Lille knude under armen? Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.111 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Jeg har for et par dage siden opdaget jeg har en "knude" under højre arm,  tænker det måske er en lukket svedkirtel (søgte på nettet) men hvordan ved man om det er det? Eller en fedtknude? 

Den er ret hård, ikke øm og man kan ikke se noget på huden (altså man ved det kun hvis man mærker efter). Min mand tror det en talkirtel og siger jeg bare skal lade den være,  (ved ikke helt hvad det er). 

Er det noget som selv forsvinder? Og hvor længe går der Ca tror i? 

Jeg tænker ikke kræft da ingen i min familie har haft det. Men bryder mig alligevel ikke om forandringer i/under huden.

Håber nogle lige vil dele lidt erfaringer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg har for et par dage siden opdaget jeg har en "knude" under højre arm,  tænker det måske er en lukket svedkirtel (søgte på nettet) men hvordan ved man om det er det? Eller en fedtknude? 

Den er ret hård, ikke øm og man kan ikke se noget på huden (altså man ved det kun hvis man mærker efter). Min mand tror det en talkirtel og siger jeg bare skal lade den være,  (ved ikke helt hvad det er). 

Jeg tænker ikke kræft da ingen i min familie har haft det. Men bryder mig alligevel ikke om forandringer i/under huden.

Måske en hævet lymfeknude? Er du fx lidt sløj eller noget pt? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ikke for at male fanden på væggen, men ville altid få tjekket hvis jeg fik en knude. 

Min far havde en ved halsen og alle læger sagde den var godartet men ville alligevel fjerne den for en sikkerheds skyld. Det viste sig at være kræft. Heldigvis tog de det i tide så det var indkapslet og han "slap" med skrækken.

Det er højest sandsynligt uskyldigt men hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Måske en hævet lymfeknude? Er du fx lidt sløj eller noget pt? 

Mener du forkølelse? Vi har været ret forkølede den sidste tid, men jeg har været ovre det i en lille uge nu. Kender ikke noget til hvordan sådanne forkølelser kan påvirke lymferne  men kan måske godt være derfor? 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ikke for at male fanden på væggen, men ville altid få tjekket hvis jeg fik en knude. 

Min far havde en ved halsen og alle læger sagde den var godartet men ville alligevel fjerne den for en sikkerheds skyld. Det viste sig at være kræft. Heldigvis tog de det i tide så det var indkapslet og han "slap" med skrækken.

Det er højest sandsynligt uskyldigt men hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt

Også hvis det så nyt? Opdagede den jo først i forgårs og tror jeg ville have opdaget den tidligere hvis den havde været der længe. 

Der er heller ingen i vores familie der har haft kræft så vidt jeg ved, og er kræft ikke mest noget der går i generationer i familier? (undskyld min uvidenhed ). 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Mener du forkølelse? Vi har været ret forkølede den sidste tid, men jeg har været ovre det i en lille uge nu. Kender ikke noget til hvordan sådanne forkølelser kan påvirke lymferne  men kan måske godt være derfor? 

Måske, det sker fx også få mig at mine lymfer på halsen hæver når jeg er stresset. Men tænker du kan ringe til lægen og få ro, for man Ved jo aldrig.. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Måske, det sker fx også få mig at mine lymfer på halsen hæver når jeg er stresset. Men tænker du kan ringe til lægen og få ro, for man Ved jo aldrig.. 

Hvor længe går der Ca. Før dine forsvinder igen?  tænker jeg ser tiden an, hvis den ikke er væk om en fjorten dages tid, vil jeg give lægen et kald.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Kan du smutte den, som en mandel imellem dine fingre?

for så kan det lyde som en fedtknude... sidder den fast, så er det til lægen og ikke vente fjorten dage....

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Kan du smutte den, som en mandel imellem dine fingre?

for så kan det lyde som en fedtknude... sidder den fast, så er det til lægen og ikke vente fjorten dage....

Det er lidt som om den sidder fast længere nede (ved ikke om det giver mening.) jeg kan, hvis jeg trykker med fingrene om den, få fat rundt om den. Den er ikke ret stor, hvis jeg skal give et bud omkring midten af en enkrone. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville under alle omstændigheder få den tjekket ved lægen! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.