Sujan skriver:
Min datter på 3 år har lige smidt bleen og det går super godt med at komme på toilettet og tisse og der er næsten ingen uheld. Men hun vil ikke rigtig lave afføring. Efter 2 dage uden ble tilbød jeg hende at få ble på for at lave stort og det ville hun gerne. Men det gjorde lidt ondt at få det ud og siden da (1 uge) vil hun slet ikke lave!!! Helelr ikke med ble på. Hun spiser mindre og mindre. Hun siger hun ikke har ondt i maven, men virker lidt pylret og irriteret. Og synes tir hun lugter af prut.
Hvordan får jeg gang i hendes mave igen, hvis det er psykisk betinget???
nogen erfaringer?
Jeg vil starte med at give svesker opblødt i vand over natten.. Hvis ikke det hjælper så snak med lægen om movicol... Sådan afføring bliver lind, så give hende fri adgang til bleen hele dagen, så hun bare skal bede om den når hun skal lave.
Lyder ikke som om hun endnu er klar til at lave på potten eller toilet...
Min søn er 3, og han har været blefri, om dagen, siden sommerferien, sover med ble både middag og nat.
De fleste gange har han lort i bleen om morgenen, og sjældent laver han på potten.
Hans bleer er frit tilgængelige, og i hans højde, så få gange har han selv gået ind og taget en på, og lavet lor, og så været uden ble igen.
Så det korte svar er lad hende have fri adgang til bleen, til hun er klar.
Anmeld
Citér