Familie på 6 - hvad er realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Jeg tror nærmere, at en karton cigaretter koster omkring 400kr. Så er der måske et ugebudget på 100kr/person til mad. Det er på ingen måde imponerende at man lader sine børn skulle leve så billigt - det er grotesk dårligt prioriteret af forældrene.

Du har da ret en pakke koster da vist ikke under 45 kr?

Tænk at prioritere halvdelen af sit (i forvejen meget beskedne) madbudget på mor og fars dårlige vaner?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2017

Anonym

SØS skriver:

Pyh - jeg har svært ved at se, hvordan man kan brødføde to voksne og to "meget store drenge" med sund og nærende kost (friske grøntsager, frugt, mejeriprodukter, kød/fisk) for 500-600 kr. i ugen??

Aner ikke hvad cigaretter koster men en karton koster vel næppe under 200 kr.?

Jeg er faktisk ikke specielt imponeret

Det er en familie, hvor mor er køkkenuddannet og ved, hvordan man udnytter max. Derudover køber de gris/ko, når hendes bror slagter, kartofler kommer fra svigerfars kartoffelavl. 

Når det så er sagt, så er det en meget overvægtig familie, som lever rigtigt meget af hurtige kulhydrater, og hvis man kigger madplanen, består den af mange kartofler, kød og fed sovs og meget få grøntsager, altså "gammeldags" dansk mad.

Jeg er ikke imponeret over madsammensætningen, det er alene beløbet, når vi i vores familie bruger 3 gange så meget (men er også flere og spiser rigtigt meget frisk grønt). 

Anmeld Citér

6. oktober 2017

anja89

Anonym skriver:

Vi er en familie på 6 plus 1 hund, vi har altid haft det sådan at har vi manglet noget, så har vi købt det, men det resultere også i, at vi overhovedet ingen opsparing har og bruger al for mange penge her og der på ligegyldige ting 

Så mit store spørgsmål er, hvad er "normalen" at en famile på 6 lever for? 
Jeg tænker her alt inkl pr. mdr. 

Altså med bleer (1 blebarn), mad, husholdning osv. 

Vi er 2 voksne, 4 børn ( 2 ble børn)og 4 kaniner..

vi har ca 5500 kr om måneden til mad, husholdning, benzin, gaver osv.

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Hck

Profilbillede for Hck
SØS skriver:

Tænk at prioritere halvdelen af sit (i forvejen meget beskedne) madbudget på mor og fars dårlige vaner?? 

Men hvis alle er glade, veltilfredse og mætte, er det så ikke ret lige meget hvad der i andres øjne er et lille beløb. Alle har vel forskellige vaner, nogle mere kræsne end andre, men så længe at det at det tilgodeser hele familien er det vel fint. Vi er 3 voksne herhjemme ( 2 forældre og en 17 årig), og vi lever fint for 400-500 kr om ugen. Vi har flere penge til rådighed, men vi har ikke behov for at bruge flere. Selvom vi ikke bruger flere, har vi altid frisk frugt og grønt, altid kød på bordet til  aftensmad ( og nok til at vi bliver mætte), altid mælk, brød og pålæg, og andre daglig varer.

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Anonym

SØS skriver:

Mine koster 36kr pr pakke 

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Anonym

Vi er 8. 2 voksne og 6 børn (2 ble børn) 

vi bruger 8000-9000 om mdr på husholdning og benzin. 

Tøj/sko/overtøj osv bliver købt løbende, det kommer ud over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.