Soonmom skriver:
Men så er der jo så meget andet man kan købe med navn på også ting uden udløbsdato som man ikke spiser.
Jeg understreger at faren handler helt forkert, men jeg synes det er en meget mærkelig gave
Min datter har også købt nutella med hjem til en veninde hun vidste elskede nutella, og det var sjovt fordi det var i et glas man bag efter kunne bruge som et drikke glas - så vi giver åbenbart også underlige gaver.
Vi har også haft sjove pastaer med hjem fordi de netop passede til den person osv. Der findes vel ikke mærkelige gaver, men mærkelige givere - gaver er noget som giveren ønsker at give modtageren, det kan være fordi giveren har en drøm for modtageren, har tænkt på modtageren eller hvad ved jeg.
Og jeg ved vi alle sammen er forskellige, men jeg vil langt hellere have en underlig gave hvor jeg kan se giveren har brugt nogle tanker på gaven end jeg vil have et gavekort til BR fordi giveren simpelthen ingen ideer havde men jo skulle give en gave.
Jeg tænker også en nutella eller en leverpostej, hvis det opleves som mærkelige gaver, er en god anledning til at lære sit barn at man siger tak for tanken. Det gør man også når tante FIFI har strikket en sweater i akryl med grønne og pinke striber og ærmer der er 20 cm for lange.
En lille sidebemærkning til alle, læs endelig verdens mest uartige dreng af Kim Fupz Aakeson, som netop er at man siger tak for gaven og at maden smagte godt selv om den smagte af prut og bæ - det er almindelig pli at lyve og sige tak.
Anmeld
Citér