Sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Med kendskab til sundhedsvæsenet synes jeg, at din udlægning lyder meget udsandsynlig, om ikke andet, så er der i hvert fald tale om dårlig kommunikation fra den ene eller anden side.

- lægerne i Danmark er noget af en generalisering, men at du har fået afslag fra 2 læger tyder på, at der er enighed om beslutningen, du har jo så fået en second opinion. Hvis du ikke har forstået begrundelsen, så kan du bede om den skriftligt.

Hold nu op med det der. 

Nej det er ikke "usandsynligt" du er skam mere end velkommen til at prøve og min egen læge ville ikke fordi jeg er under 30 da han endelig ville, ville hospitalet ikke med samme begrundelse - du er under 30. Jeg er I øvrigt selv inde for sunhedsvæsenet  

Og på forhånd oplyser jeg dig om jeg ikke  svarer  på dine indlæg i denne debat, du er yderst uopdragen og ubehagelig... 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. november 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor
Anonym skriver:

Hold nu op med det der. 

Nej det er ikke "usandsynligt" du er skam mere end velkommen til at prøve og min egen læge ville ikke fordi jeg er under 30 da han endelig ville, ville hospitalet ikke med samme begrundelse - du er under 30. Jeg er I øvrigt selv inde for sunhedsvæsenet  

Og på forhånd oplyser jeg dig om jeg ikke  svarer  på dine indlæg i denne debat, du er yderst uopdragen og ubehagelig... 

Jamen hvis du er sikker på, at afslaget udelukkende skyldes din alder, så tager du bare afsted igen og henviser til sundhedsloven kapitel 30 - så er den ikke længere 

Anmeld Citér

4. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Anonym skriver:

Hold nu op med det der. 

Jeg kan overhovedet intet hverken uopdragent eller ubehageligt se i den kommentar! Tvært imod læser jeg det som meget objektivt og neutralt formuleret.. 

Anmeld Citér

4. november 2017

Anonym

Anonymor skriver:

Jeg kan overhovedet intet hverken uopdragent eller ubehageligt se i den kommentar! Tvært imod læser jeg det som meget objektivt og neutralt formuleret.. 

Så det jo godt det ikke var til dig eller havde noget med dig at gøre  

Det er hamrende uopdragen at sige andre voksne mennesker lyver og "man bare skal" når der oplyst at der intet bare er ovre situationen. 

Det kan jo aldrig  med neutralt når det min situation der bliver kloget i  

Men jeg skal ikke ødelægge ts tråd så jeg hopper af igen - uanset hvad du måtte mene 

Anmeld Citér

4. november 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123
Anonymor skriver:

Det siger så noget om dig.. 

du formår på meget få linjer at kalde hende en løgner eller dårlig kommunikator. Du er faktisk meget nedladende . Og hvis du ikke selv kan se det så bør kigge på din egen formuleringsevne. 

Anmeld Citér

4. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Smølfine123 skriver:

Det siger så noget om dig.. 

du formår på meget få linjer at kalde hende en løgner eller dårlig kommunikator. Du er faktisk meget nedladende . Og hvis du ikke selv kan se det så bør kigge på din egen formuleringsevne. 

Øh, måske skulle du lige læse godt efter en gang, før du begynder at skælde den forkerte ud. Det er ikke mig, der har skrevet det omtalte indlæg! Jeg kommenterer blot på det. Det er skrevet af en anonym. Mit brugernavn er anonymor, ikke anonym  

Anmeld Citér

4. november 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123

Øh, måske skulle du lige læse godt efter en gang, før du begynder at skælde den forkerte ud. Det er ikke mig, der har skrevet det omtalte indlæg! Jeg kommenterer blot på det. Det er skrevet af en anonym. Mit brugernavn er anonymor, ikke anonym  

Sorry - det kan jeg godt se. 

Men jeg er så bare uenig med dig 

Anmeld Citér

8. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Desværre er lægerne i dk virkelig mærkelig. 

Jeg har deciderede fået frarådet flere børn. 

Jeg har en født i uge 32 og en uge 29 der desværre gik bort og alligevel vel lægerne ikke godkende en sterilisation fordi jeg er under 30 (er 26) har haft 11 spontane aborter og jeg kan bare ikke mere.. 

Min krop er færdig, jeg har kronisk bækkenløsning, smerter og som sagt abortere jeg får et godt ord, jeg har været indlagt i psykiatrien med en MEGET svær depression (forsøgte at tage mit eget liv, min mand kom  så hjem før tid) og jeg overlevede. 

Jeg har siddet på mine grædende knæ helt oplyst og hulker og tikker mig igennem en samtale ved lægen og fået en henvisning kun får at blive afvist på hospitalet pga alder  

Jeg har en kromosom fejl der gør jeg ikke kan tage nogen former for hormonel medicin, jeg kan ikke få kobber spiral (pga smadret livmoder efter et ekstremt fejl slagen kejsersnit som i 1 ud af 100.000 mennesker) så jeg har ikke anden mulighed end at blive steriliseres og  endten vil den ene ikke ellers vil den anden ikke  

Jeg siger ikke dette for at skræmme dig men jeg vil være ærlig og fortælle hvordan det har været for mig. Jeg bor i midtjylland og forhåbentlig har du en bedre læge og hospital end mig 

Jeg kan sige så meget at jeg også bor i Midtjylland. Og det var desværre sådan noget jeg frygtede at høre. 

Jeg synes det er en mærkelig tendens, for hvis folk virkeligt ikke vil have børn, var det smarteste så ikke at lade dem sterilisere end at risikere at få folk ind til aborter fordi de er blevet ufrivilligt gravide på prævention (jeg har fået begge mine på p-piller, og synes ydermere det er pænt træls at både skulle tage dem men udover dette også bruge kondom). 

Anmeld Citér

8. november 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor
Anonym skriver:

Jeg kan sige så meget at jeg også bor i Midtjylland. Og det var desværre sådan noget jeg frygtede at høre. 

Jeg synes det er en mærkelig tendens, for hvis folk virkeligt ikke vil have børn, var det smarteste så ikke at lade dem sterilisere end at risikere at få folk ind til aborter fordi de er blevet ufrivilligt gravide på prævention (jeg har fået begge mine på p-piller, og synes ydermere det er pænt træls at både skulle tage dem men udover dette også bruge kondom). 

Jeg bor også i Midtjylland, og har lige fået det klaret uden problemer. 

Tal med lægen om det, jo før jo bedre 

Anmeld Citér

8. november 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Anonym skriver:

Hold nu op med det der. 

Citat fra Netdoktor.dk

"Enhver kvinde over 18 år, som har et dansk CPR-nr, kan efter eget ønske blive steriliseret".

"Hvis man er mellem 18 og 25 år, skal der iflg. loven gå 6 måneder, fra beslutningen er taget, til indgrebet kan udføres".

Kan du ikke tage citatet med til din læge og spørge, hvorfor du skal være over 30 år ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+