Tøj til nyfødt. Heldragte, body's m.m. tips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2017

Anonym trådstarter

Hejsa alle

Jeg er helt ny herinde og er gravid med mit første barn. Vi kender ikke køn endnu. Der er mange lister med hvad man skal have til start, men det er ikke til at finde ud af.

Vi er så småt ved at begyndte at kigge og købe lidt tøj til den lille, men er helt blank. Håber at nogen af jer erfarende mødre eller endda fædre herinde kan give lidt tips.

Vi fik først at vide at vi skulle købe i flere størrelser, og har fundet er bar body'er i størrelserne 0-3 mdr, 4-6 mdr, og sådan, men det er jo nok for stort, specielt når vi skal bruge til en nyfødt. Vi kigger både på brugt og nyt tøj. Vi leder også efter body's, bukser/leggings og meget andet godt tøj til ok priser.

Vi har kigget på heldragter i kids-world, der er et billede af 6 forskelige, så vi overvejet at købe 6 og være heldige at få en af hver. Hvad tænker I forhold til størrelse? Skal vi købe 3 i 50 og 3 i 60?

Her er et link: https://www.kids-world.dk/pippi-heldragt-unisex-offwhite-p-9195.html?gclid=EAIaIQobChMIzZe0kLDA1wIVqrvtCh3r7QViEAkYHCABEgL-K_D_BwE

Alle tips eller andre sider med heldragte vil blive modtaget med kyshånd.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. november 2017

Baby2017

Profilbillede for Baby2017
Nu mor til en lille prinsesse

Vi havde et par heldragter men var ikke helt vilde med dem. 

Istedet blev jeg meget overrasket over hvad der virkede for os. 

Slå om bodyer, strømpebukser, savlesmæk og suttesnor. Det var outfittet de første måneder og bruger det stadig meget��

Vi havde 2-3 bodyer i str. 50 og så ellers 56 og opefter. Hellere lidt for stort end for lille 

Anmeld Citér

15. november 2017

Lisette W

Profilbillede for Lisette W
Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg er helt ny herinde og er gravid med mit første barn. Vi kender ikke køn endnu. Der er mange lister med hvad man skal have til start, men det er ikke til at finde ud af.

Vi er så småt ved at begyndte at kigge og købe lidt tøj til den lille, men er helt blank. Håber at nogen af jer erfarende mødre eller endda fædre herinde kan give lidt tips.

Vi fik først at vide at vi skulle købe i flere størrelser, og har fundet er bar body'er i størrelserne 0-3 mdr, 4-6 mdr, og sådan, men det er jo nok for stort, specielt når vi skal bruge til en nyfødt. Vi kigger både på brugt og nyt tøj. Vi leder også efter body's, bukser/leggings og meget andet godt tøj til ok priser.

Vi har kigget på heldragter i kids-world, der er et billede af 6 forskelige, så vi overvejet at købe 6 og være heldige at få en af hver. Hvad tænker I forhold til størrelse? Skal vi købe 3 i 50 og 3 i 60?

Her er et link: https://www.kids-world.dk/pippi-heldragt-unisex-offwhite-p-9195.html?gclid=EAIaIQobChMIzZe0kLDA1wIVqrvtCh3r7QViEAkYHCABEgL-K_D_BwE

Alle tips eller andre sider med heldragte vil blive modtaget med kyshånd.

Det er virkelig rart med slå om boddy i staten for det føles grænseoverskridende at skulle presse nået ned over hovedet på en lille nyfødt. Bukser med fødder har vi også været glade for, for de små sparker ofte strømperne af. 

Heldragter kan jeg ikke anbefale til de helt små. Du kan ikke så nemt tjekke bleen og i starten kan du ikke altid lugte om der er nået i den. Det er også besværligt at skifte ble med heldragt. Det er væsentligt nemmer med boddy og bukser. 

Jeg blev frarådet at købe tøj i str. 50, men min søn svømmede i str. 56, så keg var glad for at have lidt i str. 50. 

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym

Jeg stod i det helt samme for et års tid siden 

Jeg anbefaler body's i størrelse 50 og 56. Vi har næsten aldrig brugt kortærmede, selvom hun er født i april måned.
Vi brugte aldrig bukser da hun var lille fordi de sidder lige oppe på navlen, som bløder og væsker lidt i starten, mens navlestrengen ikke er faldet af endnu. I stedet brugte vi heldragter (uden fødder) og strømper. 
Min datter var 53 cm og vejede 3300 g ved fødslen, og vi brugte str. 50 i mindst en måned. Hun kunne godt passe str 56, men jeg synes bare det var lidt irriterende når det var for stort og hun svømmede i det hele. 
Du skal overveje at vente med at købe dragter med fødder i. Nogle babyer har altså for lange fødder.
Man kan tit finde baby-pakker på dba eller Reshopper (app). 

