Hvor meget vand drikker dit barn i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
9 svar
2 synes godt om
31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej. 

Hvor meget vand drikker dit barn når barnet er i børnehave?

Jeg synes ikke mit barn får nok væske i løbet af dagen. Hans tis er helt gult og han er lidt blå under øjnene. Så hver gang vi kommer hjem fra børnehave får mit han jo masser væske løbende ind til sengetid, hvilket så resultere i at han tisser i sengen om natten, selvom vi er ude og tisse flere gange også lige inden godnat.

Hvad gør i andre?

Jeg har spurgt hvor meget og hvor tit de får noget at drikke. Hvor de svære at det gør de kun når de spiser frokost og frugt til eftermiddag. Så kan jeg forestille mig det ca kun er 1 glas ved hver måltid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

I vores børnehave har de alle DN drikkedunk med, så de altid ka drikke af den og der er koldt vand altid.

Alberte drikker en hele drikkedunk vand i løbet af dagen, også får de mælk til madpakker.

Her hjemme drikker de en del. Vh Stine 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

I vores børnehave har de alle DN drikkedunk med, så de altid ka drikke af den og der er koldt vand altid.

Alberte drikker en hele drikkedunk vand i løbet af dagen, også får de mælk til madpakker.

Her hjemme drikker de en del. Vh Stine 

Okay. Det er smart med den drikkedunk! Det bruger de ikke i min søns børnehave desværre. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Okay. Det er smart med den drikkedunk! Det bruger de ikke i min søns børnehave desværre. 

De begyndte at indføre drikkedunke for et par år siden. 

Det var faktisk en del af deres "spare" plan, da de så ik længer ska vaske så mange kopper op. Så de ku spare på både vandregningen og miljøet. Win win!

Og bonus er jo så, at ungerne elsker deres drinkedunke.

Ansvaret for drikkedunkende ligger hos forældrene, der self ska sørge for lige at tømme dem hver dag og fylde frisk vand i osv.

Vi vælger at tage drikkedunkende med hjem hver dag, andre lader den bare stå omme i børnehaven, i en uge ad gangen. Vh Stine 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Carina:-)

I vores er det ad libitum 

Rollingerne tager selv vand hvis de er tørstige imellem måltiderne.

Der står en skammel ved vasken i fælleskøkken og det fungere fint.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

I min datters børnehave drikker ungerne når de er tørstige. De kan selv rende ud og tage et glas vand i køkkenet. Derudover er der rigeligt vand til måltiderne også, så der er aldrig nogen der går fra bordet uden at have fået slukket tørsten. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

anna111

Profilbillede for anna111

I min datters børnehave har de osse drikkedunk stående til fuld afbenyttelse hele dagen de står på et rulle bord de så tager med uden for når de er ude så der altid er vand til rådighed. 

Kan du ikke evt give din søn en drikkedunk med at sætte på hans plads/garderobe og så har han altid vand til rådighed ?  

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Dorthe1986

I min søns børnehave kunne børnene selv gå i køkkenet efter kopper og så tage vand. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har været i en børnehave hvor der ikke var fri adgang til køkken, ingen kopper og ingen drikkedunke. De fleste børn fik kun vand til måltiderne og oftest kun et halvt glas. Jeg har fået indført at forældre har fyldte drikkedunke med hver dag og det fungerede super godt. Børnene tog bare deres dunke med ned på legepladsen og stillede i en kasse vi tog frem til det formål. Så kom de bare hen til kassen og tog deres drikkedunk når de var tørstige. De skal helst ikke gå rundt med den da der hurtigt kommer sand og snavs i den, og lidt for meget vandsjov 

og ellers var drikkedunkene på deres garderobepladser hvor de selvfølgelig også havde fri adgang til 

men jeg synes du skal foreslå pædagogerne eller forældrebestyrelsen drikkedunke��

Anmeld Citér

31. oktober 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi har drikkedunke med i vores søns børnehave. De står i en kasse, som de voksne også bærer med udenfor, når feber på legepladsen. Så er der altid fri adgang til dem. 

Det fungerer super godt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.