Det der med skævt baghoved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2017

OscarMor

Anonym skriver:

Jeg vil bare lige advare om at min søn altså var ved at miste livet på grund af hjertepuden. Det sker sansynligvis ikke for andre. Han havde så også et aflangt hoved (fordi han er ekstremt præmatur) og kunne derfor ikke drje hovedet ordenligt til siden. Han døjer også med reflux, så han gylpede mens han lå på ryggen og ikke kunne dreje hovedet ordenligt og gylpen smuttede ned i lungerne.

Hvis ikke jeg, af arbejdsrelaterede årsager, havde haft et førstehjælps kursus, ville jeg ikke have kunne redde ham.

Puha, det lyder skræmmende  Vores syn har  en rigtig stærk nakke og jeg tænker at han godt vil kunne dreje hovedet, selvom han ligger på puden. Men tak fordi du deler din historie! 

Vi vil også kun lade vores søn ligge på puden imens vi kan holde opsyn med ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2017

Bissen

MiaNielsen skriver:

Puha, det lyder skræmmende  Vores syn har  en rigtig stærk nakke og jeg tænker at han godt vil kunne dreje hovedet, selvom han ligger på puden. Men tak fordi du deler din historie! 

Puden vil ikke hjælpe - han drejer bare hovedet til venstre alligevel. Det gjorde begge mine i hvert fald. 

selvom i har haft ham hos kiropraktor så ville jeg alligevel smutte forbi lægen en tur, hvis det er helt umuligt. 

Men ellers er tiden jeres ven. 

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Thea14

Anonym skriver:

Jeg vil bare lige advare om at min søn altså var ved at miste livet på grund af hjertepuden. Det sker sansynligvis ikke for andre. Han havde så også et aflangt hoved (fordi han er ekstremt præmatur) og kunne derfor ikke drje hovedet ordenligt til siden. Han døjer også med reflux, så han gylpede mens han lå på ryggen og ikke kunne dreje hovedet ordenligt og gylpen smuttede ned i lungerne.

Hvis ikke jeg, af arbejdsrelaterede årsager, havde haft et førstehjælps kursus, ville jeg ikke have kunne redde ham.

Præcis at skræk for at noget lign skulle ske, sov vores datter aldrig med puden om natten. Kun om dagen (hun sov altid inde så jeg kunne høre hende hele tiden). Hun gylpede heldigvis ikke meget, men det gør vores søn, og derfor er jeg også ret glad for at han helst ikke ligger og kigger lige op i luften. Er langt mere tilbageholdende med at fastholde hans hoved. 

Anmeld Citér

15. oktober 2017

FrkC

Jeg tror jeg ville få en second opinion ved en anden kiropraktor :) Min søn gik vi til kiropraktor med og blev afsluttet uden at knægten overhovedet var låst op :(  Kan varmt anbefale Bettina Miltersen i Holstebro hvis I er deromkring .. Hun gjorde underværker da vi kom derned .. hun har speciale i børn :) 

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Babilooo

Hjertepuden hjalp rigtig meget her.

og et barn der er så gammel kan godt dreje hovedet væk fra opkast vil jeg tro.

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Ønskebarnet2014

Hjertepuden hjalp også her, vi havde den kun i brug i barnevognen, alt skæv/flad baghoved er væk.

skriv hvis du har brug for en så har jeg en til salg

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Lililili

MiaNielsen skriver:

Hej,

Vores søn på knap 3 mdr. har skævt og fladt baghoved.. Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed . Jeg føler at der er mig som har "svigtet" vores søn, da jeg ikke har været obs. på det. 

Han ligger på maven hele dagen, både sover og træner ryg. Så vores problem er om natten.

Vi kan simpelthen ikke få ham til at kigge til den side hvor han ikke er skæv dvs. Vores søn er flad i venstre side og vi kan ikke få ham til at kigge til højre, så vi kan rette skævheden op.   

Vi har prøvet at ligge et sammenrullet håndklæde under ham, således at han ligger på siden og sover. Det resultere bare i at vores søn, istedet for at ligge og kigge til højre, så ligger han bare og kigger lige op i luften eller han skubber sig ned fra håndklædet og kigger igen til venstre .

