Så vendte min lykke desværre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2017

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen
Carina:-) skriver:

Det hele ligger i formuleringen.

Jeg har selv fyret en gravid fordi hun gik fra at være en god medarbejder til at blive en elendig kollega .

Og da det gik ud  over arbejdsmiljøet måtte jeg fyre hende.

Især privat ansatte har sjældent en sag hvis arbejdsgiver forstår at formulere sig .

Nu er det ikke noget jeg normalt praktiserer men at tro man er fredet som gravid er ikke smart.

Ellers er jeg enig med dig i at det kan da være fagforeningen kan pege i en anden retning.

Jeg tror at vi i bund og grund vi er ret enige. Selvfølgelig er gravide ikke komplet fredet og kan fyres på saglig grundlag men ville til hver tid vende en fyreseddel med min fagforening, gravid eller ej. Om ikke andet for at være sikre på at lovgivningen er overholdt så man ikke skal bruge tid på at spekulere mere på det. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

9. november 2017

Mamacita til 2 piger

Profilbillede for Mamacita til 2 piger
Anonym skriver:

Der er ikke tale om en opsigelse kun "løftebrud" jeg har en tidsbegrænset ansættelse som udløber 31. dec. Siden maj månede har min chef talt om fastansættelse og gentagende gange sagt at de ikke kan undvære mig og vil beholde mig. I august får jeg det på skrift at de ønsker at beholde mig men at det formelle bare skal på plads. Men det har trukket ud og trukket ud og nu hvor min chef endelig vil gøre alvor af hendes løfte må hun ikke fordi jeg er gravid... 

Jeg har været for naiv og så glad for mit job at jeg har ønsket at blive der lidt for meget til at se kritisk på min situation. Jeg skulle jo være søgt væk i tide..

En aftale er jo juridisk bindende. Så hvis du har fået en skriftlig bekræftelse på, at du skal fastansættes, så er det vel bevisbyrde nok til, at du kan tage en sag op med fagforeningen? 

Prøv - du har i hvertfald intet at tabe.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+