Tre børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.989 visninger
10 svar
1 synes godt om
27. september 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer alle 

er der andre som venter barn nummer tre? Nogen som måske har tre børn og vil dele lidt ud af erfaringer og gode råd? 

Vi skal have nummer 3 og jeg er sommetider spændt på hvad der i virkeligheden venter. 

Vil gerne høre alle beretninger - de hårde og de gode 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Anonym trådstarter

1. Anyone? ��

Anmeld Citér

28. september 2017

Anonymor

Well, både og-ish. Men nok ikke på den måde du ønsker svar på. MIn kæreste og jeg har 3 børn til sammen, og jeg er gravid med det 4. Jeg har to fra tidligere, han har 1. Nu har vi jo ikke været en familie siden alle 3 var helt små, men de er hhv 4.5, 6 og 8 år gamle. Jeg kan kun sige, at vi i hvert fald har erfaret, siden de var 2.5, 4 og 6 år, at det faktisk er rimelig nemt, når de har hinanden med den aldersforskel. Det har hele tiden været sådan, og er stadig, at vi ikke ser meget til dem, når alle er samlet, fordi de underholder hinanden.

Dog er det klart en ulempe, at det er sværere at finde tid til at give dem alenetid, når de er 3, så det er i hvert fald hvad vi har erfaret som "the downside".

Anmeld Citér

28. september 2017

Kris89

Venter nr. 3 lige om lidt (går med små veer - dumme tredje gangs graviditet) 

jeg er godt nok også spændt. 

Vores "store børn er 4 og 2 år. Så der bliver nok at se til regner jeg med ��

Anmeld Citér

28. september 2017

lineog4

Jeg har tre børn og de er forholdsvis store nu: 7,9 og 14.

Ville lyve hvis jeg sagde det er peace of cake, nu hvor de er så store er der utrolig meget logistik der skal gå op i en højere enhed, fx skulle jeg i går være til to forældremøder på samme tid. I weekenden kan vi sagtens komme ud for den ene skal spille forestilling, den anden skal på tur med garden og den tredje skal til fodboldstævne og så er to voksne en for lidt....

Da de var små var det selvsagt noget andet logistik fx at lillebror skulle have en lur mens den store skulle afleveres til fødselsdag og den midterste lige havde kastet op...

Men alt det kan planlægges, hvad derimod ikke kan planlægges er når de alle tre har brug for mor på en gang, og de har brug for alene tid med mor på en gang. Når de alle 3 føler de bliver tilsidesat fordi man deler sol og vind lige og aldrig får givet det hele. Jeg elsker at være mor til en børneflok og kunne endda godt have flere børn, men jeg kan også de får noget fra søskende og noget fra mor får de så mindre af. Derudover har jeg været opmærksom på midterbarnet, han er både midterbarn og også et barn der sagtens kan sidde for sig selv en hel dag uden at blive bemærket mens de to andre kræver opmærksomhed. Derfor har jeg brugt mange tanker på, hvordan kan jeg tilgodese ham og lade ham få sin plads i familien - det er lykkedes synes jeg selv men ikke uden tanker og indsatser.

Men min erfaring er 3 børn kræver langt mere struktur og rutine, langt mere planlægning og så tanker om hvordan tilgodeser man deres behov for alene tid.

Anmeld Citér

28. september 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vi har 3 børn. På 2, 6, 9, år.

Vi har aldrig set det som et problem at have 3 børn.

Da den yngste pige var spæd. Var de store gode til at lege lidt med hende når jeg lige skulle i bad lave mad osv.

Skal lige nævnes jeg ofte er alene med børnene fra 6-21 i hverdagene og hver 3. Weekend. Pga fars arbejde.

De datoer er begge drenge så de er gode til at lege sammen mår søster skulle ammes.

Vores børn har fast en alene eftermiddag om ugen. Jeg arbejder kun 25 timer om ugen. Og har derfor tideligt fri. Børnene nyder at blive hentet på skift og komme før hjem end de andre.

Men det kræves om meget planlægning med 3 børn. Men vi hjælper hinanden og bruger tid sammen og sådan fungerer det rigtig godt for os. 

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar - jeg håber jeg kan huske og trække vejret og mæske få lavet mig en 'pyt-knap' 

Anmeld Citér

30. september 2017

Helloo

Jeg har drenge fra 13', 14' og 15'. 

Det er SKIDE HÅRDT når man som forældre er syg men ellers går det bedre og og bedre jo ældre de bliver.. 

Anmeld Citér

30. september 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Personligt syntes jeg ikke at det er super hårdt at have 3 børn, og jeg føler ikke at vi er "en forældre for lidt". Ja det kræver planlægning, men det er gør det også ved 2 børn og forældre som arbejer fuldtid.

Anmeld Citér

2. oktober 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres dejlige svar! Det er jo også meget individuelt hvordan man har det selvfølgelig... hvor gamle er jeres børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.