Jeg arbejder i en børnehave & vuggestue. Min erfaring mht. dit spørgsmål er at uanset om dit barn er 10 md. eller 3 år gammelt, så går det ud over trivslen hvis du skifter rundt. Specielt vuggestuebørn (10-14 md.) er sensitive overfor skift. De har et større behov for faste rutiner og rammer.
Hvis jeg var DP så ville jeg blive ked af det hvis mit eneste barn skulle flyttes på dén baggrund !!! Et barn skal jo være det første.
Hvis du ikke har kendskab til andre børn som dit barn kan være sammen med, så er dét muligvis også derfor at DP ikke har flere børn end dit.
Vi er 100% enige om at det er sundt at dit barn har omgang med andre børn, men nogle måneder uden skader heller ikke.
Der findes jo forældre som ikke har en plads til deres barn, så de vil give deres højre arm for at vide hvor der er en plads til deres barn. Lav lidt fælles reklame med DPen, så der kommer andre børn til... Alle kan jo ikke bo lige tæt på deres DP eller vuggestue, selvom det er nemmere. DPen må da også have en interesse i at få flere børn, hvilket giver flere penge i lommen. Der er jo et samarbejde med samtlige DPer og kommunen, så de skal jo også bare på banen. Det er jo ligesom dem som har oplysningerne om nyfødte, kommende børn osv.
Anmeld
Citér