Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:
Hej alle katte ejere.
Jef skriver anonym da der ikk er nogen der skal vide endnu at jeg overvejer at adopterer et par kattesøskende fra Inge Kattehjem.
Hvad budgetterer i til jeres katte pr måned? 
Nu er vi flyttet i hus, men vores kat havde vi de første 3 år i lejlighed.
Tror vi brugte omkring 700 i kvartalet. Han var ikke så omkostelig. En pose Hills til 3 mdr og ellers kostede han os ikke noget. Han kom til årligt tjek ved dyrlægen som koster omkring 800 tror jeg nok(varierer meget).
Når det er skrevet blev han syg på et tidspunkt og var indlagt. Det blev 3000kr og specialfodder resten af livet. Det koster omtrent det samme som han normalt fik, vi kan bare ikke skifte mærke.
Derfor, hvis jeres budget er stramt, så hav en opsparing klar på et par tusinde stående. Og de må ikke bruges hvis man lige mangler til fredagsslikket. Jeg har en veninde der udsatte et dyrlæge besøg pga det jo kostede penge de ikke havde. Det skal man bare ikke. Skal de til dyrlægen så skal de det.
I alt blev det til 3 indlæggelser af den størrelse udgift. Så han er blevet en omkostelig herre, men det var ikke noget vi havde regnet med ej heller budgetteret med. Så vær klar på uforudsete udgifter.
Anmeld
Citér