Til jer med kat i lejlighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2017

Anonym trådstarter

Hej alle katte ejere. 

Jef skriver anonym da der ikk er nogen der skal vide endnu at jeg overvejer at adopterer et par kattesøskende fra Inge Kattehjem. 

Hvad budgetterer i til jeres katte pr måned?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. november 2017

asphodel

Profilbillede for asphodel

Vi har to maine coon katte, og vi budgetterer med 500 kr om måneden - de fleste år har vi kun (gennemsnitligt) brugt cirka halvdelen af det (vores katte er fra 2010), men sidste år var den ene kat syg og i år er det så den anden, og så får man hurtigt brugt mere end det, så jeg anbefaler at sætte af til uforudsete dyrlægeregninger. 

Vores katte får specielt maine coon foder og den ene får et særligt foder, der skulle hjælpe mod nyresten (som han var syg med sidste år), og det ligger jo også i den dyre ende. Vi har en stor kælder, så vi har plads til at købe ind i store mængder - du er måske lidt mere begrænset af plads, hvis du bor i lejlighed, og jo mindre foder du køber af gangen jo dyrere bliver det også. 

Anmeld Citér

8. november 2017

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Vi har to maine coon katte, og vi budgetterer med 500 kr om måneden - de fleste år har vi kun (gennemsnitligt) brugt cirka halvdelen af det (vores katte er fra 2010), men sidste år var den ene kat syg og i år er det så den anden, og så får man hurtigt brugt mere end det, så jeg anbefaler at sætte af til uforudsete dyrlægeregninger. 

Vores katte får specielt maine coon foder og den ene får et særligt foder, der skulle hjælpe mod nyresten (som han var syg med sidste år), og det ligger jo også i den dyre ende. Vi har en stor kælder, så vi har plads til at købe ind i store mængder - du er måske lidt mere begrænset af plads, hvis du bor i lejlighed, og jo mindre foder du køber af gangen jo dyrere bliver det også. 

Tak for svar.  

det er almindelige huskatte (altså uden race) som jeg vil adopterer. Så tænker ikk de behøver special foder. 

mon 250 kr om måneden på budget er urealistisk. Også til uforudsete regninger  

Anmeld Citér

8. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi bruger 1-2 poser kattegrus pr uge, til ca 20kr pr pose.

Vores katte får Royal canain, special tørfoder, fordi den en har nyreproblemer. Der gir vi meller 300-400kr for 4kg foder, hver 3-4 uge.

Udover det er det altid godt at ha til feks dyrelæge regninger osv.

Vi har feks lige brugt 2500kr på den med nyreproblemer, hvilket han har haft de sidste 4-5 år.

Så ska du overveje om de ska stirilaiseres osv, hvilket også er dyrt. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. november 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vi bruger 1-2 poser kattegrus pr uge, til ca 20kr pr pose.

Vores katte får Royal canain, special tørfoder, fordi den en har nyreproblemer. Der gir vi meller 300-400kr for 4kg foder, hver 3-4 uge.

Udover det er det altid godt at ha til feks dyrelæge regninger osv.

Vi har feks lige brugt 2500kr på den med nyreproblemer, hvilket han har haft de sidste 4-5 år.

Så ska du overveje om de ska stirilaiseres osv, hvilket også er dyrt. Vh Stine 

De er allerede neutraliseret fra kattehjemmet så vidt jeg har kunne læse mig frem til  

men lyder til økonomisk at jeg lige skal vente noget tid endnu til jeg har fast arbejde. Vil ikk anskaffe mig to katte hvis jeg ikk har råd til dem.  

Anmeld Citér

8. november 2017

Anonym

Vi har to katte og bruger plejer at købe en stor 12 kg pose fra Royal Canine til 370 kr. Den holder i ca 2-2½ måned og hvis vi er heldige 3 måneder. 

Vi bruger træpiller i stedet for kattegrus og der køber vi 1 pose på 15 kg til 32 kr, den holder 1½ måned ca.

Det er vores forbrug, ud over det plejer vi at lægge 100 kr til side, men det har vi også gjort i et stykke tid nu, så hvis der skulle komme en dyrlægeregning så er vi forberedt. Det er dog ikke altid vi gør det da vi nu er økonomisk forberedt.

p s. vi er begge på su, så det er ikke det helt store vi har at gøre godt med hver måned, derfor er det godt at kunne lægge til side hvis der skulle være noget en dag.

