Eksamen med en nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
13 svar
4 synes godt om
13. november 2017

LM2402

Profilbillede for LM2402

Hej med jer 

Grundet graviditet har jeg en eksamen hængende, som jeg har fået udskudt til under min barsel fra studiet.

Jeg går fra studiet efter semestrets sidste eksamen i slutningen af januar og har termin i slutningen af februar. Jeg kan tage eksamen, som dog kræver meget oplæsning, i juni.

Har nogle af jer erfaring med, at læse op til og gå til eksamen som nybagt mor? Hvordan kan jeg gøre det bedst og mest smertefrit?

Min kæreste har ikke mulighed for at tage barsel, men han er også studerende, og har derfor nogenlunde mulighed for at strukturere sin egen tid.

God aften.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. november 2017

Junipige15

Profilbillede for Junipige15

Tænker det kommer an på hvilken baby du får. Det er umuligt at sige allerede nu om det er muligt. Med min første havde det været muligt da hun var nem og sov godt fra start. Med min nr 2 havde det aldrig kunne lade sig gøre. Han skreg de første 4 måneder, hang på mig non stop og sov (og sover) helt forfærdeligt.. så tænker du må se tiden an. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Bell'star

Profilbillede for Bell'star

Det er ikke muligt at tage den eksamen et helt år senere, altså til januar året efter?

- jeg tænker det er ret meget arbejde at læse op til en eksamen med så lille et spædbarn.

Jeg selv manglede også en eksamen inden barsel. Min søn er født 25. August, og jeg gik til eksamen i juni året efter. - derfor godt og han var blevet “så stor” at jeg nemmere kunne læse mens han sov (og ikke behøvede selv at sove/slappe af i den tid) og familie og venner kunne komme og tage over nogle timer, så jeg kunne læse op - det er svært at blive aflastet på samme måde i starten, da baby kræver mor hele tiden. 

Anmeld Citér

13. november 2017

LM2402

Profilbillede for LM2402
Bell'star skriver:

Det er ikke muligt at tage den eksamen et helt år senere, altså til januar året efter?

- jeg tænker det er ret meget arbejde at læse op til en eksamen med så lille et spædbarn.

Jeg selv manglede også en eksamen inden barsel. Min søn er født 25. August, og jeg gik til eksamen i juni året efter. - derfor godt og han var blevet “så stor” at jeg nemmere kunne læse mens han sov (og ikke behøvede selv at sove/slappe af i den tid) og familie og venner kunne komme og tage over nogle timer, så jeg kunne læse op - det er svært at blive aflastet på samme måde i starten, da baby kræver mor hele tiden. 

Tak for dit svar 

Ift. eksamen i januar 2019, så er det desværre ikke en mulighed, da eksamen er en "sommereksamen" og vi ikke har vinterstart på mit studie. Så jeg har mulighed for at tage den i juni 2018, muligvis i august 2018, hvis alt andet går helt galt.

Anmeld Citér

13. november 2017

anjo01

Profilbillede for anjo01
LM2402 skriver:

Hej med jer 

Grundet graviditet har jeg en eksamen hængende, som jeg har fået udskudt til under min barsel fra studiet.

Jeg går fra studiet efter semestrets sidste eksamen i slutningen af januar og har termin i slutningen af februar. Jeg kan tage eksamen, som dog kræver meget oplæsning, i juni.

Har nogle af jer erfaring med, at læse op til og gå til eksamen som nybagt mor? Hvordan kan jeg gøre det bedst og mest smertefrit?

Min kæreste har ikke mulighed for at tage barsel, men han er også studerende, og har derfor nogenlunde mulighed for at strukturere sin egen tid.

God aften.

Hej. Jeg tog min første eksamen da min søn var 8 dage, og blev færdiguddannet da han var 4 uger. Det var hårdt, men havde rigtig meget opbakning fra familie, der kom og hjalp med at hygge med ham, så jeg kunne få lavet noget. Min daværende kæreste var ikke til megen hjælp. 

Anmeld Citér

13. november 2017

ha

Profilbillede for ha

Hejsa 

da jeg fik min nummer to, var jeg studerende. Hun er født 24 maj, og min eksamen lå 2 uger efter. Jeg klarede det med et 10 tal :-) jeg læste op når hun sov. Om aftenen tog far over, og jeg læste.. intensiv læsning - og det gik så fint. Så man kan godt. Hun var 8 måneder da jeg fik min bachelor - her hjalp far også til om aftenen, og jeg kunne læse op. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Som en anden skriver, så afhænger det af hvad barn du får.

Med vores den ældste havde jeg massere af energi. Hun sov hurtigt igennem om natten og der ville ikke have været nogle problemer i at bruge et par timer dagligt på at læse.

nr 2 er faktisk endnu nemmere end den første, men han kan ikke klare hele natten uden en flaske, og da vi jo samtidig har den ældste der kræver noget, så er jeg mere træt dennegang. Jeg ville stadig kunne få læst hvis manden tog rengøring, madlavning og putning af den store, men grundet trætheden ville jeg nok ikke få lige så meget ud af det.

Anmeld Citér

14. november 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Jeg fik min første i juleferien 25. dec, og havde derefter mit sidste semester fra 8. januar til midt i april, tilhørende eksamner, opgaver, klasser, mv. Vi boede i USA på det tidspunkt, så det var kun mig og min mand. 

Det kan sagtens lade sig gøre, men det er selvfølgelig hårdere end at gøre det uden baby. Skal så også siges at babyer sover rigtig meget de første par mdr, så med en god vikle når man langt.

Anmeld Citér

14. november 2017

Ena

Profilbillede for Ena

Udover betydningen af, hvilket barn I får, hvordan det går osv. handlede det for mig også om, hvilket studie jeg var på ift. hvor meget arbejde, der var op til eksamenerne. Mine børn og mine barsler har været nogenlunde ens. Under lærerstudiet kunne jeg sagtens læse op til eksamen med en lille i armen, men det kunne jeg på ingen måde da jeg var i gang med min kandidat. 

Har du mulighed for at gøre forsøget og så melde fra, hvis det ikke går? 

Anmeld Citér

14. november 2017

Lisette W

Profilbillede for Lisette W
LM2402 skriver:

Hej med jer 

God aften.

Jeg skrev special under min gravidit og skulle aflevere 10 dage før termin, men fødslen gik i gang 3 dage før jeg skulle aflevere så jeg endte med at bede om udsættelse og afleverede to måneder efter. Min søn ammede og sov i mine arme, så jeg skrev med en hånd mens jeg ammede og i mens han sov. Det lykkedes, det blev kun til et 7 tal, men det var et bevist fravalg af "pynt" som jeg havde afklaret med min vejleder på forhånd. For mig handlede det om bare at blive færdig så jeg kunne være der for min søn. Så mit råd vil være at afklare med dig selv hvad dine forventninger er til den eksamen, og så få læst så meget op på forhånd som overhovedet muligt ned masser af noter så du har nået at tage udgangspunkt i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.