Og så kommer man bare langt med en hue, futter, en lille køre-dragt og en dyne 

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg stod i det helt samme for et års tid siden 

Jeg anbefaler body's i størrelse 50 og 56. Vi har næsten aldrig brugt kortærmede, selvom hun er født i april måned.
Vi brugte aldrig bukser da hun var lille fordi de sidder lige oppe på navlen, som bløder og væsker lidt i starten, mens navlestrengen ikke er faldet af endnu. I stedet brugte vi heldragter (uden fødder) og strømper. 
Min datter var 53 cm og vejede 3300 g ved fødslen, og vi brugte str. 50 i mindst en måned. Hun kunne godt passe str 56, men jeg synes bare det var lidt irriterende når det var for stort og hun svømmede i det hele. 
Du skal overveje at vente med at købe dragter med fødder i. Nogle babyer har altså for lange fødder.
Man kan tit finde baby-pakker på dba eller Reshopper (app). 

Og så kommer man bare langt med en hue, futter, en lille køre-dragt og en dyne 

Tak for svaret. Det er så rart at få lidt feedback når man er førstegansforældre i sin omgangkreds og ikke har nogen med børn man kan spørge til råds.

Havde godt læst det med fødderne et sted, prøver at google mig lidt frem til diverse ting og sager. Åh det er så besværligt. Det ene sted skriver de at man burd havde 4-6 body's hvor de andre steder skriver at man bør have 10+. Vi har købt 2 body's i str. 50 for en sikkerhedsskyld, netop så den lille ikke svømmer i tøjet.

Vi har også overvejet at gå i en genbrugsbutik eller netop kigge på dba eller reshopper. Men da vi endnu ikke kender køn er det svært at finde noget mere neutralt. De kunne ikke se kønnet til nf scanning så vi får det først at vide til md scanning om 1½ måneds tid. Ventetiden er svært

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Det er virkelig rart med slå om boddy i staten for det føles grænseoverskridende at skulle presse nået ned over hovedet på en lille nyfødt. Bukser med fødder har vi også været glade for, for de små sparker ofte strømperne af. 

Heldragter kan jeg ikke anbefale til de helt små. Du kan ikke så nemt tjekke bleen og i starten kan du ikke altid lugte om der er nået i den. Det er også besværligt at skifte ble med heldragt. Det er væsentligt nemmer med boddy og bukser. 

Jeg blev frarådet at købe tøj i str. 50, men min søn svømmede i str. 56, så keg var glad for at have lidt i str. 50. 

Havde jeg slet ikke tænkt på Tak for svaret.

Slå om body's? Har jeg måske overset disse, eller er de bare svære at finde?

Vi har 2 stk i str. 50 for en sikkerhedsskyld, og resten tænker vi at købe i str. 56

Anmeld Citér

15. november 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Du kan roligt gå uden om str. 50, for meget af str  50 og str 56 svinger i størrelse, så tuter istedet lille og stor str 56

Slåom body er mange glade for, jeg personligt synes det er noget værre bøvl fordi jeg aldrig husker at ligge en body under baby og istedet skal flytte rundt på baby, så er det meget lettere at tage en body over hovedet på baby synes jeg og jeg ser intet besvær ved det  

Anmeld Citér

15. november 2017

Vaya

Profilbillede for Vaya

Måske I skal have lidt af alt muligt? Det er så personligt, hvad man synes om, så tænker I skal prøve jer frem, og så kan I købe en masse af det I synes fungerer for jer. 

Hvis barnet vitterligt er en str 50 så rækker 2 bodyer som skrædder i helvede, de kan skides igennem på et par timer Men som andre skriver, kan de blive helt overflødige. 

Vi brugte en del kortærmede i starten, da min datter var meget varm. 

Vi blev også glade for slå-om. Min veninde elskede heldragter til hendes, men herhjemme blev de aldrig et hit. Jeg kunne godt lide bukser med fødder i, men min mand synes de var bøvlede at skifte, så selv inden for hjemmets fire vægge, kan der være uenighed 

Anmeld Citér

15. november 2017

Lisette W

Profilbillede for Lisette W
Anonym skriver:

Havde jeg slet ikke tænkt på Tak for svaret.

Slå om body's? Har jeg måske overset disse, eller er de bare svære at finde?

Vi har 2 stk i str. 50 for en sikkerhedsskyld, og resten tænker vi at købe i str. 56

Prøv at kigge på h&m's hjemmeside de har masser af slå om boddyer

Anmeld Citér

15. november 2017

anna111

Profilbillede for anna111

I kan jo købe jer til en køns scanning i uge 14  

Og vil forslå jeg en 5-6 bodyer i str 50 og det samme i str 56. 

Et par heldragter i str 50 og 56 

Og nogle strømpebukser i str 50 plus nogle bukser med fødder. Så finder i hurtigt ud af hvad i selv fortrækker. 

Når i ved kønnet er der osse mange der sælger en stor pakke med str 50-56-62 i så har i basis tøj og så kan i sublere med lidt nyt i. 

Det gjorder vi her vi gik osse på baby bazar og fik købt noget pænt brugt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+