Pludselig fedtet hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2017

Bshizzle

Det kan være rigtig mange grunde til fedtet hud.. 

Måske du har ændret/spist noget mad du ikke er vant til..? 

Drikker for lidt vand..? 

Stress..? 

Mit bedste råd er at drikke masser af vand, rense huden i en god rensesæbe, bruge en creme uden parfume eller som indholder olie. 

Jeg har pt en meget fedtet hud og går med make up hver dag.. (SÅ træls man pludselig ser fugtig ud i ansigtet mit på dagen..!) 

Men jeg er igang med en overhaling 

Så jeg renser huden hver dag, bruger ansigtsmaske, creme på hver aften og morgen inden jeg ligger make up på samt en god primer. 

Men MASSER af vand 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2017

FruSteffensen

Det lyder som om du har fundet årsagen med hormonspiralen, men jeg vil nu alligevel lige skrive at bumserne placering også kunne lede tankerne hen på om du mon har skiftet til en anden shampoo?

Jeg har lidt rigtig meget af acne siden mine teenagerår, og min erfaring er at alt det gejl (cremer, ansigtsvask osv) de sælger i butikkerne, er det vildeste spild af penge. Hvis du vil gøre noget ved dem, så smut en tur på apoteket og køb Basiron i håndkøb og brug et heeelt tyndt lag evt kun hver anden dag i begyndelsen (det er lidt kradset og for nogen skal huden lige vænne sig til det) på de områder hvor der kommer bumser. Altså ikke som spotbehandling af bumser der allerede er der, men det er unødvendigt at smøre det på hagen, hvis du aldrig har bumser der.

Alternativt kan man få recepter på creme hos lægen, men Basiron er for de fleste en rigtig stor hjælp.

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det kan være rigtig mange grunde til fedtet hud.. 

Måske du har ændret/spist noget mad du ikke er vant til..? 

Drikker for lidt vand..? 

Stress..? 

Mit bedste råd er at drikke masser af vand, rense huden i en god rensesæbe, bruge en creme uden parfume eller som indholder olie. 

Jeg har pt en meget fedtet hud og går med make up hver dag.. (SÅ træls man pludselig ser fugtig ud i ansigtet mit på dagen..!) 

Men jeg er igang med en overhaling 

Så jeg renser huden hver dag, bruger ansigtsmaske, creme på hver aften og morgen inden jeg ligger make up på samt en god primer. 

Men MASSER af vand 

Åh ja, det med vand er nok gået lidt ned, så det vil jeg helt sikkert tænke over, tak  

Synes ikke der er nogen ændringer ellers ift. madvaner osv. Stress - ja det var også det jeg tænker, men så skulle det være over at finde et arbejde igen (derved også økonomien), men jeg sover som jeg plejer, så tror ikke det er det.

Tak for svar, det gav lidt at tænke over 

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Det lyder som om du har fundet årsagen med hormonspiralen, men jeg vil nu alligevel lige skrive at bumserne placering også kunne lede tankerne hen på om du mon har skiftet til en anden shampoo?

Jeg har lidt rigtig meget af acne siden mine teenagerår, og min erfaring er at alt det gejl (cremer, ansigtsvask osv) de sælger i butikkerne, er det vildeste spild af penge. Hvis du vil gøre noget ved dem, så smut en tur på apoteket og køb Basiron i håndkøb og brug et heeelt tyndt lag evt kun hver anden dag i begyndelsen (det er lidt kradset og for nogen skal huden lige vænne sig til det) på de områder hvor der kommer bumser. Altså ikke som spotbehandling af bumser der allerede er der, men det er unødvendigt at smøre det på hagen, hvis du aldrig har bumser der.

Alternativt kan man få recepter på creme hos lægen, men Basiron er for de fleste en rigtig stor hjælp.

Altså jeg prøvede en shampoo fra apoteket, som min far anbefalede mig (det var før min hud begyndte at være underlig)... jeg prøvede det et par gange men synes mit hår blev fedtet, så gik hurtigt tilbage til den sædvanlige...

Jeg er nu begyndt at bruge det igen, og umiddelbart virker det bedre nu, og min hovedbund virker ikke helt så irriteret som tidligere. Giver det lige en chance og så ser jeg...

Basiron vil jeg helt sikkert overveje, hvis det ikke snart bliver bedre 

Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.