Søger hjælp til det med overtøj til børn. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.093 visninger
12 svar
7 synes godt om
30. oktober 2017

Tystys14

Ja som overskriften lyder, hvad giver i jeres børn på udenfor nu? 

Vores har de sidste par måneder haft nogle dunjakker på og kondisko, men synes altså det er ved at være for koldt til dette, især om morgenen/formiddagen. Men synes også flyverdragter måske er lige i overkanten pt.

Og hvad med sko? Den store har lige fået et par foret gummistøvler, men kan hun bruge dem over vinteren? Tænker normalt har vi hvert år købt stoftermostøvler men hvis foret gummistøvler er fint vil jeg ikke invistere i de andre i år.

Men puha det med overtøj gør mig forvirret. 

Vores børn er pt 3 og 6 år, de går i privat børnehave - og skole, hvor de i begge tilfælde er rigtig meget ude hver dag. Så tøjet er jo vigtigt. 

Håber nogle har råd og vejledning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2017

B&J

Her køre vi overgangsbukser skibakke og støvler

her var kun 6garder i morges og der kom tynde vanter og hue på. Men vi går også til skole ���� Han er 7år

Anmeld Citér

30. oktober 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Det er alt for koldt idag til bare jakke 

Her har begge fået flyverdragt handsker og huer med plus vinterstøvler. 

Her bruger vi ikke termostøvler da de ikke sidder lige så godt fast på fødderne jeg søger bare for at købe vinterstøvler med goretex i så er de vandtætte  

Mine børn er 2år og 3,5år 

Fik af vide i børnehaven at det var flyverdragt vejr idag det skal kun være 8 grader 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Blop2

Jeg har her til morgen sendt flyverdragt, vanter, hue og gummistøvlerne er skiftet ud med termostøvler. Jeg har ladet termotøj og Regntøj blive, til de lunere eftermiddage.

vinterjakke og vinterstøvler er os kommet på, her hos os sagde temperaturen kun 1,5 grader imorges.

Anmeld Citér

30. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tystys14 skriver:

Vores har de sidste par måneder haft nogle dunjakker på og kondisko, men synes altså det er ved at være for koldt til dette, især om morgenen/formiddagen. Men synes også flyverdragter måske er lige i overkanten pt.

Og hvad med sko? Den store har lige fået et par foret gummistøvler, men kan hun bruge dem over vinteren? Tænker normalt har vi hvert år købt stoftermostøvler men hvis foret gummistøvler er fint vil jeg ikke invistere i de andre i år.

Vores børn er pt 3 og 6 år, de går i privat børnehave - og skole, hvor de i begge tilfælde er rigtig meget ude hver dag. Så tøjet er jo vigtigt. 

Vi har også en på 3 og 6 år. 

Jeg giver dem vinterjakke på og så har de termobukser liggende i institution/ på skolen. 

Begge har overgangssko på - der er lidt for i. De har foret gummistøvler liggende i børnehave/skole til de dage det regner. Når det bliver frostgrader eller tæt på frostgrader, får de vinterstøvler og flyverdragt på. 

Begge får hue og vanter på. Det bliver også skiftet ud til noget varmere når vi nærmere os frostgrader 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Soonmom

Min 1,5 årige havde flyverdragt, vinterstøvler, hue og handsker på i dag (samme havde de andre børn i dp).

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Nu har jeg ikke været udenfor i et par uger, eller klædt barnet på, som er hos mormor, men ud fra altan besøgene og at folk skriver det er 8 grader, så vil flyverdragten nok komme på fra onsdag når hun kommer hjem. Vi har brugt en dunjakke og enten strømpebukser og bukser med for udover, eller de der skibukser-agtige nogen med seler udover. Tynd hue har vi nu brugt ret længe allerede, tror den skiftes til en varmere. Hun bruger nogle overgangs næsten -støvler, og må også få vinterstøvler på nu. Gummistøvler er kun til regnvejret her. Hendes fødder bliver helt våde af sved efter et stykke tid, og jeg kunne heller ikke selv tænke mig at have gummi på mine fødder det meste af dagen.

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Flomama

Gummi støvler med for og nu vinter støvler 

Flyverdragt i dag 

Forret regntøj  

Må indrømme jeg synes det er ret vildt at dine børn har så lidt på. Det ville de have påtalt i min søns bh  

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Carina:-)

Mine har flyverdragt- skibukser/jakke med

¨Handsker og huer samt vintergummistøvler - selve vinterstøvlerne kommer først i brug når der er mere frost. 

Og så hænger der termotøj og foret regntøj til hvis temp stiger om eftermiddagen. 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

MM00

Tystys14 skriver:

Der hvor jeg arbejder får de flyverdragt på hvis de har det med ellers termotøj og regntøj. Dem der har vinterstøvler får det på. En hue og handsker ved behov.

Selvom solen har været fremme i dag, så har der alt så været kold

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.