Anmeld Citér

8. november 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Vores to spiser sig igennem en 7kg pose på ca en måned eller halvanden.. Vi køber noget kornfrit foder fra "Real nature" til ca 400kr, og synes det holder noget længere end det mad fra Hills og Royal Canin. Så køber vi altid når der er tilbud. Vi er glade for kattegrus fra Lidl, vistnok ca 20kr for 10kg, og dem bruger vi nok omkring 4 poser om mndr. Så vil skyde på 300-400kr i alt. De kommer sjældent til dyrlægen. Sidst var for 3 år siden, fordi den ældste blev stresset over min graviditet. Den er ved at nærme sig 15 år, så tror det snart er tid til eftersyn..

Anmeld Citér

9. november 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Du skal budgettere med noget ordentligt foder til neutraliserede.  

Også snakke med dem i butikken om noget pasta de skal når de er indekatte sådan at deres hårbolde bliver skidt ud fremfor kastet op. Hvis dit budget er 250 kr så ville jeg bestemt ikke anskaffe mig en kat.  

Så ender den kommende bare på kattehjemmet inden længe.  

Indtænk 

Foder: til neutraliserede katte.  Ikke vis kat.  Eller kat Kit.  Så er chancen for at du ender med urin problemer stor.  

Speciale hensyn pga de skal være inde ( de har brug for ekstra stimulering)  

Grus ikke altid det billige er godtnok ( de lugter ikke ens)  

Pipette til flåter lus og lopper ( ja selvom de er indekatte kan lopper godt forekomme)  

Gå ned og ned i den lokale dyrefoder og se hvad prisen er når det fx ikke er på bud. 

Anmeld Citér

9. november 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige
Anonym skriver:

Hej alle katte ejere. 

Jef skriver anonym da der ikk er nogen der skal vide endnu at jeg overvejer at adopterer et par kattesøskende fra Inge Kattehjem. 

Hvad budgetterer i til jeres katte pr måned?

Nu er vi flyttet i hus, men vores kat havde vi de første 3 år i lejlighed. 

Tror vi brugte omkring 700 i kvartalet. Han var ikke så omkostelig. En pose Hills til 3 mdr og ellers kostede han os ikke noget. Han kom til årligt tjek ved dyrlægen som koster omkring 800 tror jeg nok(varierer meget). 

Når det er skrevet blev han syg på et tidspunkt og var indlagt. Det blev 3000kr og specialfodder resten af livet. Det koster omtrent det samme som han normalt fik, vi kan bare ikke skifte mærke. 

Derfor, hvis jeres budget er stramt, så hav en opsparing klar på et par tusinde stående. Og de må ikke bruges hvis man lige mangler til fredagsslikket. Jeg har en veninde der udsatte et dyrlæge besøg pga det jo kostede penge de ikke havde. Det skal man bare ikke. Skal de til dyrlægen så skal de det. 

I alt blev det til 3 indlæggelser af den størrelse udgift. Så han er blevet en omkostelig herre, men det var ikke noget vi havde regnet med ej heller budgetteret med. Så vær klar på uforudsete udgifter.  

Anmeld Citér

9. november 2017

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar
Anonym skriver:

Vi har to katte og bruger plejer at købe en stor 12 kg pose fra Royal Canine til 370 kr. Den holder i ca 2-2½ måned og hvis vi er heldige 3 måneder. 

Vi bruger træpiller i stedet for kattegrus og der køber vi 1 pose på 15 kg til 32 kr, den holder 1½ måned ca.

Det er vores forbrug, ud over det plejer vi at lægge 100 kr til side, men det har vi også gjort i et stykke tid nu, så hvis der skulle komme en dyrlægeregning så er vi forberedt. Det er dog ikke altid vi gør det da vi nu er økonomisk forberedt.

p s. vi er begge på su, så det er ikke det helt store vi har at gøre godt med hver måned, derfor er det godt at kunne lægge til side hvis der skulle være noget en dag.

Jeg er nysgerrig på hvad det er for nogle træpiller i bruger i stedet for grus? :-) Har selv et par katte og man er vel altid på jagt efter det perfekte grus til kattebakken.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.