Hej.
Jeg er ved at være rimelig desperat med hensyn til min søns lure i løbet af dagen...
Han er 5 måneder og jeg har meget svært ved at få ham til at sove længere lure. Han tager højest 45-50 minutter, men som regel kun 30-35 minutter. Det betyder, at han vågner før han er udhvilet og derfor er træt og ked nærmest et kvarter efter, han er stået op! Han er helt færdig sidst på dagen. Han trives altså ikke med disse korte lure. De få dage, hvor han sover ordentligt, er han en helt anden dreng.
Jeg synes simpelthen, at han enten er pylret eller totalt overtræt konstant... jeg er ved at være så udmattet!
Han sover 4 lure om dagen og det bliver i alt til ca. 2 - 2,5 time. Han sover fra ca. 19:30 aften til 07:00 næste morgen (med en opvågning ved 4-5 tiden).
Han fuldammes endnu og bliver mæt af mælken - problemet er mere, at han ikke spiser! Han har svært ved at koncentrere sig om at spise. Han er voldsomt urolig ved brystet og kan nærmest kun spise et fuldt måltid, lige når han er vågnet og stadig er lidt døsig. Det er så dumt, for så når han jo allerede at være lidt sulten, inden han skal sove næste gang.
Jeg har en mistanke om, at det er pga. dette, at han har svært ved at sove - omvendt, så er det ikke sikkert, at han sover lang tid, selv efter at godt måltid...
Han sover i sin seng i soveværelset. Det er en almindelig tremmeseng med en hyggelig sengerand. Der er køligt i rummet.
Jeg har prøvet at fjerne lure og trække tiden imellem dem - det har ikke hjulpet.
Jeg har en fin barnevogn, men pga. det sted, hvor jeg bor, kan jeg ikke stille ham til at sove i gården. Jeg går dog gerne ture, hvor han kan sove, men her sover han også kun 30-40 minutter og når han så vågner, så vil han op nu og her og det ender gerne med at jeg powerwalker afsted med en rasende baby!
Men fordi jeg ikke har en barnevogn, han kan sove sine lure i, betyder det også, at jeg ikke bare kan gå hen og vugge lidt, når han vågner... Det er meget svært at hjælpe ham videre i søvnen, når han er i sin seng...
Han har lige lært at trille hele vejen rundt, hvilket vist har overvældet ham meget. Siden han begyndte rigtigt at kunne bevæge sig, har han været meget urolig. Han kan ikke falde i søvn, uden at blive holdt på benene - de springer op som fjedre og holder ham vågen.
Og nu bliver jeg nok nødt til at tage ham op derinde - han er endnu engang vågnet efter kun 35 minutter...
Har I nogle gode råd?
Hvordan sover jeres børn på denne alder?
Har det hjulpet, når I er gået over til fast føde?
Hvor mange lure sover jeres?
Anmeld
Citér