Hvornår er kvinder for gamle til at få børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er kvinder for gammel til at få børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

860 visninger
15 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2017

Anonym trådstarter

Inspireret af en tråd omkring det mandlige køn og nysgerrig omkring andres tanker og syn, håber jeg I vil svare ærligt men respektfuldt 

uddyb gerne 

jeg er SÅ heldig at have 2 fantastiske, dejlige og lækre unger. 

Mit familiebillede har været flere børn gerne 3-4 stk... 

nu er jeg blevet 36,5 og er faktisk i tvivl om jeg er blevet for gammel ( håber ikke nogen bliver fornærmet) til en 3'er.  Manden er jævnaldrende.

Ved godt I ikke kan svare på mine tvivl men indspark er velkomne

1. god aften 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. september 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Fysisk når hun går i overgangsalderen  

Ellers gælder det vel som for mænd, når kvinden selv oplever hun er for gammel. Jeg synes ikke der er en grænse der gælder for alle. Jeg er 43 og føler mig ikke for gammel til at blive mor igen, men da min mand er en del år ældre end mig, så har jeg forstået og accepteret at jeg ikke skal være mor igen. Fik min sidste da jeg var 36 og følte mig absolut ikke for gammel, ja følte mig faktisk ung 

Anmeld Citér

27. september 2017

*Toffee*

Profilbillede for *Toffee*

I min optik er man for gammel til at få børn, når man er kommet i overgangsalderen. 

Jeg mener ikke at ydre omstændigheder på den måde skal være indikator for hvornår man ikke længere skal få børn. Hvad der kan lade sig gøre for nogle kan ikke lade sig gøre for andre. Med andre ord, vores livsomstændigheder er forskellige. 

Jeg er jævnaldrende med dig og barnløs. Jeg mødte først min kæreste for 3 år siden, og vil simpelthen ikke lade mig diktere af hvad andre synes er for sent. Sådan er det nu engang bare blevet for mig.

I kan sagtens prøve at få en nummer 3 hvis det er det i har lyst og overskud til. Det kan jeg slet ikke se noget problem i 

Anmeld Citér

27. september 2017

Rosa-Sofia

Jeg vil tænke, at jeg vil kunne producere børn frem til, at jeg bliver 50 år, og skulle jeg få lyst vil jeg også gøre det. Nu tænker jeg så, at jeg ikke skal have flere børn, men hvis jeg fik lyst og stadig kunne,  ville jeg få nogen selv om jeg var tyve år ældre end jeg er nu  

Anmeld Citér

27. september 2017

Anonym

Jeg er lidt overrasket over at nogen har sagt 30-35 Jeg venter min første og jeg er fyldt 30 når han kommer ud 

Anmeld Citér

27. september 2017

CC79

Profilbillede for CC79
Mor til dreng 2002, dreng 2011, pige 2012 og dreng 2017.

Det handler udelukkende om hvad man selv føler samt overgangsalderen. Har en søster der fik sit første barn som 18-årig og sit fjerde barn som 41-årig. Min svigerinde var 38 da hun fik sit første barn og 42 da hun fik sit andet barn. Selv har jeg lige fået mit fjerde barn i en alder af 37 og har hele tiden saagt jeg ikke vil være over 40. Min ældste er så også snart 15 år så synes det er passende at vi ikke skal have flere børn nu for så vil jeg personligt føle mig for gammel. Men ja det er en følelse man selv har.

Anmeld Citér

28. september 2017

MiniMe2005

Jeg tænker, at det er meget individuelt. Så derfor har jeg også stemt blankt. Der er selvfølgelig en naturlig stopper ved overgangsalderen, men helt ærligt tror jeg ikke, jeg ville have lyst til at blive mor som 50-årig...

Jeg har selv sagt, at jeg helst gerne vil være gravid for sidste gang, når jeg er 35 (er 29 nu). Det er bestemt ikke, fordi jeg synes, at man er for gammel derefter, men på et eller andet tidspunkt vil jeg også gerne have den frihed i mit liv, som man har, når man ikke er på barsel og har blebørn. Have lidt mere tid til karriere, de børn vi måtte have på det tidspunkt, tid til min mand mm. 

Men jeg synes, det er svært at sætte en konkret alder på. Har man først mødt manden som 38-årig, er man måske også mere tilbøjelig til at være ok med at være gravid som +40, end hvis man fik det første barn som 25-årig. Så jeg synes, der kommer an på situationen. Jeg er for eksempel også voldsomt glad for, at min far ikke skulle ud i en ny runde børn, da han fik en ny kone. Han var midt i 40'erne på det tidspunkt, så alderen var som sådan ikke et problem. Men jeg var godt nok ikke klar på at blive storesøster som 21-årig. Så jeg syntes, at min far var for gammel i forhold til situationen, men dermed ikke sagt, at alle mænd (eller kvinder) over 40 ikke burde få børn. Så ja, jeg synes mere, det kommer an på situationen end alderen.

Anmeld Citér

28. september 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Jeg er lidt overrasket over at nogen har sagt 30-35 Jeg venter min første og jeg er fyldt 30 når han kommer ud 

Ja... 

Jeg er 36 år gammel og venter mit 3. barn. Min farmor var 38, da hun fik sit sidste barn, og min mormor var 37... Jeg tror, folk glemmer, at kvinder også tidligere har fået børn i en sen alder - dengang var det måske bare barn nr. 4, 5 eller 6 - og ikke det første barn.

Anmeld Citér

28. september 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Inspireret af en tråd omkring det mandlige køn og nysgerrig omkring andres tanker og syn, håber jeg I vil svare ærligt men respektfuldt 

uddyb gerne 

nu er jeg blevet 36,5 og er faktisk i tvivl om jeg er blevet for gammel ( håber ikke nogen bliver fornærmet) til en 3'er.  Manden er jævnaldrende.

1. god aften 

Jeg er 36 og gravid med mit tredje barn - hverken min læge eller jordemoder har kommenteret negativt på min alder. Jeg har selv nævnt det flere gange, fordi jeg har to store børn fra et tidligere forhold og egentlig havde tænkt, jeg ikke skulle have flere børn. Men “de kloge hoveder” bliver ved med at påstå, jeg har en fin, fin alder til at få børn i... 

Anmeld Citér

28. september 2017

hautecouture

Anonym skriver:

uddyb gerne 

1. god aften 

Jeg har svaret blankt. Det har jeg fordi, at  jeg ikke synes man kan være bekendt at mene andre folk er "for gamle" til at få børn. Jeg har en personlig mening om, hvornår jeg selv mener, at JEG er for gammel til flere børn og det indrømmer jeg gerne her; Hvis jeg ikke bliver gravid med nr 3 inden jeg er fyldt 34 så skal vi ikke have flere. Det er ikke fordi jeg mener kvinder burde stoppe med børn midt i 30'erne - slet ikke. Men jeg kan mærke at mit overskud fra den første og til nr 2 er dykket gevaldigt (nr 1 som 24-årig og nr 2 som 30-årig)   Og det kan da også være jeg skifter mening, men som det ser ud lige nu, skal det som sagt være inden jeg fylder 34. For jeg vil ikke byde, hverken mig selv eller ungerne, en baby hvis overskuddet ikke er der  Min søster var 38 da hun fik deres  nr 3 og det kørte bare for dem  Tænkte aldrig: "hold nu op, hvor er du bare alt for gammel til det" 

Så derfor; min mening er, at det er super individuelt, alt afhængigt af personen og jeg mener ikke man bare kan sætte et flag og så eksempelvis sige "så, nu er du 39, så nu er endestationen nået. Bare ærgerligt."

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.