Vokseværk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
6 svar
6 synes godt om
14. november 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores pige på 5,5 vågnede for et par måneder siden midt om natten og græd over smerter i benene. Det var ret voldsomt, og vi blev da ret bekymrede. Efter lidt tid fik min mand den ide at smøre Voltaren på, og i løbet af kort tid faldt hun i søvn i vores seng. Vi tænkte det var kramper.

Igår aftes skete det så igen. Hun klagede sig allerede da hun skulle i seng, men faldt da i søvn. Efter 1,5 time vågner hun så og græder meget. Jeg troede egentlig det var noget med kramper, men hun pegede på knæet. Jeg smurte ligesom sidst Voltaren på, og efter 5-10 min faldt hun i søvn. Her til morgen var der ingenting.

Findes der virkelig det man kalder vokseværk, altså hvor de får ondt i leddene fordi de vokser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Lomm skriver:

Vores pige på 5,5 vågnede for et par måneder siden midt om natten og græd over smerter i benene. Det var ret voldsomt, og vi blev da ret bekymrede. Efter lidt tid fik min mand den ide at smøre Voltaren på, og i løbet af kort tid faldt hun i søvn i vores seng. Vi tænkte det var kramper.

Igår aftes skete det så igen. Hun klagede sig allerede da hun skulle i seng, men faldt da i søvn. Efter 1,5 time vågner hun så og græder meget. Jeg troede egentlig det var noget med kramper, men hun pegede på knæet. Jeg smurte ligesom sidst Voltaren på, og efter 5-10 min faldt hun i søvn. Her til morgen var der ingenting.

Findes der virkelig det man kalder vokseværk, altså hvor de får ondt i leddene fordi de vokser?

Min søn havde en periode på over 1 år, da han var omkring 9 år, hvor han ofte vågnede grædende (næsten skrigende). Vi tog ham selvfølgelig til lægen, som konstaterede han er hybermobil (ligesom jeg), og det sammenholdt med vokseværk, kam vist være temmelig smertefuldt.

Men altså forsætter det, så syntes jeg I skal tage hende et smut med til lægen.

Anmeld Citér

14. november 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil

Om det er vokseværk ved jeg ikke, men jo det findes:-) jeg kan selv tydeligt huske, at jeg i en periode som 6årig ikke kunne holde ud at holde min mor i hånden fordi den værkede sådan

Anmeld Citér

14. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har begge piger på 9 år og 5 år haft ondt i led, især benene når de har haft vokse ryk.

Her har massage hjulpet, og lige nu er de heldigvis ik i voldsom vokseværk. 

Det her tit været om aftnen, det har været værst. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. november 2017

Tip!

Både min søn på 9 år, og min bonus på 4 har haft vokseværk.. 

det kommer ofte om natten og som de selv oplever det, så gør det ondt i benene. Det hjælpe med massage, og blide tryg på benene. 

Anmeld Citér

14. november 2017

MorTil3+

Ja det findes. Jeg kan selv tydelig huske hvor ondt det gjorde. Vores på 11 har også haft det meget.

Anmeld Citér

14. november 2017

B&J

Vokseværk og som en skrev kan hypermobil spille meget ind over.

i periode døjer jeg stadig med det og nu er jeg 30 det kan være meget meget smerte fuldt.

vores dreng kan sluge piller så han får en halv Panodil og det virker ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.