Vil du fortælle om din fødsel på hospitalet?
Jeg er ved at kickstarte et forskningsprojekt om fødselskultur med fokus på den omsorg, der gives i de timer eller dage, danske kvinder opholder sig på hospitalet i forbindelse med fødsler. Jeg vil gerne undersøge, hvordan kvinder, der har født på hospitalet, oplever svangreomsorgen i de første timer i deres moderskabet. Det vil jeg gerne undersøge ved at lave 5-7 pilotinterviews med kvinder, der har født på hospital. Det er ikke afgørende, hvornår I født eller hvordan (KS eller vaginalt). Alle interviews er 100 procent anonyme.
Pilotinterviewsene skal sammen med 5-7 interviews med jordmødre munde ud i en artikel eller mindre afrapportering, som oplæg til en forskningsansøgning om et forskningsprojekt i emnet. Jeg regner med, at publicere resultaterne i fagrelevante fagblade.
Jeg er uddannet etnolog, og arbejder i en kommune med kulturområdet, men ønsker at skifte branche, da emnet optager mig meget. Jeg har drøftet idéen med Jordemoderforeningen og en adjunkt og phd i familiepolitik, som er min vejleder pt.
Har du lyst til at deltage eller er du i første omgang bare nysgerrig, så skriv til mig på pihansen@hotmail.com eller her. Vi tager selvfølgelig lige en snak, inden vi kaster os ud i et interview, så du/I er helt trygge ved at fortælle og eventuelle spørgsmål er afklaret.
Jeg har indhentet tilladelse fra moderatorerne fra baby.dk til dette opslag :-)
Jeg glæder mig til at høre fra jer!
Bedste hilsner Pia Hansen, cand. mag og mor til Asta på 3 år.
Anmeld
Citér