Pladsanvisningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2017

L-mor

Profilbillede for L-mor
Anonym skriver:

Ja det var også min første tanke, men er også bange for at skabe splid med veninden hvis jeg ringer ind. For hvis jeg så får pladsen i stedet netop fordi jeg ringer, frygter jeg lidt for stemningen efterfølgende. 

Pladserne bliver fordelt efter ventelister og ikke efter, hvornår du tilfældigvis ringer til pladsanvisningen. Så ring og spørg, men det lyder til, at din veninde er skrevet op til pasnngsgaranti.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. september 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Pladserne bliver fordelt efter ventelister og ikke efter, hvornår du tilfældigvis ringer til pladsanvisningen. Så ring og spørg, men det lyder til, at din veninde er skrevet op til pasnngsgaranti.

Nu spørger jeg dumt. Men hvis min veninde er skrevet op til samme pladser her i byen som jeg, men i første omgang fik af vide ligesom jeg at det var umuligt og de så tilbyder hende plads i et andet postnummer, og hun siger ja hertil står vi så ikke i samme situation ? Altså hun fik så aldrig tilsendt det tilbud der var snakke om, og derfor hun ringede ind til dem igen, og det var her hun så fik det af vide med at hun kunne få den plads der måske ville komme her i byen. Dermed mener jeg jo at pladsanvisningen har rykket hende frem i køen...Men ja må hellere lige snakke med dem - Så må de tilbyde os hver en plads! 

Anmeld Citér

20. september 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis hun ikke officielt har fået tilbuddet, så har hun jo ikke takket ja til det. Hun har bare takket ja til, at hvis der ikke var mulighed for at få en plads i ønskeområdet, så måtte de godt give hende en garantiplads, altså sagt hun gerne vil have en garantiplads.

og ja derfor er hun nok foran i køen også til pladserne i jeres området, da pladsgarantien altid opfyldes først.

men altså venteliste systemet er så kompliceret, at de lister du kan se på deres hjemmeside faktisk ikke kan bruges til meget andet end at se hvor mange der er skrevet op. For søskende, pladsgaranti, tilflytningers, overførsel fra naboområder og alt muligt andet gør man slet ikke kan bruge ens placering på listen til at forudsige om man får en plads.

men ring ind til dem, de er de eneste der kan give dig et svar, og tror ikke argumentet folk på nettet mener jeg har ret hjælper.

hvis du ser på deres hjemmeside, så kan du se at det er garantipladser, der kommer først. Hvis du kun har valgt ønskeplads, så er det først, hvis du har ældste barn, som ikke har brug for en garantiplads i distriktet du kommer ind.

Anmeld Citér

20. september 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
drabo skriver:

Altså de opfylder garantipladser først, så hvis din veninde har ønsket en garantiplads og du kun vil have en ønskeplads kan din veninde sagtens være foran i køen til den pågældende plads. Da de såvidt muligt prøver at give folk en garantiplads i en af de ønskede institutioner.

Men altså ring ind til dem og få en snak igen - måske det er muligt at finde en løsning - men altså pladsgarantien er ikke til forhandling og hvis du valgt at sige nej til den, så kan man godt blive skubbet ned i køen, da den såvidt muligt gælder inden for ens område.

Igen kommer det an på kommune.

Hvis vi i min kommune frasiger pasningsgarantien, har vi større sensynlighed for at få vores ønskede institutioner 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Hvis hun ikke officielt har fået tilbuddet, så har hun jo ikke takket ja til det. Hun har bare takket ja til, at hvis der ikke var mulighed for at få en plads i ønskeområdet, så måtte de godt give hende en garantiplads, altså sagt hun gerne vil have en garantiplads.

og ja derfor er hun nok foran i køen også til pladserne i jeres området, da pladsgarantien altid opfyldes først.

men altså venteliste systemet er så kompliceret, at de lister du kan se på deres hjemmeside faktisk ikke kan bruges til meget andet end at se hvor mange der er skrevet op. For søskende, pladsgaranti, tilflytningers, overførsel fra naboområder og alt muligt andet gør man slet ikke kan bruge ens placering på listen til at forudsige om man får en plads.

men ring ind til dem, de er de eneste der kan give dig et svar, og tror ikke argumentet folk på nettet mener jeg har ret hjælper.

hvis du ser på deres hjemmeside, så kan du se at det er garantipladser, der kommer først. Hvis du kun har valgt ønskeplads, så er det først, hvis du har ældste barn, som ikke har brug for en garantiplads i distriktet du kommer ind.