Vi har hørt om hjertepuden, og ved ikke rigtig om den kan hjælpe os. Vi har også hørt fra Svenske sundhedsplejerske at vi skal lade vores søn sove med en hovedpude. Dette skulle afhjælpe det flade baghoved. Vi er dog lidt skeptiske overfor begge ting. 

Vores søn er blevet tjekket hos kiropraktor, og han har ikke nogle skævheder i kroppen eller nogen spændinger..  

Har i nogle erfaringer med skævt baghoved? Retter det sig når han bliver ældre? og hjælper hjertepuden overhoved?  

Sover han ved siden af dig, så skift side, så han skal vende hovedet den anden vej for at høre dig om aftenen/ natten. Har du tendends til ( det har de fleste) at bære ham meget på den ene arm, så skift arm så han skal kigge den anden vej for at se dig. Øjnene vil søge mod lys, så hvor han end ligger, så læg ham så han kigger mest med den rigtige side mod vinduer mv. Læg hM rigtig i forhold til hvis du går rundt og han gølger med.  Hæng legetøj mv i den side i ønsker han ligger på. Vores søn havde skævt baghoved og sundhedsplejersken blev ved at sige det gik over, MEN til sidst var hele panden og ørene rykket. Vi kom på Herlev hospital til tjek over flere måneder og fik diverse råd som skrevet. I dag er han 2 1/2 og panden er på plads, ørene stadig rykket lidt. Der hvor jeg dagligt bliver mindet om det, er der hvor håret går ned i en spids i nakken, der er hans rykket ca 2 cm. Hvilket jo betyder hele hovedet er rykket. Så kender godt den dårlige samvittighed. Men når han ikke er ældre, kan i nå at ændre det det en del. Og så vokser hovedet jo, så det udlignes lidt. 

Anmeld Citér

16. oktober 2017

Anonym

MiaNielsen skriver:

Min søn lå også inde og var under opsyn. Jeg kunne kigge lige ned i barnevognen, fra der hvor jeg sad. Jeg havde lige tjekket til ham, hvor han lå og sov så fint. 2 sekunder senere begyndte han at hoste og jeg tog ham op, hvor gylpen så løb ud af munden på ham så snart han blev vendt.

Der gik alt for lang tid (flere minutter) før situationens alvor gik op for mig, for han havde altid døjet med apnøer, fordi han er ekstremt præmatur. Han havde endda sådan en der målte hans iltmætning i blodet på hans fod, som ikke havde reageret. Den reagerede først da han begyndte at få apnøer efterfølgende. Til sidst stoppede han helt med at trække vejret, blev helt slap og blå og jeg måtte ringe efter en ambulance imens jeg stod og pustede i ham. Der var endda et øjeblik, hvor hans hjerte bankede så svagt, at jeg ikke kunne mærke det slå.

Jeg fik liv i ham igen inden ambulancen ankom og på trods af den kæmpe mængde ros jeg fik fra ambulanceredderene, læger og sygeplejesker, følte jeg virkelig at jeg havde fejlet fordi det overhovedet var sket til at starte med.

Han var indlagt i en uge, inden hans vejrtrækning var optimal igen, hvor han havde mange dyk i løbet af de første par dage og somme tider måtte stimuleres til overhovedet at trække vejret mens han sov.

Så nu har min store pige en meget dyr pude til sine dukker.

Hvis din søn alligevel bare drejer hovedet til siden, så får puden vel ikke den ønskede effekt?

Anmeld Citér

16. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg fik en henvisning til børne fysioterapeut på hvidovre hospital da vi havde det samme problem - 3 besøg var nok og så var det rettet op. Jeg fik noglr øvelser jeg skulle lave. 

Så tal med din sundhedsplejerske eller læge om at få en henvisning. I øvrigt mente både fysioterapeuten og min læge at kiropraktor til babyer er spild af penge. Det er ingen babyer der er låste medmindre det havde været en helt særlug fødsel. 

Anmeld Citér

19. oktober 2017

MichelleAarhus

Hjertepuden hjalp ikke her - min datter møvede simpelthen væk fra den���� Jeg endte med at købe en minospude - den er Mega dyr men den hjalp helt vildt meget�� Vi var ved kiropraktor og det hjalp super meget- selvom både læge og sp ikke mente, der var noget galt! Jeg ville nok prøve en babyfysioterapeut.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.