Familie på 6 - hvad er realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.915 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2017

Anonym trådstarter

Vi er en familie på 6 plus 1 hund, vi har altid haft det sådan at har vi manglet noget, så har vi købt det, men det resultere også i, at vi overhovedet ingen opsparing har og bruger al for mange penge her og der på ligegyldige ting 

Så mit store spørgsmål er, hvad er "normalen" at en famile på 6 lever for? 
Jeg tænker her alt inkl pr. mdr. 

Altså med bleer (1 blebarn), mad, husholdning osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2017

CC79

Ved ik hvad normalen er men vi er 6 (1 blebarn) og bruger ca. 6500 kr på husholdning og mad. Tror godt vi kunne skære i det budget hvis vi gjorde noget aktivt for det men syns det fungerer meget godt.

Anmeld Citér

5. oktober 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vi er dog kun 5 personer. Og 1 hund

Vi bruger mellem 3000-4000 på al husholdning og bleer. Her er inkluderet 1 gang hvor vi spiser ude. Fx Jensen, bones, mcd, China. 

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Vi 5 personer og 1 hund. Vi bruger omkring 8.000 kr på husholdning og 4.000 kr på familieforbrug (bioture, tøj, take out, gaver osv) pr. måned.

Anmeld Citér

5. oktober 2017

smølfine

Vi er fem og bruger også alt for meget på husholdning, så ingen gode råd herfra, følger lige med, måske man kunne få et fif eller to. 

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi er en familie på 6 plus 1 hund, vi har altid haft det sådan at har vi manglet noget, så har vi købt det, men det resultere også i, at vi overhovedet ingen opsparing har og bruger al for mange penge her og der på ligegyldige ting 

Så mit store spørgsmål er, hvad er "normalen" at en famile på 6 lever for? 
Jeg tænker her alt inkl pr. mdr. 

Altså med bleer (1 blebarn), mad, husholdning osv. 

Vi er også 2 voksne, 4 børn (1 blebarn), ingen hund, men 6 udekatte, der koster ca 120 kr i mad pr uge.

Vi bruger nok ca 3000 kr i ugen, nogle uger mere, andre uger lidt mindre. Vi tager det ikke så tungt, der er også fint til opsparing og luksus derudover.

Har et vennepar, der er 2 voksne og 2 meget store drenge, de klarer sig for 800 kr i ugen - og det er MED en karton cigaretter. Fatter det ikke, men godt gået.

Anmeld Citér

6. oktober 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi er også 2 voksne, 4 børn (1 blebarn), ingen hund, men 6 udekatte, der koster ca 120 kr i mad pr uge.

Vi bruger nok ca 3000 kr i ugen, nogle uger mere, andre uger lidt mindre. Vi tager det ikke så tungt, der er også fint til opsparing og luksus derudover.

Har et vennepar, der er 2 voksne og 2 meget store drenge, de klarer sig for 800 kr i ugen - og det er MED en karton cigaretter. Fatter det ikke, men godt gået.

Pyh - jeg har svært ved at se, hvordan man kan brødføde to voksne og to "meget store drenge" med sund og nærende kost (friske grøntsager, frugt, mejeriprodukter, kød/fisk) for 500-600 kr. i ugen??

Aner ikke hvad cigaretter koster men en karton koster vel næppe under 200 kr.?

Jeg er faktisk ikke specielt imponeret

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Hck

Profilbillede for Hck
SØS skriver:

Pyh - jeg har svært ved at se, hvordan man kan brødføde to voksne og to "meget store drenge" med sund og nærende kost (friske grøntsager, frugt, mejeriprodukter, kød/fisk) for 500-600 kr. i ugen??

Det tror jeg nu godt man kan, hvis man køber specielt kødvarer i større mængder når de er på et godt tilbud. Jeg synes tit Rema har nogle gode slag tilbud på kød, i denne uge havde de feks 500 gr medister til 10 kr. Men det kræver selvfølgelig at man gider at bruge tid på at kigge reklamer igennem og måske købe større mængder engang imellem.

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Abracadabra

SØS skriver:

Jeg tror nærmere, at en karton cigaretter koster omkring 400kr. Så er der måske et ugebudget på 100kr/person til mad. Det er på ingen måde imponerende at man lader sine børn skulle leve så billigt - det er grotesk dårligt prioriteret af forældrene.

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Jeg tror nærmere, at en karton cigaretter koster omkring 400kr. Så er der måske et ugebudget på 100kr/person til mad. Det er på ingen måde imponerende at man lader sine børn skulle leve så billigt - det er grotesk dårligt prioriteret af forældrene.

Jeg tror heller ikke at man kan for 400 kr om ugen, men tænker at man nok godt kan for 600-700 kr om ugen, hvis man vel og mærke handler lidt med omtanke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.