Pladsanvisningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
20 svar
6 synes godt om
19. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg står i en situation som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg lige skal forholde mig til...Så nu skriver jeg lige her 

Jeg har en datter fra Februar som er skrevet op til vuggestue med ønsket plads fra 1. november. Det skriver/snakker jeg så med pladsanvisningen frem og tilbage om - Og det er noget nær umulig at få en plads til d. dato. Den sidste gang jeg snakker med dem får jeg af vide at alle pladser til 1. november er delt ud, og det kun er hvis nogle af de udsendte tilbud bliver takket nej til, at der er en mulighed.

Hvis jeg ikke høre noget inden for en måned, skal jeg ringe ind midt Oktober. Jeg har sagt de ikke skal sende et garanti-tilbud ud til mig inden da, da jeg kun ønsker plads i mit nær område. Jeg håber så på plads til December. Det skal siges at jeg er alene med min datter, men reglerne er lavet om så der ikke længere tages hensyn til dette - Fair nok

Men i dag snakker jeg så med en fra min mødregruppe som også har ønsket plads i samme område pr. 1 November - Hendes dreng er så noget yngre end min datter. Hun har lige snakket med pladsanvisningen som fortæller hende at de kun mangler at høre tilbage fra en forældre, og sidste frist for svar er på fredag, hvis de takker nej kan min veninde fra mødregruppen da få denne plads....Og nu står jeg jo så og tænker om det er helt rimelig fra pladsanvisningens side ? Altså forstå mig ret jeg kan sagtens forstå min veninde, hun er jo ligeså interesseret i ønskepladsen som jeg, men forstår ikke pladsanvisningen kan sige det til hende, når jeg jo egentlig står foran i køen...Nu ved jeg ikke om jeg skal afvente, og ringen til pladsanvisnigen for at forhøre om en plads til min datter også til 1. November....

Phyyy det blev lidt langt...Sorry  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. september 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvordan ved du at du er foran hende i køen?  

Anmeld Citér

19. september 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvordan ved du at du er foran hende i køen?  

Jeg står nr. 6 til den plads jeg ligger længest fremme til, hun står nr. 7 + De tager efter alder på børnene - ældste barn først. Det gælder ikke om hvor hurtigt man skriver dem op længere  Selvfølgelig er der søskendegarnti og så videre, men det er ikke tilfældet i denne situation  

Anmeld Citér

19. september 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Jeg står nr. 6 til den plads jeg ligger længest fremme til, hun står nr. 7 + De tager efter alder på børnene - ældste barn først. Det gælder ikke om hvor hurtigt man skriver dem op længere  Selvfølgelig er der søskendegarnti og så videre, men det er ikke tilfældet i denne situation  

Okay, ved self  ikke hvilken kommune det er, i min har det noget at sige hvornår de er skrevet op, samt at man ikke kan regne med sit nr. (det kan ændre sig hurtigt og der er forskellige ting der kan ændre i nummeret  fx om man har valgt pasningsgarenti eller ikke) 

Anmeld Citér

19. september 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Okay, ved self  ikke hvilken kommune det er, i min har det noget at sige hvornår de er skrevet op, samt at man ikke kan regne med sit nr. (det kan ændre sig hurtigt og der er forskellige ting der kan ændre i nummeret  fx om man har valgt pasningsgarenti eller ikke) 

Dette er Århus Kommune - Jeg ved godt man ikke kan fuldstændig regne med ønskelisten - Da de jo bare skalle garantere en plads i distriktet - Hvilket for mig betyder at jeg kan få tilbudt plads i nærliggende postnumre, men dette er ikke muligt for mig da jeg er alene og uden bil - Eller det besværliggøre tingene lidt. 

Men tænker bare vi er 2 som står i næsten samme situation, og så burde man da tro pladsanvisningen fulgte de forskrevne regler ? 

Men tror jeg ringer ind når jeg ved fra min veninde om hun får pladsen her i byen eller ej 

Anmeld Citér

19. september 2017

anjo01

Profilbillede for anjo01
Anonym skriver:

Dette er Århus Kommune - Jeg ved godt man ikke kan fuldstændig regne med ønskelisten - Da de jo bare skalle garantere en plads i distriktet - Hvilket for mig betyder at jeg kan få tilbudt plads i nærliggende postnumre, men dette er ikke muligt for mig da jeg er alene og uden bil - Eller det besværliggøre tingene lidt. 

Men tænker bare vi er 2 som står i næsten samme situation, og så burde man da tro pladsanvisningen fulgte de forskrevne regler ? 

Men tror jeg ringer ind når jeg ved fra min veninde om hun får pladsen her i byen eller ej 

Jeg hsvde ikke ventet på at høre om min veninde hsvde fået pladsen. Hvis det var mig ville jeg ringe ind og høre hvad status er, da du hører ay andre længere nede i køen er blevet lovet plads, og om der er sket en fejl, siden du ikke er blevet informeret..

Anmeld Citér

19. september 2017

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Jeg hsvde ikke ventet på at høre om min veninde hsvde fået pladsen. Hvis det var mig ville jeg ringe ind og høre hvad status er, da du hører ay andre længere nede i køen er blevet lovet plads, og om der er sket en fejl, siden du ikke er blevet informeret..

Ja det var også min første tanke, men er også bange for at skabe splid med veninden hvis jeg ringer ind. For hvis jeg så får pladsen i stedet netop fordi jeg ringer, frygter jeg lidt for stemningen efterfølgende. 

Anmeld Citér

19. september 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Altså de opfylder garantipladser først, så hvis din veninde har ønsket en garantiplads og du kun vil have en ønskeplads kan din veninde sagtens være foran i køen til den pågældende plads. Da de såvidt muligt prøver at give folk en garantiplads i en af de ønskede institutioner.

Men altså ring ind til dem og få en snak igen - måske det er muligt at finde en løsning - men altså pladsgarantien er ikke til forhandling og hvis du valgt at sige nej til den, så kan man godt blive skubbet ned i køen, da den såvidt muligt gælder inden for ens område.

Anmeld Citér

19. september 2017

drabo

Profilbillede for drabo

og en anden ting, der er også institutioner specielt tiltænkt helt små børn, og her er ventelisten faktisk i omvendt rækkefølge altså yngst først.

Men ring til dem, så får du sikkert bedre svar end hvad vi kan gætte os til herinde

Anmeld Citér

19. september 2017

Mortilah

Profilbillede for Mortilah
Anonym skriver:

Ja det var også min første tanke, men er også bange for at skabe splid med veninden hvis jeg ringer ind. For hvis jeg så får pladsen i stedet netop fordi jeg ringer, frygter jeg lidt for stemningen efterfølgende. 

Men hvis hendes barn er yngre? Så tyder det da på der er et eller andet der er gået galt i ventelisten.. ej ring da bare. Det må da være ok at spørge til årsagen til at du endnu ikke fik tildelt en plads. Måske der er en god forklaring og så kan du lukke den der..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.