Rød jakke til dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
mor:) skriver:

Jeg tænker begge kan bruges af både dreng og pige. 

Enig. 

Og de er godt nok fede. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2017

lineog4

Lisette W skriver:

Jeg er faldet for den røde jakke til min søn på 2,5 år. MEN bliver den for piget? Kæresten mener den røde må være til piger og den sorte til drenge, hvad tænker I?

Min dreng på 7 ville formodentlig vælge den røde for hans yndlingsfarve er rød.

Ikke fordi vi skal hen til "hen" tendensen som i Sverige, hvor køn alene aes som en social konstruktion og vi derfor kan ophæve dem. Men måske vi alligevel kan tage lidt ved lære og droppe alt det med piget og drenget især fordi det begrænser især drengene så meget. Drengenes verden er åben for pigerne, så smiler man bare lidt og siger hun er en frisk pige. Men skulle en dreng bevæge sig ind i pigeverdenen så rynkes på næsen og man stiller allerede spørgsmål ved hans seksualitet før han er blevet renlig.

Anmeld Citér

16. september 2017

BabyDrømme23

Lisette W skriver:

Jeg er faldet for den røde jakke til min søn på 2,5 år. MEN bliver den for piget? Kæresten mener den røde må være til piger og den sorte til drenge, hvad tænker I?

Jeg ville have valgt den sorte til min søn, men det er kun fordi jeg ikke kan lide den røde farve den har. 

Men synes klart du skal vælge den røde da det er den du er faldet for. Jeg synes ikke den er piget, kan godt se den for mig på en dreng synes faktisk begge er mere drenget

ville ikke købe dem hvis jeg havde en datter 

Anmeld Citér

16. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck
BabyDrømme23 skriver:

Jeg ville have valgt den sorte til min søn, men det er kun fordi jeg ikke kan lide den røde farve den har. 

Men synes klart du skal vælge den røde da det er den du er faldet for. Jeg synes ikke den er piget, kan godt se den for mig på en dreng synes faktisk begge er mere drenget

ville ikke købe dem hvis jeg havde en datter 

Hvad så hvis din datter selv peget på den, havde du så sagt nej det er en drenge jakke ?. Jeg synes det i sig selv er en rigtig fin jakke og havde på intet tidspunkt kønsopdelt den uanset farve.

Anmeld Citér

16. september 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Lisette W skriver:

Har du spurgt din søn ?

Anmeld Citér

16. september 2017

4kløver

Har valgt rød. Jeg ser dem begge som drenge jakker. Og slet ikke piget 

Anmeld Citér

16. september 2017

CBbaby

Det er jo bare en farve  

så vælg den du/ham bedst kan lide. Om det så er lyserød med blomster og sommerfugle på, er vel helt lige meget.  

faktisk var rød (og lyserød) "drenge"farver til at starte med og er udtryk for en dreng fra elitenDet er først langt senere, at folk begynder at give pigerne rød og lyserød på. Jeg tager altid det sommer pænest i mine øjne. Om det så er blå, lyserød eller andet er vel ligemeget  

Anmeld Citér

16. september 2017

Loa

Af de to jakker ville jeg lade barnet vælge selv. 

Den røde er da super fed og ville intet problem have ved at lade min (hvis jeg havde en) dreng have den på....

Anmeld Citér

16. september 2017

Lisette W

Tak for alle jeres svar. Mange af jer mente jeg skulle lade min søn selv vælge. Min søn har nu pegede på den sorte så den blev det. Jeg syntes nu stadig den røde er fin, men jeg respekter hans valg. 

Anmeld Citér

16. september 2017

Lisette W

lineog4 skriver:

Min dreng på 7 ville formodentlig vælge den røde for hans yndlingsfarve er rød.

Ikke fordi vi skal hen til "hen" tendensen som i Sverige, hvor køn alene aes som en social konstruktion og vi derfor kan ophæve dem. Men måske vi alligevel kan tage lidt ved lære og droppe alt det med piget og drenget især fordi det begrænser især drengene så meget. Drengenes verden er åben for pigerne, så smiler man bare lidt og siger hun er en frisk pige. Men skulle en dreng bevæge sig ind i pigeverdenen så rynkes på næsen og man stiller allerede spørgsmål ved hans seksualitet før han er blevet renlig.

Jeg har nu ikke lyst til at klæde min søn i pink, glimmer, flæser mm. Men jeg giver dig ret i at der ikke bør være grænser for drenge når der ikke er det for piger. Der er pigetøj i alle farver men når man går i drenge afdelingen bliver det ofte nået kedeligt og det er ærgerligt Da min søn kun er 2,5 er det meget begrænset hvad han selv får lov at vælge men syntes det er svært ikke at vælge efter den kønsopdeling der generelt er på tøj og sko. 

Og ja vi er hurtige til at dømme. Jeg havde en svømmeelev på 4-5 år der altid kom iført prinsesse klæd ud kjoler. Jeg syntes det var sejt at forældrene lod ham gå i det han havde lyst til, men samtidig kan jeg mærke at jeg ikke selv er klar til at sende min søn af sted i kjole selvom det skulle blive et ønske fra hans side. Der ligger jeg nok under for at nået er til drenge og nået andet til piger, selv om jeg ikke kan komme på nået som piger ikke kan gå i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.