Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2017

Anonym trådstarter

Synes vores dreng er meget bagud motorisk. Han er lige fyldt 9 måneder og kommer slet ikke fremad og viser slet ikke tegn til at komme op på knæerne endnu. 

Han kan trille og lærte det først fra et par måneder siden og det er kun fra ryg til mave. 

Han prøver at møve sige når han ikke kan nå tingene og bliver hurtigt sur men får sig i arrigskab møvet et par cm. Så han kan nå legetøjet og det er så det.

Han laver cirkler om sig selv og er virkelig hurtig til det men kommer på ingen måde op på strækte arme. 

Kan sidde selv men ikke selv sætte sig op. 

Kan tage skridt og gå når vi går med ham i armene. 

Han er enormt finmotorisk og bruge tommel og pegefinger til at undersøge alt og mestrer pincetgrebet til perfektion. 

Han er bare den eneste i mødregruppen der ikke kommer fremad og han er endda den ældste. Det frustrerer mig lige så meget som det frustrerer ham. 

Er der noget vi kan gøre for at hjælpe det på vej?

Vi laver krydsbevægelser, ligger ham på maven på en bold sp han er i kravleposition, skubber bagpå så han kryber og opfordrer til bevægelse ved at ligge legetøjet uden for rækkevidde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2017

Solsikken15

I gør jo alt det rigtige! Børn er forskellige. En lille ting- det er bedst at vente med st lade dem sidde, til de selv kan komme derop. Hvis I sætter ham op, så gider han ikke ligge på maven mere- fordi det er sjovere at sidde op. Jeg ved det er svært... Held og lykke med det- han skal nok nå det hele! 

Anmeld Citér

14. november 2017

Rosa-Sofia

Jeg er synes, at du skal prøve at glemme, hvad de andre børn i mødregruppen kan. Det er ligegyldigt. Børn er ikke ens. Min søn var virkelig længe om at lære at gå, vi fik ham undersøgt af en  fysioterapeut og ergoterapeut. Det kunne give nogle forklaringer, fordi han var hypermobil og vi fik så nogle øvelser vi kunne lave med ham.

Er jeres blevet tjekket ved fysioterapeut? 

Anmeld Citér

14. november 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det lyder helt normalt og næsten som vores søn. Han gjorde ting lidt senere, til gengæld har han bare kunnet ting uden megen øvelse. Har du prøvet at ligge ham på træ gulv/ glat gulv og lokke ham fremad? Her kunne lillemanden nemlig ikke komme frem pga modstanden på legetæppet...

Anmeld Citér

14. november 2017

Miti's mama

Min pige er også 9 mdr og hun er først lige begyndt at komme op på knæene, og hun kan ikke finde ud af at komme fremad derfra, uden at stå på næsen. Hendes storesøster kravlede med fuld fart fremad da hun var 8 mdr...

Alle børn er forskellige, og nogle gange tager de en ting ad gangen, som at lære det finmotoriske først - det er helt normalt 

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym trådstarter

Solsikken15 skriver:

I gør jo alt det rigtige! Børn er forskellige. En lille ting- det er bedst at vente med st lade dem sidde, til de selv kan komme derop. Hvis I sætter ham op, så gider han ikke ligge på maven mere- fordi det er sjovere at sidde op. Jeg ved det er svært... Held og lykke med det- han skal nok nå det hele! 

Ligger ham helst også så hn kan øve motorikken

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym trådstarter

Nupa-Sofia skriver:

Jeg er synes, at du skal prøve at glemme, hvad de andre børn i mødregruppen kan. Det er ligegyldigt. Børn er ikke ens. Min søn var virkelig længe om at lære at gå, vi fik ham undersøgt af en  fysioterapeut og ergoterapeut. Det kunne give nogle forklaringer, fordi han var hypermobil og vi fik så nogle øvelser vi kunne lave med ham.

Er jeres blevet tjekket ved fysioterapeut? 

Har ikke fået tjekket ham men har heller ikke hørt fra sp eller læge at der skulle være noget

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Det lyder helt normalt og næsten som vores søn. Han gjorde ting lidt senere, til gengæld har han bare kunnet ting uden megen øvelse. Har du prøvet at ligge ham på træ gulv/ glat gulv og lokke ham fremad? Her kunne lillemanden nemlig ikke komme frem pga modstanden på legetæppet...

Vi har lige fjernet tæppet så han endten ligger på trægulv eller skumgulv og synes det er nemmere for ham på trægulvet

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym

Ro på !! Nyd din dreng. Jeg brugte næste. 20 måneder på at tro min datter var handicappet. Hun var bare langsom og havde bløde led.. hun er helt med motorisk idag !!

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ro på !! Nyd din dreng. Jeg brugte næste. 20 måneder på at tro min datter var handicappet. Hun var bare langsom og havde bløde led.. hun er helt med motorisk idag !!

Totalt enig her! Det samme skete hos os. Og hypermobil eller ej, så kommer de til at gå - omend lidt senere.

Min datter kravlede først som 11 måneder.. Og det gjorde jeg også selv. Jeg gik som 13 måneder, min datter først som 18 måneder.. Hun går fint i dag (2 år og 2 måneder)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.