Mine tanker kører rundt og jeg kan ikke finde ud af, om jeg har handlet helt forkert, så jeg vil meget gerne høre jeres mening.
Vi var forleden i udlandet og købte her en lille ting med til min datters venindes lillesøster, der fornyeligt er blevet 6 år. Vi giver ikke hinanden gaver normalt, men min datter er meget glad for hende , så da vi faldt over en nutella, hvor man kunne få hendes navn på labellen, så købte vi den til hende.
Min datter har især været spændt på at finde ud af, hvordan hun ville reagere.
I går var vi så ude og aflevere gaven til hendes far, der arbejder i nærheden af hvor vi bor og få timer senere, mens min datter sidder med min mobil, modtager jeg følgende besked fra faren:
"For fremtiden, hvis det er hvad “i” vil give min datter, så lad venligst være. Man giver sgu ik en joke gave til en 6-årig. Når hun forventer en gave. Det er fan’me dårlig stil...."
Min datter nåede at læse beskeden og hun bliver derfor mega ked af det, fordi hun troede, at datteren ville blive glad. Hun gjorde det jo i bedste mening og så det bestemt ikke som en joke, men synes bare, hun skulle have en lille ting.
Jeg er lidt chokeret - det var bare en lille sød tanke.
Jeg diskuterede med faren det meste af aftenen i går. Han mener, at jeg har kvajet mig og at børn i den alder forventer tøj, legetøj eller slik i gave, ikke mad. Han har sagt, at jeg ikke skal tænke mere over det, for sket er sket og nu køber han en ny gave til sin datter som plaster på såret. Jeg endte med at sidde og undskylde og love at jeg aldrig gjorde det igen.
Er jeg helt forkert på den her?