Hej alle :-)
Jeg blev simpelthen nødt til at oprette en bruger her inde, for jeg bliver nødt til at få alle de her tanker ud og få noget respons på dem. Jeg læser ofte andre debatindlæg og synes det kunne være lækkert med nogle øjne på min egen situation. Jeg kan se at min situation ikke er unormal, så håber der er nogen som kan komme med kommentarer eller fortælle hvad de selv gjorde i en lignende situation.
Til en start, så er jeg studerende og ca. halvvejs i min bachelor. Jeg fylder 23 til foråret og har en kæreste, som jeg har kendt i 9 år og har været kærester med de sidste 3,5. Vi bor i en 2 værelses lejlighed på en god størrelse og har boet sammen i 1,5 år.
For ca. 1,5 år siden begyndte mine "problemer", jeg begyndte at blive skruk. Jeg gik egentlig med det det første halve år uden at vide hvad det egentligt var der var "galt" med mig. Efter min kusines datters 1 års fødselsdag sidste år (hun fylder 2 på søndag) brød jeg fuldkommen sammen foran min kæreste og det gik for alvor op for mig, at jeg havde gået og været deprimeret, tvær og følelsesladet i et halvt år pga. at jeg var skruk.
Det seneste år har min "skrukhed" varieret lidt i perioder, men været der konstant. Når det er der allermest (som det er lige nu) kan jeg næsten ikke få min hverdag til at fungere. Jeg ser babyer, gravide, barnevogne osv. overalt og det eneste jeg har lyst til at se i tv og søge om på internettet er noget med børn.
Mit dilemma i alt det her er så, at min kæreste ikke har det på samme måde. Han er ikke meget for at snakke om det og jeg kan mærke at han i de perioder hvor jeg har det svært med det, og derfor snakker mere om det end normalt bliver sur og irriteret på mig.
For ca. et halvt år siden aftalte vi, at til januar når han havde haft fødselsdag, så kunne vi sætte os ned og tage en snak om, hvornår han troede han var klar.
Min plan er, at vi kan begynde at prøve om ca. et år, for så passer det med, at vi er færdige med vores bachelor og jeg kan holde et års barsel mellem bachelor og kandidat.
Det er også en supergod plan og han er sikkert heller ikke afvisende overfor den. DER ER BARE SÅ LANG TID TIL JANUAR OG TIL DECEMBER NÆSTE ÅR :-(
Min kæreste er ikke god til at snakke om det og mine tætteste veninder synes det bliver for meget at snakke alt for meget om baby med mig. Jeg synes jeg går alene med alle de her 1000 tanker hver dag og jeg bryder sammen ugentligt fordi de fylder så meget inde i mig. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne holde minimum et år mere ud af det her, for de påvirker min hverdag, studie, job, parforhold, venskaber osv. helt vildt meget.
Hvordan kontrollerer jeg alle de her tanker og følelser?
Håber meget der er nogen af jer, som har nogen kommentarer til min situation. Det ville betyde rigtig meget.
På forhånd tak! 
Hilsen Linea
Anmeld
Citér