Eksperthjælp: Den sensetive kvinde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

217 visninger
1 svar
1 synes godt om
11. oktober

Anne-Mette Arnbak Gammelgaard

Hej Anne-mette ! 

Jeg håber du måske kan svare mig på noget .

- Lige siden min frugtbare periode stoppede, har jeg haft det så irriterende underligt! 

jeg har prøvet 12 mdr at blive gravid .  ( Mine egne hormoner blev først sig selv efter 10 mdr, efter 11 år på p-piller ! ) 

Sagen er den at jeg ligger søvnløs om natten. Den bliver hen af 4-5 stykker om morgnen før min hjerne/ krop overgiver sig :-( 

-Jeg vender og drejer mig , og så har jeg ondt i brysterne, og mine nippels, og mine nippels er helt mørkerøde. Jeg er TOTALT lydfølsom! Jeg bliver næsten helt arrig , og jeg får tusindvis af tanker og stemmer ned i hovedet om alt og intet. Det skal lige siges jeg er super sententiv og har ADHD :-( 

jeg har boblende fornemmelse i maven og tyngde. men det har jeg oplevet før op til mens. men kan mine hormoner virkelig drille så meget, at man ikke kan sove ????????? 

jeg må tilstå at jeg bliver vanvittig :-(

har prøvet læse bøger, sætte en røv kedelig film på, træne lige inden senge tid i hånd om jeg blev træt. 

skulle prøve 1/2 melatonin sove pille , men nææ nej. lys vågen:-(:-(

Håber du måske kan se lidt dybere ind.

mvh
Den sententive kvinde

Anne-Mettes svar

Kæreste du ...

Hold da op der er gang i hormonerne samtidig med at du er sensetiv,så der er ikke noget at sige til at det er hårdt.

Det er altid hårdt ikke at kunne sove og samtidig meget vigtig.Så jeg vil anbefale dig et varmt bad og så en stor kop camillete en times tid før sengetid og så skal du gå i helsekosten og købe en flaske Bachs rescue og når du går i seng tager du en pipette fuld direkte i munden.Det vil få dig til at slappe af og få en rolig søvn.I løbet af dagen skal du tage camomillacomp som ligeledes købes i helsekosten og i den første mdr tage 3x20 dråber 3x om dagen så du slapper af i krop og sind.Så bliver du nød til at være tålmodig og huske de tre T’er TING TAGER TID.Når du er klar så skal tingene nok komme til dig og der vil ske det der er meningen der skal for dig.

De Kærligste efterårs hilsner Anne-Mette 

Anne-Mette byder ind med støtte og rådgivning til en mindfull og nærværende tilgang i en hverdag med de mange udfordringer der nu engang er. Anne-Mette henvender sig til enkeltpersoner eller grupper - eks. mødregrupper hvor såvel samtale,støtte og meditation vil være på programmet. Har du et barn/er i en gruppe med fokus på særlige behov, byder Anne-Mette ind med indgående viden såvel pædagogisk som terapeutisk/holistisk.

Se Anne-Mettes hjemmeside: paradisæblet.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. oktober

LoveEnough

Profilbillede for LoveEnough

Jeg er selv meget sensitiv og lydfølsom og alt muligt - for mig er det bare ikke hormonelt, men bare sådan jeg er.

Jeg kan anbefale dig at bruge høreværn/ørepropper, altid have nyt lagen på og med så høj trådtælling som muligt, bruge en tung dyne (foretrækkeligt en kugle-/kædedyne, men de er dyre uden hjælp) med ligeså et nyt dynebetræk og så sove nøgen. Hvis du er langhåret, så smid det op i en knold oven på hovedet, så der ikke er hår der ligger og kilder dig på ryggen.

Personligt foretrækker jeg dynebetræk i flannel, da de har den rigtige blanding af blød og glat for mig, så min følsomme hud ikke reagerer på tråde og nullermænd.

At træne lige før sengetid er en dårlig idé, da det får adrenalin ud i dit system. Hvis du skal træne, skal det være så du er færdig med det en times tid før du går i seng. Her kan du så meget passende drikke den kop the, som eksperten nævner, for at falde til ro igen og så bare sørge for at slappe af.
Sørg for at undgå TV/PC/Mobil i den sidste time inden sengetid, da det blå lys fra skærmene gør det svært at sove. Det er okay at læse en bog eller et sladderblad eller noget.

Jeg håber at det kan hjælpe lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.