MiaNielsen skriver:
Puha, det lyder skræmmende
Vores syn har en rigtig stærk nakke og jeg tænker at han godt vil kunne dreje hovedet, selvom han ligger på puden. Men tak fordi du deler din historie!
Vi vil også kun lade vores søn ligge på puden imens vi kan holde opsyn med ham.
Min søn lå også inde og var under opsyn. Jeg kunne kigge lige ned i barnevognen, fra der hvor jeg sad. Jeg havde lige tjekket til ham, hvor han lå og sov så fint. 2 sekunder senere begyndte han at hoste og jeg tog ham op, hvor gylpen så løb ud af munden på ham så snart han blev vendt.
Der gik alt for lang tid (flere minutter) før situationens alvor gik op for mig, for han havde altid døjet med apnøer, fordi han er ekstremt præmatur. Han havde endda sådan en der målte hans iltmætning i blodet på hans fod, som ikke havde reageret. Den reagerede først da han begyndte at få apnøer efterfølgende. Til sidst stoppede han helt med at trække vejret, blev helt slap og blå og jeg måtte ringe efter en ambulance imens jeg stod og pustede i ham. Der var endda et øjeblik, hvor hans hjerte bankede så svagt, at jeg ikke kunne mærke det slå.
Jeg fik liv i ham igen inden ambulancen ankom og på trods af den kæmpe mængde ros jeg fik fra ambulanceredderene, læger og sygeplejesker, følte jeg virkelig at jeg havde fejlet fordi det overhovedet var sket til at starte med.
Han var indlagt i en uge, inden hans vejrtrækning var optimal igen, hvor han havde mange dyk i løbet af de første par dage og somme tider måtte stimuleres til overhovedet at trække vejret mens han sov.
Så nu har min store pige en meget dyr pude til sine dukker.
Hvis din søn alligevel bare drejer hovedet til siden, så får puden vel ikke den ønskede effekt?
Anmeld
Citér