Sure opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. oktober 2009

Nadi

Ja nu kommer der altså lige et par sure opstød!! Så I er advaret og kan frit bestemme om I vil læse videre eller ej...

Først sure opstød: min mor!
Hun er ikke særlig begejstret for at vi har fået hund, og det lægger hun absolut ikke skjul på. Jeg har det sådan lidt at hun behøver ikke fake at hun er glad på vores vegne, og ihh og åhh over Molly. Men kunne hun da så for fa.... ikke bare holde det for sig selv?? Jeg er godt klar over at hun synes det er århundredes dårligste idé, synes bare ikke det er særlig fedt at hun skal kommentere det gang på gang på gang...
Mine forældre har været her idag og hjælpe med at ordne nogle ting i huset, og det er bare så skønt at de gider hjælpe os når jeg nu ikke kan lave så meget. Men min mor kan virkelig gå mig på nerverne!! Vi havde en KÆMPE opvask, og jeg havde planer om at den skulle jeg til bunds i idag når Oliver sov. Og istedet for at gøre det min mor er kommet for at gøre begyder hun at vaske op og siger hun får fip af at se på den (så luk øjnene). Jeg har en veninde som lige kommer forbi med en mini-jakke som jeg måtte få, og igen kommer min mor med en spydig kommentar om at vi ikke bor helt optimalt.
Jeg er bare så træt af alle hendes kommentare, tror ikke hun er klar over hvor meget hun fakrisk såre mig. Og jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende for at lukke munden på hende.

Puha det blev et langt opstød og jeg har et til!

Fødselsdagsgaver og julegaver: Hvorfor er det at folk spørg efter en ønskeliste når nu de alligevel ikke gider købe det som jeg synes Oliver skal have??
Da han havde fødselsdag ville jeg gerne at folk bare kom med penge til ham, for vi var lige flyttet og intet sted at gøre af evt. legetøj mm. plus at jeg vidste vi skulle til at lave et stort drenge værlse til ham og så ville det være rart at have lidt penge til at købe møbler for. Men han fik selvfølgelig alt muligt andet, og noget af det står stadig i kasserne!
Nu er der så blevet spurgt efter julegaveønsker, men jeg gider snart ikke sige noget. For ved at han alligevel ikke får det!

Det var dagens sure opstød, vil ikke rigtig noget med det her indlæg. Men nøj hvor var det godt at komme ud med det.
Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2009

Lene76

uha kender det kun alt for godt...... sådan er min mor osse pisse træls men tror måske bare det gør det fordi de mener det er det rigtige og fordi de tror de ved hva der er bedst for os.... men gu gør de ej

tror bare du ska lade det ligge ellers får du sikkert osse en bemærkning med på venjen om at du er meget homonel (staves???)

Min mand og jeg har snakket om at vi gerne vil ha en baby mere..... det mener min mor ik at vi ska for hvor ska barnet værre.  Hun mener at de 3 børn vi har i forvejen er rigligt..... 2 fælles og min mands datter fra tidligere. Men det er jo ik hende der bestemmer så vi har da planer om at min baby nr 3 ska laves i det nye år 

det jeg ville sige var bare DU er ikke alene med de trælse mødre.... lad os bare håbe at vi ik bliver lige sådan

Lene

Anmeld

11. oktober 2009

Lise

Har sgu aldrig fattet sådanne familiemedlemmer, som aldrig kan sige noget godt... argh, hvad har hun imod lille Molly da? Og hvad er der galt med huset nu??? Og hvorfor har i ikke en opvaskemaskine???

Jeg synes du skal sige noget til hende. Jeg kom til at grine af min mor her for nylig da hun glad fortalte at de nu havde købt elevationssenge, og jeg sagde nogle ikke så pæne ting om det. Dagen efter ringede hun og sagde at hun var blevet ret ked af det, og hvorfor jeg dog ikke bare kunne sige "nej, hvor dejligt for jer" om ikke andet. Og ja, hvorfor kunne jeg ikke det? Blev ret flov over det, da hun sagde det, og hun har jo helt ret...  

Anmeld

11. oktober 2009

Nadi

Lise skriver:

Har sgu aldrig fattet sådanne familiemedlemmer, som aldrig kan sige noget godt... argh, hvad har hun imod lille Molly da? Og hvad er der galt med huset nu??? Og hvorfor har i ikke en opvaskemaskine???

Min mor synes det er idiotisk at anskaffe sig en hund fordi man bliver bundet, ikke at vi allerede er bundet i og med at vi har Oliver og snart får en lille baby. Og så synes hun det er dumt at anskaffe os den imens vi bygger om.

Mine forældre har jo aldrig været super positivt indstillet overfor vores hus fordi der skal laves meget om. Og pt bor vi jo i kælderen og bor rimelig rodet fordi der er meget lidt plads hernede, og det kan min mor ikke helt sætte sig ind i for det vil hun aldrig selv kunne gøre.

Vores opvaskemaskine er ikke sat til endnu fordi vores køkken ikke er blevet monteret (eller købt eller bestemt ).
Men bare rolig vi har en.

Anmeld

11. oktober 2009

Lise

Altså mht hus, så går jeg ud fra at i har begrænsede midler, så man kan jo ikke starte med at gå ud og købe en nyrestaureret herregård. Vi er "snart" færdige med vores ombygninger (vi mangler bare lige..og..og så..), og vi har boet i vores hus i 2½ år. Det lignede noget gammelt lort da vi flyttede ind, og var endda et usundt fugtigt hus der trak. Men man starter jo fra en ende af, og klør på, og nu har vi efterhånden et pænt, isoleret og sundt hus... Det er jo et projekt sådan et hus. Det er ikke alle der kan forestille sig at bo midt i byggerod i en periode, men hvis det ligesom er den mulighed (udover at blive boende i en lille lejlighed på 2. sal) man har, så må man jo gøre det  Og der er mange der har gjort det gennem tiden... det er nok bare din mor der er lidt sart.

Mht Molly-bassen - sådan en lille hundeven er jo næsten et ekstra barn, der skal have masser af opmærksomhed. Men hvis man er til den slags, som mange er, så er det jo skønt at have en hund, og min personlige mening er at det er at gøre børn en stor tjeneste at lade dem vokse op med dyr. Her får vi ingen hund fordi vi ikke har tid til at passe den - og da Simon ikke kender til hunde er han død-bange for dem, ligesom resten af min svigerfamilie  Så jeg synes altså at det er en hamrende god ide, hvis man ellers har tiden og lysten til at tage sig af kræet.

Jeg synes stadig du bør sige til hende at du bliver ked/sur når hun ikke kan sige andet end negative ting om de valg du træffer. Du lever jo et fornuftigt liv og er en god mor/kone, så hun bør i stedet være stolt af dig (det er hun sikkert også, men så bør hun i hvert fald vise det). Hvis hun er normaltfungerende indeni vil hun helt sikkert tage det til sig, hvis du stille og roligt siger hvad det gør ved dig, at hun ikke i stedet kan vise lidt glæde på dine vegne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.