Pludselig fedtet hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2017

Anonym trådstarter

Hej...

I en alder af 33år er jeg simpelthen kommet i bumsealderen??

Jeg er begyndt at få en del bumser og knopper i ansigtet og i nakken. Det er typisk i panden og i hårgrænsen, nogle er også i hovedbunden. Min hud er pludselig blevet ok fedtet.

Det er IKKE noget jeg har prøvet før, heller ej da jeg var ung. Jeg bruger aldrig make-up i ansigtet (kun en enkelt gang, da min veninde skulle lege make-up artist for 3-4 mdr. siden). Jeg har ikke skiftet mærke ift. creme og bruger sjældent creme i ansigtet, da det ikke rigtig har været nødvendigt.

Hvad kan det skyldes? Jeg har hørt noget om at man kan slå ud, hvis der sker ændringer i ens liv, altså noget psykisk? Men det synes jeg heller ikke, så skal det da være noget om jeg umiddelbart forsøger at lægge låg på, men som måske betyder mere end jeg lader det?

Hvad er bedst til at behandle det, hvis man ikke har lyst til at bruge en milliard på skønheds-pleje-produkter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2017

ha

For mig har det været første graviditetstegn - alle tre gange! Desuden er det også sket for mig ifbm at jeg fik hormonspiral :-) så her har det været hormongrundet. 

Du er ikke gravid? Har det stået på længe? 

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

ha skriver:

For mig har det været første graviditetstegn - alle tre gange! Desuden er det også sket for mig ifbm at jeg fik hormonspiral :-) så her har det været hormongrundet. 

Du er ikke gravid? Har det stået på længe? 

Jeg fik hormonspiral i marts-april måned, kan det være det så? Også selvom det ikke lige er kommet lige med det samme? Det har først for alvor været her den sidste måneds tid, men det kom nok også snigende her hen over sommeren.

Skulle helst ikke være gravid 

Anmeld Citér

17. september 2017

ha

Anonym skriver:

Jeg fik hormonspiral i marts-april måned, kan det være det så? Også selvom det ikke lige er kommet lige med det samme? Det har først for alvor været her den sidste måneds tid, men det kom nok også snigende her hen over sommeren.

Skulle helst ikke være gravid 

Ja, altså mit urene hud kom først lidt tid efter jeg fik spiralen! Så måske det er dét? Det er hvert fald en af bivirkningerne ved den! Jeg fik i øvrigt spiral i maj, uren hud sommeren over, og først næsten lige stoppet med pletblødningerne! Så nu håber jeg sgu at de bivirkninger snart ophører!! 

Jeg får stadig uren hud af og til, men efter et par måneder, er det begyndt at gå i den rigtige retning. Håber snart dit stopper - det er simpelthen så træls med uren hud

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

ha skriver:

Ja, altså mit urene hud kom først lidt tid efter jeg fik spiralen! Så måske det er dét? Det er hvert fald en af bivirkningerne ved den! Jeg fik i øvrigt spiral i maj, uren hud sommeren over, og først næsten lige stoppet med pletblødningerne! Så nu håber jeg sgu at de bivirkninger snart ophører!! 

Jeg får stadig uren hud af og til, men efter et par måneder, er det begyndt at gå i den rigtige retning. Håber snart dit stopper - det er simpelthen så træls med uren hud

Det må næsten være det så, for det lyder jo som min historie... Jeg har dog ikke døjet med pletblødninger længe, det var kun lige den første måneds tid, så det har heldigvis ikke været slemt...

Gjorde du noget ved din hud, eller har du bare ladet det passere?

Var du omkring lægen?

Anmeld Citér

17. september 2017

Thea14

Uren hud kommer som regel af hormoner og hormonforandringer - derfor teenagere ofte får det.

Hormonforandringer kommer af mange ting. Stress, graviditet, prævention, menstruation, ægløsning osv. Hvor modtagelig man er er dog meget forskelligt.

Efterhånden som din krop vender sig til de nye hormoner (eller din krop finder tilbage til sig selv igen), vil din hud også blive normal igen  

Indtil da er det bedste faktisk bare at vaske huden i lunkent vand og ikke så meget mere end det.

Anmeld Citér

17. september 2017

ha

Anonym skriver:

Det må næsten være det så, for det lyder jo som min historie... Jeg har dog ikke døjet med pletblødninger længe, det var kun lige den første måneds tid, så det har heldigvis ikke været slemt...

Gjorde du noget ved din hud, eller har du bare ladet det passere?

Var du omkring lægen?

Ja, det kunne godt tyde på at det var det! Jeg gjorde ingenting ved det. Jeg vaskede og vasker ansigtet ekstra godt! Men det kommer fortsat ind imellem. Jeg var heller ikke forbi lægen, da vi allerede havde snakket om at det kunne være en bivirkning :-) 

det skulle gerne ophøre inde for et år efter opsat spiral (håber dog på lidt før

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Uren hud kommer som regel af hormoner og hormonforandringer - derfor teenagere ofte får det.

Hormonforandringer kommer af mange ting. Stress, graviditet, prævention, menstruation, ægløsning osv. Hvor modtagelig man er er dog meget forskelligt.

Efterhånden som din krop vender sig til de nye hormoner (eller din krop finder tilbage til sig selv igen), vil din hud også blive normal igen  

Indtil da er det bedste faktisk bare at vaske huden i lunkent vand og ikke så meget mere end det.

Mange tak for svar, det giver rigtig god mening  Og TAK for rådet omkring det lunken vand, så fortsætter jeg med at gøre som jeg gør nu, og vasker det når jeg er i bad, uden sæbe osv.

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Har altid været på p-piller, og har som sagt aldrig mærket noget på huden, heller ikke imellem mine graviditeter hvor jeg er startet op på dem igen. Men det må jo være nogle andre hormoner eller en anden grad af hormoner der er kommet med spiralen.

Anmeld Citér

17. september 2017

Anonym trådstarter

ha skriver:

Ja, det kunne godt tyde på at det var det! Jeg gjorde ingenting ved det. Jeg vaskede og vasker ansigtet ekstra godt! Men det kommer fortsat ind imellem. Jeg var heller ikke forbi lægen, da vi allerede havde snakket om at det kunne være en bivirkning :-) 

det skulle gerne ophøre inde for et år efter opsat spiral (håber dog på lidt før

Rigtig mange tak for dine svar, det giver god mening, omend det stadig er træls... Men nu ved jeg da hvad årsagen kan være  

Håber det snart bliver bedre igen, jeg vil ikke begynde at smøre mit ansigt ind i make-up for at dække det - duer ikke til det... selvom det ser temmelig træls ud! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.