Den der middagslur...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
4 svar
1 synes godt om
16. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Børnehaven synes at L på 3 år skal droppe middagsluren fordi hun har svært ved at falde i søvn derovre, og hun klarer sig fint dagen igennem selvom hun ikke sover. 

Men for søren jeg synes det er svært! For hun er 100% færdig kl 17, og falder i søvn inden jeg er færdig med at læse for hende. Normalt ligger vi lidt og putter efter læsning. Selvom jeg serverer aftensmad for hende kl 16:30 er hun for træt til at hun rigtig kan samle sig om at spise, også selvom det er helt simpelt mad som øllebrød eller rugbrød (hun har normalt ikke overskud til varm aftensmad, så det får hun generelt ikke). 
Og fordi hun kommer så tidligt i seng står hun ekstremt tidligt op! Hun er i forvejen en early riser, og er normalt oppe omkring kl 5. Nu er kl nærmere 4 når hun ikke kan sove mere!
Hun har ind til nu sovet 1½-2 timer middagslur hver dag. Udover hele denne uge, hvor hun slet ikke har sovet. 

Hele formiddagen i dag har hun været tvær og utilfreds og overtræt. Så hun er selvfølgelig puttet til middagslur nu, og faldt i søvn lyn hurtigt. Hun har alle dage haft svært ved at sove, hvis hun ikke har følt sig omsluttet af noget. Som spæd sov hun svøbt i dyne eller i voksi. I vuggestuen har hun sovet med kugledyne, fordi hun havde brug for tyngden. Herhjemme falder hun i søvn mens jeg sidder med en hånd på hende bare trækker vejret stille og roligt. - Og om aftenen ligger vi så og putter lidt indtil hun sover. 
Men nede i børnehaven bliver hun bare lagt med en dyne, og så sidder der en voksen på en stol i rummet i et stykke tid. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne smøre. Nok bare lufte lidt ud. Måske nogle kan komme med lidt gode råd til hvordan jeg kan gøre den her periode nemmere for både mig og min datter? (For jeg sørme også baldret efter en uge hvor hun står op kl 4!)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2017

Lenchick

Børnehavens personale skal ikke bestemme om børn skal sove til middag eller ej. 

Min dreng er født samme dag som din datter og sover i 2-2,5 time til middag. 

I børnehaven bliver hvert barn puttet og svøbt i en dyne. Der er en voksen, som ligger på gulvet imellem børnene og synger for dem. 

B bliver puttet kl 19 og sover kort til efter indtil kl 6.30, hvor han selv vågner. 

Anmeld Citér

16. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lenchick skriver:

Børnehavens personale skal ikke bestemme om børn skal sove til middag eller ej. 

Min dreng er født samme dag som din datter og sover i 2-2,5 time til middag. 

I børnehaven bliver hvert barn puttet og svøbt i en dyne. Der er en voksen, som ligger på gulvet imellem børnene og synger for dem. 

B bliver puttet kl 19 og sover kort til efter indtil kl 6.30, hvor han selv vågner. 

Nej sådan har jeg det også, men de siger at hun ligger derinde i en time uden at falde i søvn, så de tror ikke hun er træt nok.

Det er bare frustrende når det på den måde ødelægger vores tid sammen..

Normalt bliver hun puttet kl 18:30 og sover senest kl 19, indtil kl 5 (6 om vinteren) hvor hun står op.

Synes det er svært når de jo bruger lang tid på at putte hende uden at hun sover, men både jeg og far oplever at hun nemt falder i søvn til middagslur..

Anmeld Citér

16. september 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MummiT skriver:

Nej sådan har jeg det også, men de siger at hun ligger derinde i en time uden at falde i søvn, så de tror ikke hun er træt nok.

Det er bare frustrende når det på den måde ødelægger vores tid sammen..

Normalt bliver hun puttet kl 18:30 og sover senest kl 19, indtil kl 5 (6 om vinteren) hvor hun står op.

Synes det er svært når de jo bruger lang tid på at putte hende uden at hun sover, men både jeg og far oplever at hun nemt falder i søvn til middagslur..

Som skrevet, er det ikke dem der bestemmer det.  Men de kan råde og vejlede. 

Selvom hun så ligger ikke og sover, så hviler hun, hvilket er lige så godt som en lur. Det er meget forskelligt hvornår børnene slipper luren, her har vores ikke sovet lur i et års tid. Sover fra 19-7 næsten hvert døgn. Nogle gange 20-8. 

Anmeld Citér

16. september 2017

et-ønske

Dit barn = du bestemmer!! 

Men tænker måske de siger sådan fordi hun ikke kan falde i søvn, og de derfor kommer de med det forslag?? 

Jeg har tvillinger, den ene stoppede lur fra anden uge i børnehave, det var simpelthen for spændende. Den anden stoppede efter nogle måneder. Men hun havde svært ved at undvære den, så til at starte med sov hun 2-3 gange i ugen, altså ikke hver dag. Måske det kan hjælpe?? 

Jeg tror desværre ikke du kan forvente at de idag har tid til at nusse hende i søvn til middag. Synes der er meget få hænder nu om dage.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.