helt ud. Vores børn sover uden strømper om natten. Vi har enten købt dragter uden fødder eller klippet fødderne af.

Hvor meget tøj man skal have afhænger af om man får en baby der gylper meget og tisser igennem bleen, og hvor ofte man vasker tøj. Vores datter kunne bruge tøjet i flere dage uden problemer mens vores søn hurtigt bruger tre sæt om dagen.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. november 2017

TLO

Profilbillede for TLO

Her har heldragter med fødder været det vi allerhelst ville bruge i starten; dem med trykknapper og ned af det ene ben. Trykknapper i stedet for lynlås, fordi man så kun skal åbne dem for neden for at skifte baby - intet bøvl her. 

Ellers er slå om body'er bare et hit, da de lige som heldragterne ikke skal over hovedet - det er virkelig grænseoverskridende de første gange. Vi er stadig glade for slå om her hos os.

VI havde ikke problemer med tøj og navlestump, da vores søn i de første 9 dage kun havde ble på, og så ellers lå hud mod med mig/far. Han er fra start august.

Havde købt (og fået lidt i str 50), men fik det slet ikke brugt, da han overhovedet ikke kunne komme i det 53 cm og 3945 gr. Vi var blevet 'advaret' til scanning hos jordmoderen, at vi ikke skulle købe mere i str 50.

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

I kan jo købe jer til en køns scanning i uge 14  

Og vil forslå jeg en 5-6 bodyer i str 50 og det samme i str 56. 

Et par heldragter i str 50 og 56 

Og nogle strømpebukser i str 50 plus nogle bukser med fødder. Så finder i hurtigt ud af hvad i selv fortrækker. 

Når i ved kønnet er der osse mange der sælger en stor pakke med str 50-56-62 i så har i basis tøj og så kan i sublere med lidt nyt i. 

Det gjorder vi her vi gik osse på baby bazar og fik købt noget pænt brugt 

Vi har desværre ikke mulighed for at bruge 500 kr på en kønsscanning, men hvis vi havde ville vi meget gerne.

Er der flere baby bazar i år?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.