Eksamen med en nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2017

LM2402

Profilbillede for LM2402
ha skriver:

Hejsa 

da jeg fik min nummer to, var jeg studerende. Hun er født 24 maj, og min eksamen lå 2 uger efter. Jeg klarede det med et 10 tal :-) jeg læste op når hun sov. Om aftenen tog far over, og jeg læste.. intensiv læsning - og det gik så fint. Så man kan godt. Hun var 8 måneder da jeg fik min bachelor - her hjalp far også til om aftenen, og jeg kunne læse op. 

Godt gået! Så er der mig, som stresser over en enkelt eksamen med et spædbarn på armen 

Det bliver også helt klart min kæreste, som jeg kommer til at trække på. Hvis det bliver nødvendigt har vi også familie i nærheden. Jeg kan bare mærke nu, at jeg er nervøs for, om det kommer til at gå - om jeg kan løsrive mig fra morrollen i al den tid, som oplæsningen kommer til at tage.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. november 2017

LM2402

Profilbillede for LM2402
Miti's mama skriver:

Jeg fik min første i juleferien 25. dec, og havde derefter mit sidste semester fra 8. januar til midt i april, tilhørende eksamner, opgaver, klasser, mv. Vi boede i USA på det tidspunkt, så det var kun mig og min mand. 

Det kan sagtens lade sig gøre, men det er selvfølgelig hårdere end at gøre det uden baby. Skal så også siges at babyer sover rigtig meget de første par mdr, så med en god vikle når man langt.

God idé med en vikle, tak for tip 

Anmeld Citér

15. november 2017

LM2402

Profilbillede for LM2402
Ena skriver:

Udover betydningen af, hvilket barn I får, hvordan det går osv. handlede det for mig også om, hvilket studie jeg var på ift. hvor meget arbejde, der var op til eksamenerne. Mine børn og mine barsler har været nogenlunde ens. Under lærerstudiet kunne jeg sagtens læse op til eksamen med en lille i armen, men det kunne jeg på ingen måde da jeg var i gang med min kandidat. 

Har du mulighed for at gøre forsøget og så melde fra, hvis det ikke går? 

Studiet er meget hårdt, og det er primært udenadslære (skriftlige eksaminer uden hjælpemidler).

Jeg vil muligvis have muligheden for, at vælge imellem juni og august, men hvor juni er en ny ordinær eksamen, og august vil være udformet som en ekstraordinær reeksamen  Studiemæssigt vil det være 'bedst' at vælge juni, men det skal selvfølgelig komme an på vores barn.

Anmeld Citér

15. november 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Jeg afleverede bachelor projekt da min søn var en måned gammel og forsvarede det til eksamen da han var to måneder. Så var der god sommerferie og så startede jeg op på kandidaten da han var 4 måneder (som hjemmestuderende selvfølgelig )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.