Hahaha ej kunne nu heller ikke finde på at bruge det som argument at dem fra baby.dk siger.....

Det var jo bare for at få lidt luft for min frustration 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym8200

Profilbillede for Anonym8200
Anonym skriver:

Jeg står i en situation som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg lige skal forholde mig til...Så nu skriver jeg lige her 

Jeg har en datter fra Februar som er skrevet op til vuggestue med ønsket plads fra 1. november. Det skriver/snakker jeg så med pladsanvisningen frem og tilbage om - Og det er noget nær umulig at få en plads til d. dato. Den sidste gang jeg snakker med dem får jeg af vide at alle pladser til 1. november er delt ud, og det kun er hvis nogle af de udsendte tilbud bliver takket nej til, at der er en mulighed.

Hvis jeg ikke høre noget inden for en måned, skal jeg ringe ind midt Oktober. Jeg har sagt de ikke skal sende et garanti-tilbud ud til mig inden da, da jeg kun ønsker plads i mit nær område. Jeg håber så på plads til December. Det skal siges at jeg er alene med min datter, men reglerne er lavet om så der ikke længere tages hensyn til dette - Fair nok

Men i dag snakker jeg så med en fra min mødregruppe som også har ønsket plads i samme område pr. 1 November - Hendes dreng er så noget yngre end min datter. Hun har lige snakket med pladsanvisningen som fortæller hende at de kun mangler at høre tilbage fra en forældre, og sidste frist for svar er på fredag, hvis de takker nej kan min veninde fra mødregruppen da få denne plads....Og nu står jeg jo så og tænker om det er helt rimelig fra pladsanvisningens side ? Altså forstå mig ret jeg kan sagtens forstå min veninde, hun er jo ligeså interesseret i ønskepladsen som jeg, men forstår ikke pladsanvisningen kan sige det til hende, når jeg jo egentlig står foran i køen...Nu ved jeg ikke om jeg skal afvente, og ringen til pladsanvisnigen for at forhøre om en plads til min datter også til 1. November....

Phyyy det blev lidt langt...Sorry  

Jamen nu er det jo spdan at hvis hun har et barn der går der lige nu, sp har søskende første prioritet og sådan har det altid været.. jeg har også skrevet min søn op i flere måneder og har ikke hørt fra dem..

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym8200 skriver:

Jamen nu er det jo spdan at hvis hun har et barn der går der lige nu, sp har søskende første prioritet og sådan har det altid været.. jeg har også skrevet min søn op i flere måneder og har ikke hørt fra dem..

Det er begge vores første barn 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar alle  Jeg kontakter pladsanvisningen og høre hvordan de kan hjælpe mig 

Anmeld Citér

20. september 2017

Pikku Myy

Profilbillede for Pikku Myy
Jeg skriver hvad jeg laver lige nu...

Nu er det godt nok en del år siden, men jeg har oplevet at netop pladsanvisningen i Århus kan være meget påvirkelige af opkald. Eksempel: En fra min mødregruppe ringede ind, og fik at vide at de lige havde fået besked om to pladser. Hun kunne gare vælge. Det gjorde hun, og ringede efterfølgende til en anden fra mødregruppen og fortalte at hun skulle skynde sig at ringe. Det gjorde den anden mor, og hun fik den anden plads. Jeg tvivler stærkt på at det skyldtes at de lige netop, begge 2, stod øverst på ventelisten ...

Anmeld Citér

20. september 2017

2babygirls

Profilbillede for 2babygirls
Madeleine 10.10.10 Anemone 06.02.13
Anonym skriver:

Tak for svar alle  Jeg kontakter pladsanvisningen og høre hvordan de kan hjælpe mig 

Du bliver nødt til at ringe konstant til Århus kommune pladsanvisning fordi så lemper de på reglerne for at slippe for dig. Jeg bor i øst distriktet og vi er meget presset herude pga nybyggeri og ingen har tænkt på hvor alle de børn skal være. 

Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Daisypath Anniversary tickers

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.