Gravid kropsolie voksende mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2017

Frk.Gravid

Profilbillede for Frk.Gravid

Hejsa alle på baby

Maven vokser og begynder så småt at klø. Jeg har fået en Biotherm Body Refirm Stretch Olie i gave og har fået at vide at den godt må bruges til gravide. Jeg har søgt på google for at prøve at finde ud af hvad den indeholder, men kommer op empty. Er der nogen der kender den eller bruger den nu maven vokser, eller har i et andet bud på en god olie til maven og de mulige strækmærker der kommer med tiden?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. november 2017

Frk.Gravid

Ingen der har et tip til en god creme eller olie til den voksende mave?

Anmeld Citér

7. november 2017

Anonym

Jeg brugte baby olie. Vi havde alligevel en del fra alle babypakkerne. Synes det lindrede kløen og gav fugt. 

Mht. Strækmærker kan du kun lindre ubehagen i dem men ikke forhindre dem. De er dybere end hvad diverse cremer osv. Kan nå og derudover er det arveligt. 

Jeg fik ingen på maven men dem på lårene fik også lidt baby olie og det hjalp på den svien jeg havde i dem. 

Anmeld Citér

7. november 2017

frkchili

Profilbillede for frkchili

Har hørt meget godt om mandelolie. Det er jo også et 100% rent naturprodukt, så det ville jeg nok vælge frem for alt muligt andet 

Anmeld Citér

7. november 2017

januar16

Profilbillede for januar16

Du kan jo prøve kemiluppen. Der kan man finde de fleste cremer og så må du selv tage stilling.

Jeg brugte mandelolie. Tror den også kunne kommes i mad hvis jeg ønskede. Ideen var hvis det er rent nok til at komme indenbords så er det også rent nok til at smøre mig i. 

Mht strækmærker så er det som de andre skriver ikke noget der kan forhindres ved at smøre sig da strækmærkerne sker i de dybere lag hud og det du smør dig i kun trænger ind til de øverste lag.

Jeg fik eksempelvis et par enkelte på hoften mens jeg var gravid men ingen på maven.... 4 uger efter fødslen dukkede der to små mærker op på maven. 

Anmeld Citér

7. november 2017

Frk.Gravid

januar16 skriver:

Du kan jo prøve kemiluppen. Der kan man finde de fleste cremer og så må du selv tage stilling.

Jeg brugte mandelolie. Tror den også kunne kommes i mad hvis jeg ønskede. Ideen var hvis det er rent nok til at komme indenbords så er det også rent nok til at smøre mig i. 

Mht strækmærker så er det som de andre skriver ikke noget der kan forhindres ved at smøre sig da strækmærkerne sker i de dybere lag hud og det du smør dig i kun trænger ind til de øverste lag.

Jeg fik eksempelvis et par enkelte på hoften mens jeg var gravid men ingen på maven.... 4 uger efter fødslen dukkede der to små mærker op på maven. 

Jeg har aldrig skrevet at jeg vil undgå strækmærker, det tænker jeg hører med hvis jeg får dem. Det er bare når maven vokser, så klør huden lidt og det vil jeg gerne kunne se om jeg kan mindste en smule. Jeg har prøvet kemiluppen, jeg føler ikke den finder noget af det jeg søger efter.

Kan være jeg skal finde en neutral olie i stedet.

Anmeld Citér

7. november 2017

AnoMom

Frk.Gravid skriver:

Jeg har aldrig skrevet at jeg vil undgå strækmærker, det tænker jeg hører med hvis jeg får dem. Det er bare når maven vokser, så klør huden lidt og det vil jeg gerne kunne se om jeg kan mindste en smule. Jeg har prøvet kemiluppen, jeg føler ikke den finder noget af det jeg søger efter.

Så vidt jeg ved så er der ingen kemikalier i noget af det fra biotherm. Så vil mene du godt kan bruge den  

har ingen alternativer da min egen mave ikke kløede synderlig 

Anmeld Citér

7. november 2017

januar16

Profilbillede for januar16
Frk.Gravid skriver:

Så fik jeg vist draget mine egne konklusioner lidt for hurtigt. Det beklager jeg. 

Du kan jo prøve om den virker. Men husk det ikke må klø alt for meget. Der er vist noget lever betinget  kløe som man skal være opmærksom på. 

Jeg kløede kun en smule og havde det fint med min mandelolie. Ved ikke om det hjalp. 

Anmeld Citér

7. november 2017

Ena

Profilbillede for Ena

Jeg bruger kokosolie til alt, og også til gravid mave. Det kan varmt anbefales 

Anmeld Citér

7. november 2017

Frk.Gravid

januar16 skriver:

Så fik jeg vist draget mine egne konklusioner lidt for hurtigt. Det beklager jeg. 

Du kan jo prøve om den virker. Men husk det ikke må klø alt for meget. Der er vist noget lever betinget  kløe som man skal være opmærksom på. 

Jeg kløede kun en smule og havde det fint med min mandelolie. Ved ikke om det hjalp. 

Det er helt okay, jeg ville bare nævne at jeg ikke prøver at forhindre dem. Min mave klør ikke utrolig meget, det er kun få gange, men hvis den begynder skal jeg nok være opmørksom. Jeg er påpasselig med hvad jeg smører på huden. Jeg tror jeg leder efter en olie og ser om det kan hjælpe lidt. Tak for tippet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+