Løbecykler til børn - go eller nogo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. november 2017

Fririllen

Profilbillede for Fririllen

Hej allesammen, 

Dejligt forum med mange gode meninger! Jeg har ikke før nu haft brug for selv at bidrage til debatten, men har luret mange gange og fundet svar på mange af mine spørgsmål. 

Sagen er den, at jeg overvejer at anskaffe en løbecykel til min dreng på tre. Jeg har læst (her:  https://www.fribikeshop.dk/inspiration/hjaelp-dit-barn-godt-i-gang-med-at-cykle), at børn kan få glæde af det allerede fra de er to et halvt. Det synes jeg nu virker meget tidligt, men jeg vil gerne høre jeres erfaringer.

Har jeres børn gjort brug af løbecykler? Og har det været godt eller skidt? Og hvilken  skal man i så fald vælge?

På forhånd tak for svar!

//Fririllen

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. november 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Min dreng køre på en løbecykel med 4 hjul og han er 20 måneder (han lærte det først for 2 måneder siden). Han er langsom motorisk

Vi har også en med to hjul, men han har ikke helt balancen endnu, men rent alders mæssigt passer den meget godt  

Anmeld Citér

3. november 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Fririllen skriver:

Hej allesammen, 

Dejligt forum med mange gode meninger! Jeg har ikke før nu haft brug for selv at bidrage til debatten, men har luret mange gange og fundet svar på mange af mine spørgsmål. 

Sagen er den, at jeg overvejer at anskaffe en løbecykel til min dreng på tre. Jeg har læst (her:  https://www.fribikeshop.dk/inspiration/hjaelp-dit-barn-godt-i-gang-med-at-cykle), at børn kan få glæde af det allerede fra de er to et halvt. Det synes jeg nu virker meget tidligt, men jeg vil gerne høre jeres erfaringer.

Har jeres børn gjort brug af løbecykler? Og har det været godt eller skidt? Og hvilken  skal man i så fald vælge?

På forhånd tak for svar!

//Fririllen

Min dreng har en puki løbecykel og en scooter (den klassiske røde og blå) dem har han haft siden han kunne sidde på dem. Han er 27 mdr nu og elsker dem  

Anmeld Citér

3. november 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Fririllen skriver:

Hej allesammen, 

På forhånd tak for svar!

//Fririllen

Min søn fik en i 2 års fødselsdagsgave og har levet på den lige siden. Vi har pakket den væk for vinteren (bor et sted, hvor det ikke er praktisk med løbecykel nu).

Anmeld Citér

3. november 2017

Lenchick

Profilbillede for Lenchick

Løbecykler er fantastiske! Min nu 6-årige pige fik sin første Puky da hun var 20 måneder og blev hurtigt dygtig til at køre på den. Hun fik en nummer større da hun blev 3 og hun gik direkte til en 16” tohjulet cykel da hun var 4,5. Hun har aldrig brugt støttehjul eller en trehjulet. 

Anmeld Citér

3. november 2017

Lje

Profilbillede for Lje
Fririllen skriver:

Hej allesammen, 

På forhånd tak for svar!

//Fririllen

Vores søn fik én i påskeæg lige før han blev 2. Han lurede den lynhurtigt og cykel - og cykelhjelm - er med cirka over alt. Og det går stærkt! Jeg løber ved siden af om morgen eller cykler på vejen ved siden af (relativ stille, kort vej til vuggestue).

Hans motorik har altid været rigtig god men cyklen har virkelig givet et boost. 

Husk cykelhjelm! 

Anmeld Citér

3. november 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86

Jeg vil helt klart også anbefale løbecykler. Mine forældre gav min bonusdatter en i 3-års fødselsdagsgave i april, og hun er virkelig god til at holde balancen på den. De købte den, fordi jeg havde sagt at vi ikke ville have en cykel med støttehjul til hende, da jeg har læst at det er bedre med løbecykler til at skulle lære at kunne cykle på en rigtig cykel en dag, da løbecykler fremmer motorikken og balancen, hvorimod en cykel med støttehjul bare giver en falsk tryghed.

Vi har faktisk lige været ude med den i dag, se billeder herunder 

Den hun har er en i mærket “boppi”, som jeg havde læst gode anmeldelser på, og den er super god og rigtig flot. Kan indstilles meget lavt OG højt i sædet og styret, så den kan passe længe. Min bonusdatter er en meget lille 3-årig, men kan fint passe cyklen, og vil hun også kunne, når hun bliver større 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. november 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Klart et hit, begge mine børn lærte at cykle på 5 minutter uden støttehjul eller noget, fordi de havde haft løbecykel.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

3. november 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123

Hvad skulle være skidt

løbecykler er fra 2 år ca. Og hvis den bruges hver dag har du en søn der kan cykle når han er 4

Anmeld Citér

4. november 2017

dorthemus

Profilbillede for dorthemus
Kan man ønske sig mere når man har alt? ;-)
Smølfine123 skriver:

Hvad skulle være skidt

løbecykler er fra 2 år ca. Og hvis den bruges hver dag har du en søn der kan cykle når han er 4

Eller tre år som min datter var da hun lærte at cykle på to hjulet cykel 

Velkommen til livet, min elskede Runa 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.