Er jeg helt forkert på den? (Angående gave)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.428 visninger
30 svar
155 synes godt om
26. oktober 2017

Anonym trådstarter

Mine tanker kører rundt og jeg kan ikke finde ud af, om jeg har handlet helt forkert, så jeg vil meget gerne høre jeres mening. 

Vi var forleden i udlandet og købte her en lille ting med til min datters venindes lillesøster, der fornyeligt er blevet 6 år. Vi giver ikke hinanden gaver normalt, men min datter er meget glad for hende , så da vi faldt over en nutella, hvor man kunne få hendes navn på labellen, så købte vi den til hende. 

Min datter har især været spændt på at finde ud af, hvordan hun ville reagere. 

I går var vi så ude og aflevere gaven til hendes far, der arbejder i nærheden af hvor vi bor og få timer senere, mens min datter sidder med min mobil, modtager jeg følgende besked fra faren: 

"For fremtiden, hvis det er hvad “i” vil give min datter, så lad venligst være. Man giver sgu ik en joke gave til en 6-årig. Når hun forventer en gave. Det er fan’me dårlig stil...."

Min datter nåede at læse beskeden og hun bliver derfor mega ked af det, fordi hun troede, at datteren ville blive glad. Hun gjorde det jo i bedste mening og så det bestemt ikke som en joke, men synes bare, hun skulle have en lille ting.

Jeg er lidt chokeret - det var bare en lille sød tanke. 

Jeg diskuterede med faren det meste af aftenen i går. Han mener, at jeg har kvajet mig og at børn i den alder forventer tøj, legetøj eller slik i gave, ikke mad. Han har sagt, at jeg ikke skal tænke mere over det, for sket er sket og nu køber han en ny gave til sin datter som plaster på såret. Jeg endte med at sidde og undskylde og love at jeg aldrig gjorde det igen. 

Er jeg helt forkert på den her? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. oktober 2017

Ayasmor

Profilbillede for Ayasmor
Baby under construction

Nej, det er du bestemt ikke. Synes slet ikke det er iorden at du skal sidde og undskylde. Din satter har lagt tanke i den gave og tænker mere, at det er den anden families værdier ift gaver, der er forkerte.

Det lyder for mig som, at de i den familie er vant til at få gaver "som forventet" og signalet faderen sender til pigen, ved at købe en gave som plaster på såret, er at hvis man blover skuffet over en gave, som ikke er som forventet, så får man bare en ny 

Det er en sød tanke din datter har haft og min egen datter på knap 9 ville faktisk være blevet glad for gaven. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Mine tanker kører rundt og jeg kan ikke finde ud af, om jeg har handlet helt forkert, så jeg vil meget gerne høre jeres mening. 

Vi var forleden i udlandet og købte her en lille ting med til min datters venindes lillesøster, der fornyeligt er blevet 6 år. Vi giver ikke hinanden gaver normalt, men min datter er meget glad for hende , så da vi faldt over en nutella, hvor man kunne få hendes navn på labellen, så købte vi den til hende. 

Min datter har især været spændt på at finde ud af, hvordan hun ville reagere. 

I går var vi så ude og aflevere gaven til hendes far, der arbejder i nærheden af hvor vi bor og få timer senere, mens min datter sidder med min mobil, modtager jeg følgende besked fra faren: 

"For fremtiden, hvis det er hvad “i” vil give min datter, så lad venligst være. Man giver sgu ik en joke gave til en 6-årig. Når hun forventer en gave. Det er fan’me dårlig stil...."

Min datter nåede at læse beskeden og hun bliver derfor mega ked af det, fordi hun troede, at datteren ville blive glad. Hun gjorde det jo i bedste mening og så det bestemt ikke som en joke, men synes bare, hun skulle have en lille ting.

Jeg er lidt chokeret - det var bare en lille sød tanke. 

Jeg diskuterede med faren det meste af aftenen i går. Han mener, at jeg har kvajet mig og at børn i den alder forventer tøj, legetøj eller slik i gave, ikke mad. Han har sagt, at jeg ikke skal tænke mere over det, for sket er sket og nu køber han en ny gave til sin datter som plaster på såret. Jeg endte med at sidde og undskylde og love at jeg aldrig gjorde det igen. 

Er jeg helt forkert på den her? 

Ærlig talt, så syntes jeg den mand er en klaphat - og det havde jeg nok også fortalt ham - samtidig med at jeg havde fortalt ham, at hvis der var nogle der skulle undskylde så var det ham, for sikke en flabet opførelse.

Giv du din datter en ordentlig krammer! Hun gjorde en dejlig og betænkelig ting, og det skal hun på ingen måde have det skidt med!

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Thea14

Profilbillede for Thea14

Enig i at det er den andens far der er forkert på den. Du, og ikke mindst din datter, havde alle gode intentioner. Og hvis en 6 årig ikke kan sætte pris på små symbolske gaver, så er der nogle forældre der har fejlet sted. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

En anden gang.  

Lad givern give gaven.  Så har de to deres opfattelse og reaktion sammen.  

Reaktionen lyder til at være en voksen ikke et barn.  

Herhjemme blev en perle plade med en påklistret 20er et hit til en børne fødselsdag.  Barnet blev 5.  De pakkede op sammen.  

Anmeld Citér

26. oktober 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder som om faren har kørt en stemning op omkring gaven som den så ikke kunne leve op til. Men det er hans problem. Han skal bare flette næbbet. I har ikke gjort noget galt. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123

Ej hvad! 

Det er da det mest utaknemmelige.

føj. Jeg ville aldrig købe en gave mere til den familie. Det er lige før at jeg kun ville have lejeaftaler hjemme hos mig med veninden.

ikke om jeg ville gide se på hans ansigt. Sikke en nar.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Smølfine123 skriver:

Ej hvad! 

Det er da det mest utaknemmelige.

føj. Jeg ville aldrig købe en gave mere til den familie. Det er lige før at jeg kun ville have lejeaftaler hjemme hos mig med veninden.

ikke om jeg ville gide se på hans ansigt. Sikke en nar.

Arh, der er vel ingen grund til at ødelægge noget i forholdet mellem ungerne bare fordi man synes faren er en torsk.  

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Altså jo jeg synes det er en mega mærkelig gave til en 6 årige, men det er så hvad det er

faren er stadig helt forkert på den i at skrive sådan en besked, det er da der han skal lære sit barn at sige tak for gaven og lære hende at man ikke altid lige får hvad man ønsker eller noget man kan bruge, men man selvfølgelig sige pænt tak

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Altså jo jeg synes det er en mega mærkelig gave til en 6 årige, men det er så hvad det er

faren er stadig helt forkert på den i at skrive sådan en besked, det er da der han skal lære sit barn at sige tak for gaven og lære hende at man ikke altid lige får hvad man ønsker eller noget man kan bruge, men man selvfølgelig sige pænt tak

Hvorfor syntes du at det er en mærkelig gave?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.