Privat arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er blevet tilbudt job hos en privat arbejdsgiver som kontorassistent - men hvordan pokker forhandler man løn? Det har jeg ikke prøvet før da jeg altid har fået løn under overenskomster - kan i hjælpe mig 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. november 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg er blevet tilbudt job hos en privat arbejdsgiver som kontorassistent - men hvordan pokker forhandler man løn? Det har jeg ikke prøvet før da jeg altid har fået løn under overenskomster - kan i hjælpe mig 

Jeg har ikke den store erfaring, men jeg vil sige at du skal blive enig med dig selv om:

• Den laveste løn du vil acceptere.
  • Den løn du vil gå ind til samtalen og bede om. Den her er jo mest et spørgsmål om hvor fræk du føler du kan tillade dig at være.

I det hele taget kan du forsøge at finde nogle lønstatistikker for dit fag og forsøge at finde ud af hvordan niveauet er.

Så skal du jo også finde ud af hvad der ellers tilbydes i den private virksomhed. Hvor meget de betaler i pension, er der fri telefon, betalt internet og andre goder.

Anmeld Citér

12. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Tænker du som min. Skal have 25.000 afhængig af erfaring og evt speciale kan du godt kræver mere end det. 

Anmeld Citér

12. november 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik 19-09-11, Magnus 11-07-18

Øhm...

uanset arbejdsplads så har du krav på det samme som overenskomsten...

også selvom de ikke er med i den...

prøv at kontakte din fagforening og hør ad... der kan du også få jælp til kig på kontrakt inden du underskriver...

Anmeld Citér

12. november 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Wampires skriver:

Øhm...

uanset arbejdsplads så har du krav på det samme som overenskomsten...

også selvom de ikke er med i den...

prøv at kontakte din fagforening og hør ad... der kan du også få jælp til kig på kontrakt inden du underskriver...

Det er så helt forkert

vi har ingen lovpligtig mindsteløn i Danmark og hvis ikke en virksomhed har indgået overenskomst er de selvfølgelig ikke forpligtet til at følge den. 

Men den løn et lignende overenskomst job ville give er selvfølgelig et godt pejlemærke men derudover skal du indregne evt frynsegoder, barsel om overarbejde er betalt eller ej, arbejdstid, fleks mv så msn skal ikk kun kigge på lønnen men den samlede pakke. Uden overenskomst er der ofte mindre barsel, ubetalt overarbejde mv så grundlønnn skal måske være højere. 

Anmeld Citér

12. november 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar,

jeg er helt grøn bag ørerne og har kun den erhvervserfaring jeg har fået under uddannelsen. 

Men jeg tænker også omkring de 25.000 kr har et speciale med i baggagen så der vil jeg nok ligge mig 

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym

I det private, tager du tager den løn du som minimum vil acceptere og ligger 5000 kr. oveni. Så er det det du oplyser arbejdgiveren at du vil have, uden at trække en mine ELLER prøve at forklare det (kun hvis de spørger - så har du selvfølgelig argumenterne i orden, kom gerne med argumenter om hvad du kan bidrage med, fremhæv fx. en ting hvad du har gjort af forskel på dit tidligere job eller lign).

Så vil de gøre 2 ting, enten prøve at forhandle dig ned eller give dig lønnen.

Oftest vil de prøve at forhandle dig ned, og så har du noget at forhandle om. Hvis de prøver at forhandle dig ned fra fx. 28.000 til 26.000, så prøv at holde fast og argumentere - alternativt kan du sige, at du gerne vil starte de første 3 måneder (prøvetid) til 26.000 kr. og i den tid vil du gerne bevise du er 28.000 kr. værd og derfor vil du gå med til lønnen hvis du automatisk stiger til 28.000 kr. efter de 3 måneder. Jeg har ALDRIG været ude for det ikke virkede... faktisk engang, prøvede jeg at en virksomhed ville forhandle mig 7000 kr. ned, så sagde jeg "så er jeg desværre ikke interesseret i jobbet" så endte de med at give mig den løn jeg ønskede mig.

3 andre jobs som jeg har været til samtale ved, har jeg fået forhandlet det med de 3 måneder ind i kontakten.

Hust at det løn ALTID er PLUS pension i det private, sørg for at sige det når du siger din ønskede løn, fx. 28.000 kr. plus pension.

Og når I snakker og du siger hvad du vil have, så sig beløbet og ikke mere og kig dem i øjenene, og så siger de måske ikke noget... og der kan være en pinlig tavshed, men sørg for, at det er DEM som siger noget først og ikke dig..... '

det er benhårdt i det private - men husk, at tit er den løn du forhandler en du skal leve med i nogle år, derfor skal du tage højde for hvad du vil være tilfreds med de næste par år. Da der ofte ikke er automatiske løntrin osv.

Held og lykke

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym

Og husk at tage højde for i den ønskede løn, at du oftest selv skal betale for frokost...(det er ikke altid sådan i det offentlige, hvis det er der du har arbejdet før) 

Anmeld Citér

13. november 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for svar,

jeg er helt grøn bag ørerne og har kun den erhvervserfaring jeg har fået under uddannelsen. 

Men jeg tænker også omkring de 25.000 kr har et speciale med i baggagen så der vil jeg nok ligge mig 

Hvilket speciale? Jeg tænker om, du lige er blevet færdig med din uddannelse indenfor kontor. Har du speciale i offentlig administration, så er den nok ikke meget værd i det private

Er selv uddannet indenfor kontor - det er godt tilbage i 2004, men jeg havde speciale indenfor offentlig administration, og fik job indenfor dette offentlige, så det gav penge.

Du har ingen erhvervserfaring?

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Har ingen erfaring borset fra det erfaring jeg har fået ved uddannelse 

og det er offentlig administration 

sagde 26.000 så må vi se om jeg i det hele taget får jobbet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.