Hej,
Vores søn på knap 3 mdr. har skævt og fladt baghoved.. Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed
. Jeg føler at der er mig som har "svigtet" vores søn, da jeg ikke har været obs. på det.
Han ligger på maven hele dagen, både sover og træner ryg. Så vores problem er om natten.
Vi kan simpelthen ikke få ham til at kigge til den side hvor han ikke er skæv dvs. Vores søn er flad i venstre side og vi kan ikke få ham til at kigge til højre, så vi kan rette skævheden op.
Vi har prøvet at ligge et sammenrullet håndklæde under ham, således at han ligger på siden og sover. Det resultere bare i at vores søn, istedet for at ligge og kigge til højre, så ligger han bare og kigger lige op i luften eller han skubber sig ned fra håndklædet og kigger igen til venstre
.
Vi har hørt om hjertepuden, og ved ikke rigtig om den kan hjælpe os. Vi har også hørt fra Svenske sundhedsplejerske at vi skal lade vores søn sove med en hovedpude. Dette skulle afhjælpe det flade baghoved. Vi er dog lidt skeptiske overfor begge ting.
Vores søn er blevet tjekket hos kiropraktor, og han har ikke nogle skævheder i kroppen eller nogen spændinger..
Har i nogle erfaringer med skævt baghoved? Retter det sig når han bliver ældre? og hjælper hjertepuden overhoved?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér