Beholde hende i DP eller forsøge at rykke hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.765 visninger
17 svar
27 synes godt om
21. september 2017

Loa

Min søde dejlige datter, som lige er fyldt 1 år, går i en privat dagpleje. Hos en super sød kvinde, men pga. hun lige er rykket fra KBH til vores by, er der kun ét barn (vores) i dagplejen indtil videre. Vi har ingen garanti for, hvornår der kommer flere børn, og jeg frygter om det er en bjørnetjeneste for vores datter, at hendes omgang med jævnaldrene er temmelig begrænset. Jeg/vi ved jo i teorien ikke om der kan gå et halvt år, før der kommer andre børn.

Min datter virker rigtig glad for hendes DP og hun bor vitterligt kun to minutter fra vores bopæl, så det er jo super nemt for os, men jeg tænker virkelig meget på om vi burde prøve at få hende rykket til en vuggestue i stedet..... Men så skal hun jo rykkes igen og forholde sig til en masse nyt igen.....

Hvad ville i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2017

Vivienne

Hejsa 

Hvis din datter trives, så ville jeg beholde pladsen. Det er jo det vigtigste. 

Mht. samvær med andre børn, ville jeg prøve at arrangere møder med andre børn (og deres mødre) et par gange om ugen, for at hun kan lære at være sammen med andre. I hvert fald indtil der kommer andre børn i dp. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

21. september 2017

Loa

Vivienne skriver:

Hejsa 

Hvis din datter trives, så ville jeg beholde pladsen. Det er jo det vigtigste. 

Mht. samvær med andre børn, ville jeg prøve at arrangere møder med andre børn (og deres mødre) et par gange om ugen, for at hun kan lære at være sammen med andre. I hvert fald indtil der kommer andre børn i dp. 

Held og lykke 

Jeg ved ikke hvor ofte jeg ville kunne få sådan noget arrangeret,

1, jeg kender ikke så mange med børn på den alder, og

2, synes hurtigt hverdagen bliver fyldt op af alt muligt praktisk, med to arbejdende forældre og en storesøster på 7.

Men ja, har bestemt tænkt det samme.

Anmeld Citér

21. september 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Loa skriver:

Min søde dejlige datter, som lige er fyldt 1 år, går i en privat dagpleje. Hos en super sød kvinde, men pga. hun lige er rykket fra KBH til vores by, er der kun ét barn (vores) i dagplejen indtil videre. Vi har ingen garanti for, hvornår der kommer flere børn, og jeg frygter om det er en bjørnetjeneste for vores datter, at hendes omgang med jævnaldrene er temmelig begrænset. Jeg/vi ved jo i teorien ikke om der kan gå et halvt år, før der kommer andre børn.

Min datter virker rigtig glad for hendes DP og hun bor vitterligt kun to minutter fra vores bopæl, så det er jo super nemt for os, men jeg tænker virkelig meget på om vi burde prøve at få hende rykket til en vuggestue i stedet..... Men så skal hun jo rykkes igen og forholde sig til en masse nyt igen.....

Hvad ville i?

Mødes hun ikke med andre dagplejere? 

Lav aftaler med andre børn. 

Hvis hun trives, ville jeg ikke flytte hende, og som du siger, du ved ikke hvornår der kommer flere. 

Anmeld Citér

21. september 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du skal da ikke flytte din datter. Din datter er 1 år. Det hun har allermest brug for er sine forældre. Når I skal arbejde er det bedste da en voksen der har massere af tid til jeres datter. En 1 årig leger ikke med andre børn men parallel leger så jeg ville prise mig lykkelig for at hun er et sted med så fantastisk normering det finder du ikke andre steder. 

Helt ærligt et anden dagpleje med op til 5 børn eller en vuggestue hvor pædagoger nogle gange er alene med rigtig mange børn er altså ikke for dit barns skyld men for samfundets skyld. Dit barn har mest af alt brug for voksen kontakt og det får hun der. 

Anmeld Citér

21. september 2017

Thea14

Gør dagplejemoderen selv noget for at kommende blandt andre børn i hverdagen? Legestuer, mødes med andre dagplejemødre osv? Alle dagplejemødre jeg har kendt til, er det helt normal procedure at man gør det flere gange ugentligt. - hvis ikke hun gør det i forvejen, så vil jeg da snakke med hende omkring det. 

Hvis det ellers fungerer og din datter trives, syntes jeg ikke du skal flytte hende. Men det er da noget du skal snakke med dagplejemoderen om og der skal findes en løsning så de ikke bare sidder derhjemme.

Børn begynder først rigtigt at relatere til andre børn i børnehavealderen. Rigtig mange leger helst alene når de er helt små - så jeg ville ikke være bekymret for hvorvidt det vil påvirke på den længere sigt.

Anmeld Citér

21. september 2017

nielsen80

tænker lidt som mariehønen124, vil dog sige, at jeg måske nu ville skrive hende op til nogle småbørnsgrupper, hvis der er sådan et tilbud i nærheden. Således, at skulle hun være den eneste om 7-8 mdr, så er der et alternativ, når hun bliver lidt større og måske(måske ikke) har brug for andre børn i sin hverdag. 

Anmeld Citér

21. september 2017

Carina:-)

Mariehøne123 skriver:

Du skal da ikke flytte din datter. Din datter er 1 år. Det hun har allermest brug for er sine forældre. Når I skal arbejde er det bedste da en voksen der har massere af tid til jeres datter. En 1 årig leger ikke med andre børn men parallel leger så jeg ville prise mig lykkelig for at hun er et sted med så fantastisk normering det finder du ikke andre steder. 

Helt ærligt et anden dagpleje med op til 5 børn eller en vuggestue hvor pædagoger nogle gange er alene med rigtig mange børn er altså ikke for dit barns skyld men for samfundets skyld. Dit barn har mest af alt brug for voksen kontakt og det får hun der. 

Enig

Hvis små børn skal passes er det da fantastisk hvis de kan gå en voksen helt for sig selv.

De har ikke brug for andre børn i den alder .

Omsorg fra ens forældre er nummer 1 og nummer 2 er en anden voksen så hun har det godt .

Anmeld Citér

21. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Loa skriver:

Jeg ved ikke hvor ofte jeg ville kunne få sådan noget arrangeret,

1, jeg kender ikke så mange med børn på den alder, og

2, synes hurtigt hverdagen bliver fyldt op af alt muligt praktisk, med to arbejdende forældre og en storesøster på 7.

Men ja, har bestemt tænkt det samme.

Hvis din dp f.eks. kan tage i legestue en gang om ugen, og du arrangerer noget i weekenden, eller tager på en populær legeplads, så er det vel allerede fint når hun kun lige er fyldt 1 år. Om et halvt års tid er det måske mere interessant og relevant med andre børn. Men hvis I er glade for dp og det fungerer, så bliv og se tiden an.

Anmeld Citér

21. september 2017

Loa

Supergirl skriver:

Mødes hun ikke med andre dagplejere? 

Lav aftaler med andre børn. 

Hvis hun trives, ville jeg ikke flytte hende, og som du siger, du ved ikke hvornår der kommer flere. 

Hun er som sagt kun lige flyttet til vores by, med både privatboligen og hendes dagplejer, så hun skal lige til at lære området og eventuelle andre private dagplejere at kende. (Ved ikke hvordan det foregår i det private ift. kommunale dagplejere der mødes)

Hun mødes med hendes gamle kollegaer fra KBH og deres dagplejebørn og der ser hun selvfølgelig andre børn. Og hun tager på rigtige mange ture/steder ud af huset.

Hun fortalte bare at vores lille pige var lidt dårlig til at dele legetøj med de andre børn og hun blev sur når hun ikke måtte få det. Og så tænkte jeg bare om det kunne være pga. den manglende daglige kontakt til andre børn?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.