D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Børnehaven synes at L på 3 år skal droppe middagsluren fordi hun har svært ved at falde i søvn derovre, og hun klarer sig fint dagen igennem selvom hun ikke sover.
Men for søren jeg synes det er svært! For hun er 100% færdig kl 17, og falder i søvn inden jeg er færdig med at læse for hende. Normalt ligger vi lidt og putter efter læsning. Selvom jeg serverer aftensmad for hende kl 16:30 er hun for træt til at hun rigtig kan samle sig om at spise, også selvom det er helt simpelt mad som øllebrød eller rugbrød (hun har normalt ikke overskud til varm aftensmad, så det får hun generelt ikke).
Og fordi hun kommer så tidligt i seng står hun ekstremt tidligt op! Hun er i forvejen en early riser, og er normalt oppe omkring kl 5. Nu er kl nærmere 4 når hun ikke kan sove mere!
Hun har ind til nu sovet 1½-2 timer middagslur hver dag. Udover hele denne uge, hvor hun slet ikke har sovet.
Hele formiddagen i dag har hun været tvær og utilfreds og overtræt. Så hun er selvfølgelig puttet til middagslur nu, og faldt i søvn lyn hurtigt. Hun har alle dage haft svært ved at sove, hvis hun ikke har følt sig omsluttet af noget. Som spæd sov hun svøbt i dyne eller i voksi. I vuggestuen har hun sovet med kugledyne, fordi hun havde brug for tyngden. Herhjemme falder hun i søvn mens jeg sidder med en hånd på hende bare trækker vejret stille og roligt. - Og om aftenen ligger vi så og putter lidt indtil hun sover.
Men nede i børnehaven bliver hun bare lagt med en dyne, og så sidder der en voksen på en stol i rummet i et stykke tid.
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne smøre. Nok bare lufte lidt ud. Måske nogle kan komme med lidt gode råd til hvordan jeg kan gøre den her periode nemmere for både mig og min datter? (For jeg sørme også baldret efter en uge hvor hun står op kl 4!)
Anmeld
Citér