Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2017

Soonmom

Jeg synes ikke det lyder til at han er bagud. 

Min dreng på 8,5 måneder møver og møver hurtigt og er i alt. Han kan komme op på alle 4, men kravler ikke. Han kan ikke sidde selv (han har ikke ro i r*ven) 

Min første sad solidt på r*ven fra han var 7 måneder og indtil han var 13 måneder (han lærte først selv at sidde sig op da han var 13-14 måneder) og først der kunne han komme frem, inde for samme uge tog han også sine første skridt.

Det er så endividuelt og så længe han gør tegn til at ville frem ad og I enda kan gå rundt med ham (det har jeg ikke kunnet med nogle af mine så tidligt), så ville jeg slet ikke være bekymret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Synes vores dreng er meget bagud motorisk. Han er lige fyldt 9 måneder og kommer slet ikke fremad og viser slet ikke tegn til at komme op på knæerne endnu. 

Han kan trille og lærte det først fra et par måneder siden og det er kun fra ryg til mave. 

Han prøver at møve sige når han ikke kan nå tingene og bliver hurtigt sur men får sig i arrigskab møvet et par cm. Så han kan nå legetøjet og det er så det.

Han laver cirkler om sig selv og er virkelig hurtig til det men kommer på ingen måde op på strækte arme. 

Kan sidde selv men ikke selv sætte sig op. 

Kan tage skridt og gå når vi går med ham i armene. 

Han er enormt finmotorisk og bruge tommel og pegefinger til at undersøge alt og mestrer pincetgrebet til perfektion. 

Han er bare den eneste i mødregruppen der ikke kommer fremad og han er endda den ældste. Det frustrerer mig lige så meget som det frustrerer ham. 

Er der noget vi kan gøre for at hjælpe det på vej?

Vi laver krydsbevægelser, ligger ham på maven på en bold sp han er i kravleposition, skubber bagpå så han kryber og opfordrer til bevægelse ved at ligge legetøjet uden for rækkevidde 

Han er da ikke bagud - han er kun 9 måneder. Børn skal ikke trænes for at være lige så hurtige som andre børn mor tilfælfigvis kender.

Der er masser af børn på hans alder som sikkert ikke kan særlig meget ift. din dreng.

Tag den med ro og nyd din baby. Lad være med at sammenlign ham med andre babyer. Han kan mange ting allerede og lige pludselig kan han også de andre ting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.