Lisette W skriver:
Jeg har nu ikke lyst til at klæde min søn i pink, glimmer, flæser mm. Men jeg giver dig ret i at der ikke bør være grænser for drenge når der ikke er det for piger. Der er pigetøj i alle farver men når man går i drenge afdelingen bliver det ofte nået kedeligt og det er ærgerligt
Da min søn kun er 2,5 er det meget begrænset hvad han selv får lov at vælge men syntes det er svært ikke at vælge efter den kønsopdeling der generelt er på tøj og sko.
Og ja vi er hurtige til at dømme. Jeg havde en svømmeelev på 4-5 år der altid kom iført prinsesse klæd ud kjoler. Jeg syntes det var sejt at forældrene lod ham gå i det han havde lyst til, men samtidig kan jeg mærke at jeg ikke selv er klar til at sende min søn af sted i kjole selvom det skulle blive et ønske fra hans side. Der ligger jeg nok under for at nået er til drenge og nået andet til piger, selv om jeg ikke kan komme på nået som piger ikke kan gå i.
Nu er jeg slet ikke vild med lyserød
men den eneste lige pt er den eneste der har noget lyserødt min søn på 9 år og han ser faktisk godt ud i det.
Men nej som dig har jeg også nogle grænser, men sjovt nok kun for drenge. Jeg har dog virkelig udfordret dem især da de var små, hvor der var en del retro blomster på deres tøj, jeg købte nogle gange bukser i pigeafdelingen i HM fordi de var billigere end drengenes tilsvarende. Så min søn havde fine karrygule fløjsbukser med hjertelapper.
Men jeg synes virkelig vi begrænser vores drenge, jeg synes ikke vi behøver hoppe i kjoler, lyserødt og glimmer. Men vi kan godt bevæge os væk fra standard cowboybukser, blå,grå og grøn. Rød er fantastisk, lilla er også smukt mm. Og løse bukser eller gamacher er da også et hit for en lille dreng i stedet for de snævre cowboybukser. Jeg falder selv i fælden mange gange, men har da heldigvis en dreng der udfordrer mig ved at elske rød, orange og andre pang farver og hellere vælger den skrigende orange trøje end den blå.
I det hele taget ikke kun med tøj synes jeg, at jeg møder mange stereotype billeder især af drenge, de vil helst bevæge sig: nej nogle drenge vil. De lærer bedst når de.... nej igen det gælder kun for nogle drenge og også for nogle piger - nå det var en lige en kæp hest af mine
Anmeld
Citér